Martha Stewart Skrevet 1. november 2005 #261 Del Skrevet 1. november 2005 GRATULERER!!! Er litt avventende, tror nok jeg føler meg tryggere når 12 uker er passert og julepresangene åpnet! ← Når du har sett hjerteslag, er det ca 95 prosents sjanse for at det går bra! Leste i den nye dagboken at du skal ta ultralyd i uke 11, da er mesteparten av de sentrale organene utviklet allerede og det hele blir mer virkelig liksom. I mellomtiden: Kos deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. november 2005 #262 Del Skrevet 3. november 2005 Tusen takk for hilsner Monja, Siam og Madden! Tenker svært mye på hele greia, kanskje ikke så rart Har opprettet en egen svangerskapsdagbok, sånn at jeg kan skrive ned alle detaljer osv uten at jeg "ødelegger" denne dagboka helt! ← Jeg må innom den andre dagboka di også da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 4. november 2005 Forfatter #263 Del Skrevet 4. november 2005 Spørs om du orker å holde oversikt over alle dagbøkene mine Marillia! I helgen skal jeg ha hobbyhelg med en venninne. Vi har booket felleslokalet i borettslaget og bruker alle 30 kvadratmeterne hele helgen! Det blir sying (har begynt på en hundebag/teppe i ett til bikkja, og så må jeg vel lage flere ammeputer, venninnene får barn i fleng her!), litt perling, litt lage kort og så har vi snakket om å lage appelsinmarmelade (flotte presanger til gamle tanter). Det skal bli gøy! Mannen er i Riga i helgen, så jeg er hjemme alene. Litt tomt, men jeg er jo så søvnig hele tiden, så jeg legger meg tidlig og er ikke spesielt morsom på kveldene Håper alle får en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. november 2005 #264 Del Skrevet 4. november 2005 Skal si fruen er produktiv om dagen God helg til deg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 5. november 2005 Forfatter #265 Del Skrevet 5. november 2005 Jepp, er produktiv! Dvs. i dag har jeg faktisk lagt opp tre bukser, så jeg vet ikke om det regnes så veldig som "hobby". Men vi har det morsomt, og buksene har hengt i skapet et år, så det var vel på tide! Har laget ferdig fotoalbum til mormor til jul, med bilder fra 90-års dagen hennes. Det ble kjempe fint, hun kommer til å bli dødsglad. Antakelig den mest relevante gaven for henne i år, oppi all sjokoladen og såpen... Nå er det bare bryllupsalbumet vårt igjen (vi har vært gift i 2 år! ). I dag har jeg og venninnen min vært på shopping, så nå har jeg kjøpt stoff og stæsj til å sy ferdig hundebag/teppe. Så det skal jeg gjøre i morgen. Etter å ha sydd nok en ammepute (kjøpte morsomt stoff i dag), for en venninne av meg fikk barn i natt! Dyret har vært på pensjonat hos kjærsten sin, og om et kvarter skal jeg ut med gutta (eierne til kjærsten til dyret) og se Corpse Bride. Gleder meg! Håper bare jeg ikke sovner (for nå er jeg supertrøtt, og klokka er bare halv ni ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. november 2005 #266 Del Skrevet 5. november 2005 Du er flink du, Imax Tror nok at bestemoren din setter utrolig stor pris på gaven. Hun har nok mer glede av denne gaven enn hva både du og jeg tror. (Og som vi sikkert ikke skjønner før vi er like gamle selv) Søvnig så tidlig? Du er helt tydlig gravid, ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 10. desember 2005 Forfatter #267 Del Skrevet 10. desember 2005 På tide å oppdatere denne boka også, selv om alt plutselig dreier seg om graviditet. Men det skjer heldigvis noe annet i livet også! (så vidt det er... ) Var på Madrugadakonsert for en uke siden. Det var bra! Sinnsyk stemme på Sivert, og Robert var knallbra på gitar. Utrolig kult. Men de har litt å gå på når det gjelder performance må jeg si. Sivert ser nærmest litt sjenert ut. En annen ting var at det var en gjeng med fulle 40-åringer foran oss som tydeligvis hadde barnefri, så de kastet rundt øl og snakket i mobil osv. De burde heller ha sittet på en pub et sted. Utrolig at folk ikke klarer å holde seg unna mobilen i 2 timer! Sånn sett var kanskje stemninga bedre på Øya. Ellers er jeg faktisk ferdig med julegavene! Helt utrolig. Fikk sendt en pakke nordover i går også, så da skal det meste være på plass. Så var det julekort da. Får se om jeg orker... I morgen er det barnedåp for datteren av en venninne. Det blir sikkert sånn passe kjedelig, og jeg fant ut at det var uaktuelt å ha på seg bunad. Så da får jeg finne noe annet å ha på meg, og nå som ikke alt passer, blir det litt stress. Hm, finner vel alltids noe? Da skal jeg forflytte meg til sofaen og fortsette med å hvile Spennende håndballkamp klokka sju mellom Ungarn og Norge også. Deilig med rolig lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 23. desember 2005 #268 Del Skrevet 23. desember 2005 Bare innom så snarest for å ønske deg og dine God Jul Imax! Det blir nok en fantastisk stemningsfull jul i heimen din i år...tenk neste jul så så har dere en aktiv liten krabat hos dere!! Herlig å tenke på!! Goood jule- fra Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 24. desember 2005 #269 Del Skrevet 24. desember 2005 Ønsker deg og dine er riktig god jul!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 24. desember 2005 #270 Del Skrevet 24. desember 2005 God jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 30. desember 2005 Forfatter #271 Del Skrevet 30. desember 2005 Takk for hyggelige julehilsner Madden, Monja og reddelinnea! Julen er vel overstått, med en snau uke hos svigers i nord. Det har vært veldig hyggelig, spesielt å være sammen med de 3 tantebarna. Så det er vel unødvendig å si at det var mange julegaver på julaften! God mat (men jeg skjønner enda ikke hvorfor nordlendinger skal ha multer til dessert uansett om det er bryllup, dåp, begravelse eller jul), men svigermor sliter jo litt med svoren på ribba. Den får hun aldri sprø, men det gikk bra, jeg er så kvalm fra før, så jeg behøvde ikke svoren uansett. Fikk mange koselige gaver, og mannen har vært spesielt oppmerksom (kanskje som en liten trøst for at jeg er så kvalm?). Fikk fjaksen gavekort, fyren er sprø! Først fikk jeg Øyabillett , selv om den er i august (får ta med krapylet eller skaffe barnevakt ). Så fikk jeg gavekort på 200 kr på iTunes Music Store, gavekort på DVD på Platekompaniet og 500 kr på panduro! Så fyren har virkelig skeiet ut, det er uten tvil. Ble kjempe glad jeg, tenk å ha en så snill mann! :kys_2: I morgen nytårsaften skal vi til et vennepar oppi gata, så vi blir 8 stykker og noen barn. Så det blir nok en rolig affære, men det skal bli hyggelig. Samtidig er det såpass nært, så blir jeg for trøtt eller kvalm, kan jeg bare tusle ned mens mannen kan bli hvis han vil. Snart er det nytt år! Utrolig spennende! Mange ting som skjer, utenom Marla da (sjekk linken hvis du vil forstå prosjektnavnet på krypet...) . Om to uker skal jeg til London med jobben. Og hele turen er MITT PROSJEKT Så det blir veldig spennende om opplegget blir bra (så krysser jeg fingrene for at kvalmen har gitt seg ). Vi blir borte fra onsdag til søndag. Skal bli kult! Og uken etter skal faktisk jeg og sjefen begynne å legge slagplan om hvordan vi skal få vikar til meg. Og i februar skal jeg på lederutviklingskurs i 3 dager, så det skal bli gøy. Ellers begynner jeg på'n igjen med norskkurs for mine 4 estiske jenter igjen neste torsdag, 12 ganger utover våren. Så det blir nok en utfordring å bryne seg på. Så da gjenstår det bare å si GODT NYTT ÅR! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 17. februar 2006 Forfatter #272 Del Skrevet 17. februar 2006 Denne dagboken blir ikke så ofte oppdatert nei! Men nå er det på tide. Det er utrolig mye som skjer på jobben for tiden. Er i prosess med å ansette en vikar for meg (ett år, med mulighet for fast ansettelse). Har fått 131 søknader Så dere kan tenke dere jobben det er. Utrolig mange overkvalifiserte folk, vi søker etter en do'er, som får jobben gjort, og følger opp mange av rutinejobbene. Tanken er at personen muligens blir igjen når jeg er tilbake, så utvider vi avdelingen. Så det er ikke direkte min stilling vi søker etter, men en medarbeider for meg på sikt. Vi kommer uansett til å jobbe sammen et halvt år før vi må avgjøre om vi ønsker å ansette personen fast. Nå har vi innkallt til gruppeintervju, og det skal bli spennende! 14 stk på en gang. Har aldri gjort det før, men vi bruker det en del i vår organisasjon. En fin måte å se mange folk på kort tid (tar ca. 2 timer). Skal holde dere oppdatert på åssen det er. I forrige uke var jeg 3 dager på ledertrening, internt. Vi var ca. 20 folk, og hadde det kjempe gøy. Litt testing (SIKO osv) og mye fokus på det vi er gode på. Det passer meg bra, for jeg går ofte i kjeller'n når man skal snakke om forbedringsområder. Ledertreningen skal foregå over 3 år, med 3 dagers samling 2 ganger i året. Så dette er en unik mulighet for litt fornyet inspirasjon, samtidig som mye er "gammelt nytt" for meg, med min bakgrunn innen organisasjonspsykologi. Og så er det spennende å kunne ha fokus på seg selv og utvikle seg selv, og ikke minst bli kjent med andre i organisasjonen. Da er det helg igjen, kanskje en tur ut på ski? Tror jeg får ta trikken til Frognerseteren og stå nedover til Sognsvann. Akkurat passe slitsomt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 1. mars 2006 Forfatter #273 Del Skrevet 1. mars 2006 Det er utrolig hektisk på jobb for tiden. Sånn har det vært i noen uker nå, og det er slitsomt når det dukker opp ekstra ting i tillegg til det andre jeg må sørge for å få gjort. Så er det jo denne rekutteringsprosessen til stillingen min som vi holder på med. Har annengangsintervjuer denne uken, og det er jammen ikke lett! De vi intervjuer er dyktige folk som absolutt kan gjøre en god jobb, så det er vel kanskje et luksusproblem å måtte velge blant gode kandidater. Sjefen min er med på intervjuene, så får vi håpe at vi klarer å gjøre et fornuftig valg. Det er litt av en risikobusiness å ansette folk må jeg innrømme. I går var det Depeche Mode konsert i Oslo Spektrum. Kjøpte billetter i høst, for hundre år siden føles det som. Endelig var dagen der! Sinnsyk konsert. Jeg digget, digget, digget. De spilte mange gamle låter, og det varmer jo mitt hjerte godt, jeg som var på min første Depechekonsert i 1985. Disse gutta blir aldri gamle og utslitte. Sinnsyk stemning også, alle sang og klappet med. Likte veldig godt Martin Gores Shake the Disease med kun piano. Vidunderlig! Skulle gjerne hatt med meg Quarten også, men da driver jeg vel og føder, så da passer det vel dårlig! I helgen kommer vi til å dra opp på fjellet, det skal bli deilig. Bare jeg, gubben og bikkja. Men det spørs om vi ikke må ta snøscooter opp, siden jeg ikke akkurat orker å bære så fryktelig mye for tiden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. mars 2006 #274 Del Skrevet 1. mars 2006 Denne dagboken er ikke så ofte oppdatert, var akkurat inne i den andre dagboken din Det høres ut som om du har hatt det ganske så travelt på jobb, men likevel spennende! Det blir ekstra godt å få reise på hyttetur da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 2. mars 2006 Forfatter #275 Del Skrevet 2. mars 2006 Vi bestemte i går at hyttetur utgår, med så mye snø gidder vi ikke å sitte 30 mil i bil oppover Gudbrandsdalen. Så det blir hjemmehelg, kanskje like greit? Broren min spurte om vi kunne være barnevakt for jentene hans i helgen, vi har i utgangspunktet sagt nei fordi vi skulle reise bort, så nå gjør vi vel det. Så får vi se hva vi får til og finner ut av. Nå har vi ett intervju igjen. Det er vanskelig å finne rett person, jeg synes alle er flotte folk og som sikkert gjør en god jobb! Så hva vet jeg? Men vi lander vel et sted. Siste person vi snakket med ga meg gode vibber, så det er jo magefølelsen som også blir viktig hvis alt annet er likt. Gleder meg ikke til å skrive 130 avslagsbrev... Har norskkurs igjen i kveld, kjenner at jeg begynner å synes det er litt slitsomt, sikkert fordi jeg er mer gravid og at stoffet faktisk blir vanskeligere for meg også, nå som jentene blir flinkere. Har sagt fra til Bymisjonen at jeg forsetter frem til påske, og så er det stopp. Da går jeg vel tilbake til fredagskvelder innimellom fremfor hver torsdag. Fredagskvelder er det jo bare å møte opp, mens disse torsdagene må jeg jo faktisk planlegge mer. Ha en fin dag i all snøen folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. mars 2006 #276 Del Skrevet 3. mars 2006 Hei på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. mars 2006 #277 Del Skrevet 3. mars 2006 Titter innom for å ønske deg god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 27. mars 2006 Forfatter #278 Del Skrevet 27. mars 2006 Oj, glemmer denne dagboken helt jeg. Dobbel dagbok er ikke helt min greie! Vikaren er på plass, begynner 2. mai, så vi har god tid til overlapping. Gleder meg til hun kommer, det skal bli bra! Og det er faktisk ikke sååå lenge til heller, med påske og alt. Tenkte på alt som må ordnes til hun kommer, med PC, telefon osv. Får høre med IT-ansvarlig om hvor lang tid sånt tar. Ellers har jeg nå en foreløpig rolig tid på jobben, etter en svært hektisk vinter. Jeg er nesten litt i koma, har null motivasjon og arbeidslyst. Jeg blir ofte sånn etter mye jobbing og ekstremt stress på jobb. Så jeg får vel prøve å rulle opp sveiva litt igjen sånn at jeg kan få gjort noe! Fredag var jeg hos en venninne på bursdag. Det var kjempe hyggelig, og interessant å treffe masse nye mennesker (dvs. jeg har truffet mange av dem før, men det er jo folk jeg i utgangspunktet ikke omgås). 3 stk gravide av 12, så det er tydelig tiden for sånt. Hun ene var gravid med en fyr fra Sri Lanka som hun hadde kjent i 3 mnd... så LITT forskjellig situasjon. Blir litt svett jeg, at voksne kvinner kan være så dumme. Men, men, hun virket jo fornøyd nå, men jeg har skjønt at det ikke bare har vært lett. Hun hadde samme termin som meg omtrent, så kanskje vi treffes på Ullevål! Etter bursdagskvelden der har jeg tenkt på min egen bursdag (17. april). Pleier å ha fest, men vet ikke om jeg orker masse folk nå. Så jeg har bestemt meg for å bare invitere jenter, så blir det litt mindre. Mannen min sa det var greit, han kunne sikkert gå ut med gutta Vi har også gjort en del med stua. Kjøpte en stor skjenk forrige tirsdag på finn.no, og tok vekk seksjonen vi har hatt, for den var stygg og i sånn foliesak. Seksjonen fikk vi solgt for 500 kr til noen innhyllede somaliere (synes det er litt rart å snakke med folk som er heldekket med sjal, med bare ansiktet fritt...). Skjenken betalte vi 2000,- for. Den ser veldig bra ut i stua, det ble mer vegg og stua så helt annerledes ut, mye luftigere. Så har vi byttet til oss noe mer kunst fra mamma og pappa (de har masse bilder og ikke plass til alle, så vi pleier å låne malerier og litografier av dem), så nå ser stua helt annerledes ut. Kjempe deilig! Men nå ønsker vi vel å bytte sofaen. Penga flyr (og da har jeg ikke regnet med alt babystuffet som må kjøpes...) Har bare 2 ganger igjen på norskkurset mitt, det skal bli deilig. Jeg synes det begynner å bli pes, sikkert fordi jeg er mer sliten nå. Og jeg må vel bare innrømme at jeg er litt sånn som mister interessen når jeg har gjort noe en stund. Men jeg har sagt fra at jeg gir meg til påske, så det er jo greit. Begynner vel heller med fredagsjobbing når det er åpen kveld på Nadheim. Så får jeg se om jeg vil/orker når babyen har kommet. Ellers har jeg rett og slett jetlag etter omstilling til sommertid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. mars 2006 #279 Del Skrevet 28. mars 2006 Så flott at vikaren er i boks da. Det er vel litt lettere å konsentrere seg om jobben når du vet at noen skal ta over når du selv går ut i permisjon. I mine svangerskap så hadde også jeg lite arbeidslyst og motivasjon. Lurer på om det kan være kroppen som bearbeider seg selv til Den Store Stygge Ammetåken som kommer og sluker opp barselkvinner Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 30. mars 2006 Forfatter #280 Del Skrevet 30. mars 2006 Takk for hilsen M! I dag har jeg nest siste norskkurs på Nadheim, jeg avslutter til påske. Det skal bli litt deilig, jeg må innrømme at jeg blir litt sliten av å dra rett fra jobb og holde kurs. I kveld skal jeg ha evaluering av kurset sammen med noen av de ansatte, så får vi se om det kommer noe konstruktivt ut av det. Foreldrene mine har dratt til USA, så nå går vel muttern amok i barnetøyavdelingen! Jeg sa hun fikk heller kjøpe mamma klær til meg, for jeg begynner å bli frustrert over hvor lite som passer. Tok en tur til mormor på tirsdag, hun trenger litt ekstra selskap når mamma er borte. Dessuten har jeg vært dårlig til å besøke henne etter at jeg ble gravid, så jeg får se om jeg ikke klarer å stille opp litt oftere. Har skikkelig fredagsfølelse i dag, også er det bare torsdag! Ja, ja. snart helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå