Martha Stewart Skrevet 10. oktober 2005 #241 Del Skrevet 10. oktober 2005 Satt og bladde litt tilbake i dagboken din... Ellers skal jeg i kveld holde mitt første norskkurs! Det blir spennende. Det er kvinnesenteret der jeg jobber som frivillig (Kirkens Bymisjon) som holder kurs for utenlandske prostituerte, og hun som hadde kurset i vår har flyttet, så da spurte de om jeg kunne holde det. ← for deg som utfører frivillig arbeid! Jeg har alltid sagt at hvis jeg skulle jobbe frivillig, så skulle det vært på et krisesenter eller liknende. Kanskje på sikt? Prostitusjon engasjerer meg, jobber omtrent midt i Oslos mest traffikerte strøk, der det ikke er så hyggelig å gå etter en kveld på kontoret... Stakkars jenter, ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 11. oktober 2005 #242 Del Skrevet 11. oktober 2005 Bare en kjapp tur innom med en tirsdagsklem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 12. oktober 2005 #243 Del Skrevet 12. oktober 2005 Tar litt tid, så jeg begynner med Madrugada (kjøpte konsertbilletter i går til 3. desember) og Depeche, så skal jeg greie meg. ← Madrugada og Depeche? Muligheter for at jeg kan bli med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter #244 Del Skrevet 12. oktober 2005 Takk for hilsner jenter! MS: Jepp, nå har jeg 4 ganger igjen av norskkurset mitt. Har 4 estiske jenter i kurset mitt, og de er kjempe engasjerte, søte og ikke minst dyktige! Utrolig da å tenke på at en av dem har vært prosituert i FEMTEN år (hun er rundt 32). Litt av noen skjebner. Men jeg synes det er kjempe gøy og får god kontakt med dem. Jeg opplever også at dette gir dem lysglimt i en håpløs hverdag, for endelig er det noe "normalt" som de mestrer. Det er også en perfekt måte å jobbe frivillig på, for man ser direkte konsekvenser. Savner fredagskveldene (jobbet på Nadheim ca hver 3. fredag før, har vært der i 2 1/2 år), for da var det middag og "venninnekveld" med jentene. Men det er deilig å ha fredagene fri! Og en ting jeg sier til kolleger som er misfornøyde med lønna si (skattelistene skaper jo ikke akkurat mindre frustrasjon...) at det finnes folk som har det mye verre enn oss. Det gir meg perspektiver, helt klart. Å anbefale for andre som vil engasjere seg, det er utrolig givende! VV: Tusen takk for klemmen! Selv om jeg fikk den først i dag! Hihi. Men en klem passer alltid. Marillia: Klart du kan være med! Depeche er utsolgt, men Madrugada er nok på langt nok det. Så det er bare å kjøpe! Det blir utrolig knall. Lånte bort Industrial Silence og Deep End til en kollega, for hun kjente ikke til Madrugada Spurte i dag hva hun synes, og hun sa at Deep End var bra, men at Industrial ble aaaalt for mørk. Industrial er min favoritt må jeg innrømme... Ja, ja. Forskjellig smak! Noen liker VG-lista, andre ikke... Nedtelling til Italiaturen... Drar lørdag. JIPPI! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 12. oktober 2005 #245 Del Skrevet 12. oktober 2005 Heldiggrisen som skal til Italia. Jeg har også lyst! Vi skal til Tenerife i mars, skikkelig familieferie. Det blir vel enklest det akkurat nå, så får vi heller ta noen andre typer ferier når småtten har blitt større. God onsdag!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter #246 Del Skrevet 20. oktober 2005 Kom hit til Firenze i dag, apnet kofferten og lurte pa hvor pokker kaapen min var hen! For her er det ikke shortsvaeret som det var i Roma. Her poesregner det og er omtrent 12 grader varmt. Argh! Men flott aa komme hit, jeg har onsket aa dra hit i 15 aar, saa det var jammen paa tide! Forelopig har vi bare tuslet litt rundt (men faatt med oss oversikten), og spist en vidunderlig middag paa en koselig restaurant Lonely Planet anbefalte (foerste gang jeg har tatt en anbefaling fra en guidebok). Internett er det paa hotellet, kjekt og gratis. Roma var som forventet! Kirker og fontener, og masse eldgamle ruiner, som faar vikingeskipene vaare til aa bli moderne i forhold. Vi har hatt straalende vaer og 22 grader, rett og slett fabelaktig! Vi har tuslet rundt, kastet mynt i Trevifontenen og spist spagetti paa "tourist traps" baade her og baade der. Shopping er vanskelig selv for meg som har sort belte, naar butikkene har str. XS og S saa er det bare aa rygge ut (og olivengroenn og sennepsgul har vel heller aldri vaert helt min farge), og tenke paa pengene jeg har spart. Har klart aa faa med meg noen klokker (Mannen sier jeg har kjopt opp klokkekvoten min, men det er jeg ikke sikker paa, vet jo ikke hva Firenze har aa tilby!), og etter som det jeg har sett i Firenze, er det noen butikker jeg skal innom. Men shopping egner seg nok bedre i London og NYC, naar alt kommer til alt. I morgen baerer det til Uffizi-galleriet (skal hilse paa Da Vinci, Boticelli og litt Michelango og annet snacks); noe som passer bra dersom vaeret er som i dag. Faar haape vi er saa sent i sesongen at det ikke er saa lange koer som ryktene tilsier (2-4 timer). Forovrig har vi ingen planer, men det ser ut som det er kirker og fontener nok her til aa holde oss i live noen dager til. Soendag drar vi videre til Piza, hvor vi skal besoke taarnet, og saa skal vi videre til Oslo igjen. Borte bra, men hjemme best kanskje? Forelopig er Italia bra, men det blir sikkert deilig aa komme hjem igjen paa mandag (sier lommeboka). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 20. oktober 2005 #247 Del Skrevet 20. oktober 2005 *drømmer seg bort* Skjønner at du har det kjempeflott, gjett om jeg ble misunnelig nå Dere får kose dere videre, nyte Italia og hverandre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. oktober 2005 #248 Del Skrevet 26. oktober 2005 *venter i spenning på resten* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 26. oktober 2005 #249 Del Skrevet 26. oktober 2005 Håper du har det fint!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter #250 Del Skrevet 28. oktober 2005 Ikke så lett å komme til KG og skrive, når det er tonn som skal tas igjen på jobben og fritiden også! Ingen gjør jobben min når jeg er borte. Men en liten nyhet i dag, dvs. temmelig stor: Det ble to blå i dag! Holdt på å gå i bakken jeg. Hadde IKM tirsdag, men har (klok av skade) ventet til i dag med å teste. Opp klokka 06, og MÅTTE vekke mannen for at han kunne dobbeltsjekke testen. Og så måtte jeg ta en til Er litt avventende, tror nok jeg føler meg tryggere når 12 uker er passert og julepresangene åpnet! Men en koselig nyhet, venninnen min begynte nesten å gråte (sikkert litt ammetåke + at hun trodde det var noe galt med dyret...) Går litt rundt i lykkerus. Men er ikke fornøyd med at jeg har "menssmerter" hele tiden. Skal det holde på sånn? ARGH! Men mest glad! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 28. oktober 2005 #251 Del Skrevet 28. oktober 2005 Leste på IKM Oktober og så denne fantastiske nyheten! GRATULERER MED SPIREN! Så utrolig koselig at dere har fått det til nå - dere har jo prøvd en stund også. Lykke til med svangerskapet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 28. oktober 2005 #252 Del Skrevet 28. oktober 2005 Kjempe-gratulerer, Imax! Det var da straalende nyheter paa en kjedelig fredag! :grine2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. oktober 2005 #253 Del Skrevet 28. oktober 2005 Neimen, sånn en gledlig nyhet da! Gratulerer så mye, dette var gøy å høre! Du har en flott tid i vente, og verdens beste presang når ventetiden er over God helg til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 28. oktober 2005 #254 Del Skrevet 28. oktober 2005 Så hyggelig Imax! Da er vi jammen begge blitt gravide omtrent samtidig da!! Når har du foreløpig termin? Jeg har fått 9.juli. Klok av skade kommer ikke jeg til å senke skuldrene når det har gått 12 uker. Jeg har forstått at det så absolutt ikke er noen magisk grense det der... Men likevel... Det synker nok inn etterhvert. Får håpe det går bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter #255 Del Skrevet 28. oktober 2005 Takk for hilsner jenter! Det er en litt spesiell dag, litt snodig å plutselig skulle sitte der å være gravid når jeg har tenkt på det så lenge og vi har prøvd en stund (selv om nå virker ikke prøvetiden så veldig lang egentlig... ). Men så vidt jeg vet, blir det tid nok til å venne seg til det. Nå skal vi snart på kino og se på Night on Earth av Jim Jarmush. En nesten 10 år gammel film som vises siden Jarmush er ute med en ny film: Broken Flowers med Bill Murray. For den skal vi også få med oss, men bare ikke i dag! I dag tar vi turen tilbake til 90-tallet... I morgen er det 40 års dag til kusinen min, men gleder meg ikke akkurat. Masse familie og mye mas. Men, men. Begynner kl. 14, og mannen skal ha med seg fotballen, så 3 timer skal jeg vel klare! God helg jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 28. oktober 2005 #256 Del Skrevet 28. oktober 2005 Hurra, Imax!!!! Så hyggelig lesning. Husker jo godt at du planla bryllup i samme vaset som meg, og nå er du endelig gravid. Gratulerer masse.....:grine2: Utrolig hyggelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 28. oktober 2005 #257 Del Skrevet 28. oktober 2005 Og angående menssmerter - hadde dem i flere uker. Faktisk forsvant de litt etter 2 mnd. Og da kom ligamentsmertene istedet..... Men du har masse masse masse gleder (og bekymringer) i vente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 30. oktober 2005 #258 Del Skrevet 30. oktober 2005 Gratulerer så mye, Imax!! Det var jo kjempehyggelig å høre!!! Håper du får et fint og ukomplisert svangerskap. Jeg gleder meg til å følge med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 30. oktober 2005 #259 Del Skrevet 30. oktober 2005 GRATULERER SÅ MYE IMAX!!!! For en herlig nyhet altså!! Blir så glad på dine vegne!! Og så at det klaffet så raskt også! Herlig!!! Gleder meg til å følge med deg.... Er bittelitt sløv til å legge igjen hilsener jeg for tiden..men jeg følger med altså!!! God fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 1. november 2005 Forfatter #260 Del Skrevet 1. november 2005 Tusen takk for hilsner Monja, Siam og Madden! Tenker svært mye på hele greia, kanskje ikke så rart Har opprettet en egen svangerskapsdagbok, sånn at jeg kan skrive ned alle detaljer osv uten at jeg "ødelegger" denne dagboka helt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå