Gå til innhold

Tips til servise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på Tilbords, Kitchn, Glassmagasinet og en nisjebutikk. Har ikke så veldig godt utvalg av butikker her dessverre. :/

Har du vært på Glasmagasinet i byen ved Stortorvet? Hvis ikke burde de hvertfall kunne hjelpe deg godt med både kataloger og prislister.

Skrevet

Vi har Lace platinum fra Wedgwood. Det er det som er designet av Vera Wang. Finnes også i Lace gold.

Anonymous poster hash: 59352...3b8

Det var nydelig. Absolutt noe jeg skal formidle til samboeren. :)

Ser ikke vitsen med å ha slike overdyre tallerkener. Man skal ha råd til å bruke dem. Og det bør ikke være krise og ramaskrik på gang om noen skulle være så uheldig å knuse en....

Anonymous poster hash: 4fffd...e5c

Jeg syns det er stas med fint servise i høytider og til spesielle anledninger. Krise er det vel ikke. Litt tåler man. Spesielt med et barn i hus. :)

Mange gode tips her. Skal se igjennom alle! Takk. :)

Skrevet

Har du vært på Glasmagasinet i byen ved Stortorvet? Hvis ikke burde de hvertfall kunne hjelpe deg godt med både kataloger og prislister.

Litt langt unna, da jeg bor i det kalde nord, men jeg kan sikkert gå en til tur innom Glasmagasinet her og spørre betjeningen om kataloger ja. :)

Skrevet

Jeg syns Silver Paisley og Nathalie er fint.

Anonymous poster hash: 31071...991
  • Liker 1
Skrevet

Disse står på listen min sammen med Wedgwood Sterling og Wedgwood Lace Platinum.

Savner noe enkelt og elegant, men med et særpreg kanskje. Wedgwood Lace Platinum ville vært midt i blinken hadde det ikke vært for sauseskålen blant annet. Tilbehøret er viktig!

Skrevet

Swedish Grace fra Rörstrand er en vakker klassiker, synes jeg. Det finnes i mange farger, men hvitt er enklest ( og etter min mening penest).

Jeg skulle til å foreslå dette. Jeg tror det er lurt å velge et som har vært i produksjon lenge og ikke et nytt som ble nevnt over. Et nyere servise er det større sannsynlighet at blir tatt ut av produksjon enn en klassisker. Swedish grace ble lansert i 1930. Jeg begynte å samle på et nyere fra Villeroy og Boch, etter min mening det fineste de hadde, kort tid etter ble det tatt ut av produksjon.

Anonymous poster hash: 681bb...daf

Skrevet

Disse står på listen min sammen med Wedgwood Sterling og Wedgwood Lace Platinum.

Savner noe enkelt og elegant, men med et særpreg kanskje. Wedgwood Lace Platinum ville vært midt i blinken hadde det ikke vært for sauseskålen blant annet. Tilbehøret er viktig!

Jeg tror jeg syns Angelina er finere enn Wedgwood Lace Platinum. Klarer ikke helt å bestemme meg

Anonymous poster hash: 31071...991

Skrevet

Vi har Lace platinum fra Wedgwood. Det er det som er designet av Vera Wang. Finnes også i Lace gold.

Anonymous poster hash: 59352...3b8

Vi også. Det er veldig fint, og både jeg og mannen liker det selv om vi har veldig ulik smak. Det eneste dumme er at det ikke kan vaskes i oppvaskmaskin siden det har metalldekor.

Skrevet

Wedgwood Sterling

Royal Ultimate Lace

Villeroy & Boch Anmut Platinum

Disse står det mellom nå. Helt rådvill!

Skrevet

Vi har Sterling sliver som basis, men boller og forrettstallerkner fra extreme platinum siden de har en helt annen form. Er fint å kunne ha litt mer å velge mellom, siden de er ganske like i utgangspunktet.

Vi er veldig fornøyd. Bruker det faktisk til hverdags også. Har ikke knust en ting på tre år, men jeg er vokst opp med at finservise skal brukes.

Anonymous poster hash: fcff7...f73

Skrevet

Vi har Sterling sliver som basis, men boller og forrettstallerkner fra extreme platinum siden de har en helt annen form. Er fint å kunne ha litt mer å velge mellom, siden de er ganske like i utgangspunktet.

Vi er veldig fornøyd. Bruker det faktisk til hverdags også. Har ikke knust en ting på tre år, men jeg er vokst opp med at finservise skal brukes.Anonymous poster hash: fcff7...f73

Extreme platinum har jo gullfargede kanter? Ser ikke for meg at det passer sammen.

Anonymous poster hash: 08ef6...dc7

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor nettbrettet bestandig skal ha meg til å være anonym.

Skrevet

Husk på at selv om et servise fortsatt er å få kjøpt og er lett tilgjengelig så kan det ha gått ut av kolleksjonen. Feks magnor glassverk produserer fortsatt kongle selv om servise har gått ut av deres kolleksjon. Butikken vil nødvendigvis ikke informere om at dette servise bare er å få kjøpt ut neste år..

Så undersøk litt både hvem som produserer og hvilke rutiner de har på dette. Er veldig kjipt å ende opp med noe som går ut av markedet kort tid etterpå.

• Liker 1
Skrevet

Jeg samler på stråmønster fra porsgrund porselen. :) unikt, håndmalt servise, kan brukes både i hverdag og fest. :) i tillegg samler jeg på nisseservise fra porsgrund porselen, men det bruker jeg selvfølgelig bare til jul. :)

Anonymous poster hash: fcee3...879

• Liker 1
Skrevet

Extreme platinum som du får kjøpt på Tilbords har sølvkanter

Legger ved et bilde av blandingen...

• Liker 1
Skrevet

post-37809-0-92146000-1410617196_thumb.j

• 3 uker senere...
Skrevet

Har husket helt feil jeg da. :) Jaja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...