FruRaeder Skrevet 7. september 2014 #1 Skrevet 7. september 2014 Familien min har mast i en årrekke om at jeg må finne meg et servise jeg kan begynne å samle på. Problemet er at jeg aner virkelig ikke hva slags jeg kunne tenkt meg. Jeg vil ha et enkelt men elegant servise. Hvit lilje og Rosendahl er uaktuelt. Extreme platinum har noen andre i nær familie. Har du noen tips? Hva samler du på?
Rosa Sitron Skrevet 7. september 2014 #2 Skrevet 7. september 2014 Vi samler på partitur. Var det eneste vi begge likte. 1
FruRaeder Skrevet 7. september 2014 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2014 Vi samler på partitur. Var det eneste vi begge likte. Ah, det er fint ja. Vi ønsker noe mer tradisjonelt og tidløst, kan gjerne være en touch moderne.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #4 Skrevet 7. september 2014 Nature fra Wedgwood: http://www.wedgwood.co.uk/tableware/by-collection/nature Jeg synes Jasper Conran også er fint, enten i hvitt: http://www.wedgwood.co.uk/tableware/by-collection/jasper-conran-white eller i mønsteret Pin Stripe: http://www.wedgwood.co.uk/tableware/by-collection/jasper-conran-pin-stripe Anonymous poster hash: 99406...838 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #5 Skrevet 7. september 2014 Ta deg en tur i butikk med godt utvalg og se på alternativene. Finn og et som er ganske nytt slik at det ikke går ut av produksjons innen kort tid. Villeroy & boch har flere fine og dette er kvalitetsmerke.Anonymous poster hash: 4b942...b4d 1
FruRaeder Skrevet 8. september 2014 Forfatter #6 Skrevet 8. september 2014 Ta deg en tur i butikk med godt utvalg og se på alternativene. Finn og et som er ganske nytt slik at det ikke går ut av produksjons innen kort tid. Villeroy & boch har flere fine og dette er kvalitetsmerke.Anonymous poster hash: 4b942...b4d Har vært innom flere ganger, men syns ikke alle butikkene er like flink til å stille ut hva de har, dessverre.
dillyduzit Skrevet 8. september 2014 #8 Skrevet 8. september 2014 Har vært innom flere ganger, men syns ikke alle butikkene er like flink til å stille ut hva de har, dessverre. Det er dessverre ikke alle som er like flinke til å stille ut. Kan jeg spørre hvilke butikker du har vært innom? 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #9 Skrevet 8. september 2014 Vi har Magic fra Tilbords. Enkelt, tidløst og stilfullt servise. Veldig fornøyd Anonymous poster hash: 083c7...ee0 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #10 Skrevet 8. september 2014 Arv fra IKEA. Klassisk og pent.Anonymous poster hash: 94c4d...ec3 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #11 Skrevet 8. september 2014 Ser ikke vitsen med å ha slike overdyre tallerkener. Man skal ha råd til å bruke dem. Og det bør ikke være krise og ramaskrik på gang om noen skulle være så uheldig å knuse en.... Anonymous poster hash: 4fffd...e5c
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #12 Skrevet 9. september 2014 Ser ikke vitsen med å ha slike overdyre tallerkener. Man skal ha råd til å bruke dem. Og det bør ikke være krise og ramaskrik på gang om noen skulle være så uheldig å knuse en.... Anonymous poster hash: 4fffd...e5c Tja, samtidig ser man jo forskjell på ordentlig servise og slikt fra Ikea. Vi har servise fra Ikea, og jeg kommer ikke til å kjøpe det igjen. Det er striper i alt sammen, og formene går ikke an å rengjøre med stålull. Det går også veldig lett skår av dem. Da jeg vokste opp hadde vi hverdagsservise fra Porsgrunn, og jeg tror jeg kan telle på én hånd de gangene vi måtte fylle på med en ny tallerken eller kopp. Selv har jeg allerede byttet ut ca 10-15 av Ikea-servisedelene, og jeg kommer nok heller til å gå for ordentlig servise neste gang, selv til hverdags. TS: Selv liker jeg godt Wedgwood. Tror Vera Wang designet et fint et for dem, men jeg har ikke bestemt meg for servise selv enda. Anonymous poster hash: 2b852...18d 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #13 Skrevet 9. september 2014 Vi har Nathalie servise fra Porsgrund Porselen. http://www.porsgrund.com/nettbutikk/Servise/Nathalie-Platina.aspx Vi er veldig fornøyde med det. Anonymous poster hash: 10ab9...04f 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #14 Skrevet 9. september 2014 Vi har Lace platinum fra Wedgwood. Det er det som er designet av Vera Wang. Finnes også i Lace gold. Anonymous poster hash: 59352...3b8 1
Blådiamant Skrevet 9. september 2014 #15 Skrevet 9. september 2014 Vi har Lace platinum fra Wedgwood. Det er det som er designet av Vera Wang. Finnes også i Lace gold.Anonymous poster hash: 59352...3b8 Jeg samler på dette. Kjempefint! 1
Gjest Margit Spat Skrevet 9. september 2014 #17 Skrevet 9. september 2014 Swedish Grace fra Rörstrand er en vakker klassiker, synes jeg. Det finnes i mange farger, men hvitt er enklest ( og etter min mening penest).
Gjest Lille-pus Skrevet 9. september 2014 #18 Skrevet 9. september 2014 I min stue er det helt hvit Saturn fra PP som gjelder når det ikke er hverdag. Til hverdags er det Figgjo Flint, en utgave som er helt hvit med en kant som er dekorert med en marineblå stripe og en gullstripe. Figgjo har veldig mye fint service nå (nye designere de siste 10 årene, og disse har fått frie tøyler til å leke seg. 1
Gjest Tigress Skrevet 9. september 2014 #19 Skrevet 9. september 2014 Eg har Sina frå Porsgrund Porselen til fint, og samanraska litt av kvart til dagleg. Vi hadde båe masse stæsj då vi flytta i hop, og såg inga grunn til å kaste det vi hadde.
FruRaeder Skrevet 9. september 2014 Forfatter #20 Skrevet 9. september 2014 Det er dessverre ikke alle som er like flinke til å stille ut. Kan jeg spørre hvilke butikker du har vært innom? Jeg har vært på Tilbords, Kitchn, Glassmagasinet og en nisjebutikk. Har ikke så veldig godt utvalg av butikker her dessverre. :/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå