Gå til innhold

Til dere som har blitt gravid imens dere ammet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei jeg har en baby på 6 måneder så jeg fullammer fortsatt og gir fast føde.

Jeg har ikke fått tilbake mensen etter fødsel.

For ca 3 uker siden trodde jeg at jeg skulle få mensen pågrunn av stikkinger i underlivet og kom bittelitt rødt slim. Men mensen dukka ikke opp.

Nå begynner jeg å lure på om det kanskje var et tegn på at jeg ble befruktet? Nå spør jeg ikke dere om jeg er gravid men om noen av dere har blitt gravid i mens dere amma? Og om hvordan det var eller hvordan dere merket at dere var gravid?

Har ikke noe i mot et nytt barn men jenta jeg har nå er nok av arbeid. Og tror kanskje jeg har slurva litt med p-pillene, ikke så enkelt å huske når man løper fram og tilbake til en baby :)

Anonymous poster hash: 4af60...df0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet (endret)

Ja, ble gravid mens jeg ammet, men da var barnet 22 mnd og jeg hadde hatt mensen i et og et halvt år etter fødsel. Så det kan nok ikke sammenlignes. Jeg ville ikke satset på amming som prevensjon hvis det ikke var ønskelig å bli gravid. En eller annen gang får du jo tilbake eggløsning...

Edit: Du fullammer ikke om du samtidig gir fast føde. Da delammer du.

Endret av Mohair
Skrevet

Du kan selvsagt bli gravid mens du fullammer.

Jeg ble gravid, men jeg fullammet ikke lenger da. Hadde ikke fått mensen tilbake. Gikk bevisst uten prevensjon for det var ønskelig med to tette.

Skrevet

Såvidt jeg husker fikk jeg samme symptomer som deg et par uker før jeg fikk tilbake menstruasjonen etter fødsel, mulig det hadde med den første eggløsningen å gjøre.

Begge gangene jeg har blitt gravid mens jeg ammet fikk jeg mye mindre melk nærmest over natta rundt da egget festet seg.

Skrevet

Ts her, så hvis babyen spiser mat så telles det ikke som fullamming? Ammer alltid etter måltid, og ammer fortsatt hver 3 +- time og nesten hele natta. Men ja tilbake til tema. Jeg har ikke fått kvalme som jeg hadde da jeg ble gravid med babyen min. Men kan jo bare være tegn på at jeg snart får mensen. :) hvis flere av dere ble gravid imens dere ammet så vil jeg gjerne høre de første tegnene dere hadde. Det er litt vanskelig å vite når man skal ta test pågrunn av jeg ikke vet når jeg skulle ha hatt mensen.

Skrevet

Så lenge babyen får annen mat i tillegg til MM så regnes det som delamming, uansett om man ammer ofte.

Denne gangen ble jeg ekstremt trøtt omtrent da egget festet seg og så mistet gutten interessen for pupp, sikkert fordi det ble litt mindre melk og annen smak. Ellers litt murring som første gang.

Skrevet

Du bør forresten amme før måltidene, ikke etterpå :)

Anonymous poster hash: b9192...921
Skrevet

Ble gravid mens jeg ammet før jeg hadde fått menstruasjon tilbake. Merket ikke egentlig noe spesielt, jeg begynte å "føle meg gravid" uten at jeg hadde noen plager. Og barnet jeg ammet ville etter hvert ikke ha morsmelk lengre. Jordmor sa at graviditetshormonene fikk melka til å smake annerledes og at det var derfor mange barn avvente seg fra brystet når mor ble gravid på nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...