Gå til innhold

Thailand - noen spørsmål..

Fremhevede innlegg

Skrevet

I det siste har Thailand blitt et reisemål som vi er nysgjerrige på, men som vi har veldig liten kunnskap om.

Har forstått det slik at mat og drikke er rimelig.

1. Holder 8000 i lommepenger for to voksne totalt på 2 uker? Regner med at det blir minimalt med shopping. Mesteparten går nok til mat,drikke og noen utflukter.

Muligens også massage og skredder.

2. Dersom man velger charter, blir vi da hentet av de såkalte "charter bussene" ved ankomst? Er veldig i tvil om vi skal velge charter eller ei, og synes egentlig at pakkeprisene er veldig likt som når man søker opp fly og hotell seperat.

3. Har lest litt rundt om at man blir lurt av taxi sjåførene? Dreier det seg om at prisen ikke blir som avtalt? Hvordan er prisnivå på taxi?

4. Trenger man vaskiner i forkant?

5. Har noen hotelltips å komme med? Ønsker god standard (4-5 stjerner).

6. Vi ønsker et sted med flott(e) strender, lite horer/transebarer, god mat og relativt rolig men med mulighet for å oppsøke andre steder dersom vi vil se oss litt rundt.

Hadde satt stor pris på svar :D

Anonymous poster hash: b9141...766
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

1. Holder 8000 i lommepenger for to voksne totalt på 2 uker? Regner med at det blir minimalt med shopping. Mesteparten går nok til mat,drikke og noen utflukter.

-Det burde holde, men det kommer ann på hvor mye dere ønsker å dra på utflukter -og om disse er arrangerte. Ofte sparer man på å gjøre det på egenhånd. Med skredder burde dere beregne noe mer. En times massasje koster rundt 60 norske for en time.

2. Dersom man velger charter, blir vi da hentet av de såkalte "charter bussene" ved ankomst? Er veldig i tvil om vi skal velge charter eller ei, og synes egentlig at pakkeprisene er veldig likt som når man søker opp fly og hotell seperat.

-Jeg har reist charter og på egenhånd. Sparte på å bestille fly og hotell separat, men charter var et behagelig valg i forhold til å bli plukket opp på flyplassen etc.

3. Har lest litt rundt om at man blir lurt av taxi sjåførene? Dreier det seg om at prisen ikke blir som avtalt? Hvordan er prisnivå på taxi?

-Avtal pris på forhånd -og hold dere til den.

-Det kan være lurt, jeg har ikke tatt -og det har gått fint. Ta forhåndsregler.

-Dessverre. Har dog feriert i Khao Lak (charter) og Koh Samui (egenhånd), og begge har sin sjarm..

6. Vi ønsker et sted med flott(e) strender, lite horer/transebarer, god mat og relativt rolig men med mulighet for å oppsøke andre steder dersom vi vil se oss litt rundt.

-Koh Samui har mye å by på som øy, spesielt dersom dere leier scooter og drar rundt på oppdagelsesferd.

Anonymous poster hash: 60894...53f
Skrevet

Takk for svar :)

Har også lest litt rundt om at det finnes en del slanger og andre giftige dyr som man bør passe seg for? Så du noe til dette? Har veldig lite lyst til å treffe på en slange... (eller noe annet giftig for den saks skyld).

Skrevet

Jeg og mitt reisefølge så ikke noe til det. Det er en haug av mygg da, men ta med myggspray og stift -og BRUK DET! :P Første kvelden på min første tur fikk jeg over 30 stikk bare på bena, så bruk det aktivt. Både morgen og kveld, etter dusj etc. Det eneste stedet jeg ikke brukte myggspray på var da jeg var på stranda.
Jeg har sett noen edderkopper og slike småkryp bare, men har holdt meg langt unna. Liker ikke insekter :P

Anonymous poster hash: 60894...53f
Skrevet

I det siste har Thailand blitt et reisemål som vi er nysgjerrige på, men som vi har veldig liten kunnskap om.

Har forstått det slik at mat og drikke er rimelig.

Det holder, men tror det blir litt snaut. Men det kommer helt an på hvor dere vil reise. Charterhølene på bestkysten er betraktlig dyrere enn resten av landet.

Nå er taxi og transport ekstremt billig, så å komme seg fra flyplass til hotell burde ikke koste mange kronene.

Tar dere meter taxi dvs. med takstameter, så sørg for at denne blir slått på når turen starter. Hvis ikke, så gå ut og ta en annen taxi. Såkalte bahtbusser har fast pris. Med motorsykkeltaxi og tuk tuk avtales pris på forhånd.

Nei

Kommer helt an på hvor dere ønsker å dra.

Koh Chang eller Koh Samet på østkysten er å anbefale. Vestkysten er dyrt og kan vel helst sammnelignes med Mallorca.

Hadde satt stor pris på svar :D

• Liker 1
Skrevet

Takk :)

Hoteller på Koh Chang eller Koh Samet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...