Gå til innhold

Finner ikke mannen tiltrekkende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt kjent med en mann som rent utseendemessig IKKE er min type overhodet, det eneste jeg finner tiltrekkende er høyden. Noen ganger blir jeg sint på meg selv for at jeg egentlig syns han er mindre fin å se på... Men han driver med en idrett og gjør det ganske bra, har et utrolig stort nettverk og alle kjenner han i det idrettsmiljøet han er i. Personlighetsmessig er han helt OK, hverken mer eller mindre. Men allikevel så finner jeg karen interessant og på en eller annen måte tiltrekkende. Er dette helt feil, eller er det normal? :fnise:

Anonymous poster hash: b258c...7cb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har blitt kjent med en mann som rent utseendemessig IKKE er min type overhodet, det eneste jeg finner tiltrekkende er høyden. Noen ganger blir jeg sint på meg selv for at jeg egentlig syns han er mindre fin å se på... Men han driver med en idrett og gjør det ganske bra, har et utrolig stort nettverk og alle kjenner han i det idrettsmiljøet han er i. Personlighetsmessig er han helt OK, hverken mer eller mindre. Men allikevel så finner jeg karen interessant og på en eller annen måte tiltrekkende. Er dette helt feil, eller er det normal? :fnise:

Og nei, han er ikke så kjent at jeg er en usmakelig golddigger :P

• Liker 1
Skrevet

Du høres ut som en normal kvinne:

- Mannen er høy, oppegående og veltrent

- Du føler deg tiltrukket, men synes ikke han er pen nok til at du kan være tiltrukket

Anonymous poster hash: 000cd...769
Skrevet

Du høres ut som en normal kvinne:

- Mannen er høy, oppegående og veltrent

- Du føler deg tiltrukket, men synes ikke han er pen nok til at du kan være tiltrukket

Anonymous poster hash: 000cd...769

Haha, og du er mann?

Skrevet

Da liker du han ikke godt nok..

Anonymous poster hash: 643d0...2bb
Skrevet

Du finner han ikke tiltrekkende men finner han likevel tiltrekkende.

Kan du prøve å formulere kvinnelogikken din på en måte som er mulig å forstå?

Anonymous poster hash: 6424a...632

• Liker 6
Skrevet (endret)

Du finner ham ikke tiltrekkende utseendemessig, men av andre grunner? Tja, du er vel ganske normal vil jeg tro. Go for it!

Endret av Ms. Steele
  • Liker 2
Skrevet

Høres ikke ut som dette er noe å satse på.

• Liker 1
Skrevet

Du finner han ikke tiltrekkende men finner han likevel tiltrekkende.

Kan du prøve å formulere kvinnelogikken din på en måte som er mulig å forstå?

Anonymous poster hash: 6424a...632

Jeg tror det kan forklares like godt med helt vanlig usikkerhet. Noe som fører til at man spør på et forum for å bli klar over hva man egentlig føler.

Anonymous poster hash: 8db5d...bb7

• Liker 1
Skrevet

Er dette helt feil, eller er det normal? :fnise:

Det er helt riktig men veldig unormalt.

Anonymous poster hash: 96a2f...84a

Skrevet

Jeg tror det kan forklares like godt med helt vanlig usikkerhet. Noe som fører til at man spør på et forum for å bli klar over hva man egentlig føler.

Anonymous poster hash: 8db5d...bb7

Spot on!

Synes hele denne delen av forumet er slikt. "Hva synes du om xx, yy og zz?". Ingen egne meninger, for det er jo viktigere hva andre synes, eller?...

Lite selvstendighet kvinner med andre ord

Anonymous poster hash: 7f8e9...0ae

• Liker 4
Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg har opplevd mange ganger at menn som er ekstremt kjekke ved første øyekast, mister tiltrekkenheten sin når en dårlig personlighet kommer frem, og omvendt. Jeg har datet en som jeg ikke synes var noe kjekk ved første øyekast som jeg bare synes ble kjekkere og kjekkere etterhvert som personligheten kom frem. For så å bli mindre kjekk når det viste seg at han spilte et spill for galleriet og var uærlig om hva han egentlig mente/følte/tenkte.

Det er jo mange her inne som lurer på hvorfor DE kjekkassene har kjedelige/mindre pene jenter, og jeg tror det handler om personligheten til jentene som gjør dem sexy og tiltrekkende. Vi kvinner har en tendens til å lene oss litt for mye på utseende vårt, og burde tatt en titt på det som kommer innenfra også.

Og å finne en mann man synes er tiltrekkende pga personlighet synes jeg er viktigere enn å finne en man synes er tiltrekkende pga utseende.

• Liker 1
Skrevet

Spot on!

Synes hele denne delen av forumet er slikt. "Hva synes du om xx, yy og zz?". Ingen egne meninger, for det er jo viktigere hva andre synes, eller?...

Lite selvstendighet kvinner med andre ord

Helt enig! Mange kvinner sier at de er selvstendige, men sannheten er at de tror selvstendighet handler om at de kan betale regningene sine selv. Samtidig klarer de ikke ta en eneste avgjørelse uten å ha forhørt seg med 5 venninner om hva de synes. Når de får en sms fra en flørt løper de inn på KG for å spørre om råd til hva de skal skrive for å få det resultatet de er ute etter.

Det handler om usikkerhet, ofte pga oppvekst i ett samfunn der man er redd for å gjøre noe som setter en i dårlig lys. Man blir så opptatt av hva andre mener og tenker at man ikke tør stole på seg selv. Man vet heller ikke hva som er best for en selv, fordi man har mistet sin egen identitet mens man har prøvd å tilfredstille alle andres behov.

• Liker 2
Skrevet

Helt enig! Mange kvinner sier at de er selvstendige, men sannheten er at de tror selvstendighet handler om at de kan betale regningene sine selv. Samtidig klarer de ikke ta en eneste avgjørelse uten å ha forhørt seg med 5 venninner om hva de synes. Når de får en sms fra en flørt løper de inn på KG for å spørre om råd til hva de skal skrive for å få det resultatet de er ute etter.

Det handler om usikkerhet, ofte pga oppvekst i ett samfunn der man er redd for å gjøre noe som setter en i dårlig lys. Man blir så opptatt av hva andre mener og tenker at man ikke tør stole på seg selv. Man vet heller ikke hva som er best for en selv, fordi man har mistet sin egen identitet mens man har prøvd å tilfredstille alle andres behov.

Enig med deg.

Som mann må jeg si at jeg har fått en smule dårligere kvinnesyn etter å ha hengt her inne en stund. Man må dog ikke la seg lure helt, fordi det er jo en utvalgsskjevhet (bias) i disse kategoriene, siden kun de med problemer poster her.

På diskusjon.no (som har en høy andel menn) finner du liknende tråder som her, men de er av litt forskjellig karakter. Her er det mer "Burde jeg gjøre dette?", mens man finner mer "Er interessert i en jente, hvordan får jeg henne?" på diskusjon

Jeg har selv opplevd bedre "resultater" med kvinner når jeg selv bestemmer mye, f.eks "La oss gå dit", "Nå kan vi gjøre dette". Å stille spørsmål som "Hva skal vi gjøre?" gir noen ganger vage svar fra jenter.

Ut ifra dette er det jo ikke så rart at (noen) menn får dårligere kvinnesyn av å henge her på forumet.

Skrevet

Enig med deg.

Som mann må jeg si at jeg har fått en smule dårligere kvinnesyn etter å ha hengt her inne en stund. Man må dog ikke la seg lure helt, fordi det er jo en utvalgsskjevhet (bias) i disse kategoriene, siden kun de med problemer poster her.

På diskusjon.no (som har en høy andel menn) finner du liknende tråder som her, men de er av litt forskjellig karakter. Her er det mer "Burde jeg gjøre dette?", mens man finner mer "Er interessert i en jente, hvordan får jeg henne?" på diskusjon

Jeg har selv opplevd bedre "resultater" med kvinner når jeg selv bestemmer mye, f.eks "La oss gå dit", "Nå kan vi gjøre dette". Å stille spørsmål som "Hva skal vi gjøre?" gir noen ganger vage svar fra jenter.

Ut ifra dette er det jo ikke så rart at (noen) menn får dårligere kvinnesyn av å henge her på forumet.

ja jeg forstår godt at man kan sitte med slike inntrykk av å lese her inne, men samtidig så er det viktig å tenke på at det som regel er de som er usikre som skriver og spør om slike ting. De som er selvsikre eller selvstendige de har jo ikke behov for å stille spørsmål.

Det blir litt det samme som med nettdating... De som man ser der år etter år, er de som mest sannsynlig sliter med å finne en partner. De som forsvinner raskt er de som bruker det på rett måte og som er såpass ukompliserte at de finner en partner lettere enn oss andre. Ja jeg sier oss, for jeg er jo en av de som er såpass komplisert at jeg trives best alene, men som likevel holder døren litt oppe. :)

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg sier oss, for jeg er jo en av de som er såpass komplisert at jeg trives best alene, men som likevel holder døren litt oppe. :)

Det er bare fordi du er gresk og "å bli gift" (γαμέω) er å banne på gresk. :P

Anonymous poster hash: 3031d...deb

Skrevet

Derfor er jeg skeptisk til å date jenter som er i en tett, sammensveiset venninnegjeng.

Da dater man ikke ei jente. Men hele venninnegjengen.

Og man blir analysert i fillebiter, av folk man ikke en gang har møtt :)

Anonymous poster hash: 80716...baf

• Liker 3
Skrevet

Det er bare fordi du er gresk og "å bli gift" (γαμέω) er å banne på gresk. :P

Anonymous poster hash: 3031d...deb

hahaha.. nei.. gamåtå er å banne, gamå er knulle, gamås er bryllup mens chamås er kaos.. likheten er slående.. hehehe... jeg bare ELSKER det greske språket.. betydninger man kan leke med i alt! :D

• Liker 1
Skrevet

Derfor er jeg skeptisk til å date jenter som er i en tett, sammensveiset venninnegjeng.

Da dater man ikke ei jente. Men hele venninnegjengen.

Og man blir analysert i fillebiter, av folk man ikke en gang har møtt :)

Anonymous poster hash: 80716...baf

Det skjønner jeg, men jeg tror at det er viktigere å se på vennengjengen og jenta, enn å se på det at hun er i en sammensveiset venninnegjeng. Dramadamer holder ofte sammen med dramadamer, fordi der får de dekket behovene sine hos hverandre. Hvis en dame snakker mye negativt om andre er hun mest sannsynlig en dramadame.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg. Jeg har møtt en mann som jeg ikke synes er så veldig tiltrekkende, men sånn som jeg kjenner han så er han utrolig hyggelig og har en fin personlighet. Vi deler også interesser og er like på mange områder. Jeg synes det er litt smålig og overfladisk av meg å skulle avvise ham pga utseende ene og alene, så derfor avventer jeg og ser hvordan det går fremover. Per nå er vi helt i startfasen og jeg har ikke fått noen følelser for ham enda så jeg får se. Han fortjener jo noen som synes han er fin på samme måte som jeg også ønsker å bli sammen med en som synes at jeg er fin og ikke bare bra nok. Så ja, jeg har egentlig ikke noe råd, jeg ville bare si at det er flere av oss.

Anonymous poster hash: f427e...d0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...