Gå til innhold

Forstår ikke samboeren min:(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ville flyttet ut og holdt mine ben samlet til jeg var ferdig med min utdannelse og var en bedre kvinne til å bedømme menn.

For hvert svar du kommer med her inne så mister jeg mer og mer respekten for deg!

Kunne du liret fra deg dette ute i den virkelige verden til noen?

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn bare helt plutselig etter 4 års forhold...

Eller sånn plutselig etter 12 års forhold!

Min mann og jeg var sammen i 11 år før barnet vårt kom til verden. Da barnet var et år så var mannen min totalt fraværende og vi virket nærmest ikke eksisterende selv om vi bodde sammen alle tre. Jeg bestilte legetime til han og ting begynte å skje. Han kom seg i behandling og ting har bedret seg. Utenfra kunne han kanskje virke lat, slem og likegyldig. Saken var den at han var kommet inn i en dyp depresjon.

Livet blir ikke alltid som man ser for seg. Og alt er ikke så svart-hvitt som det kan virke som.

Anonymous poster hash: 4844f...276

• Liker 6
Skrevet

Men barn har du fått... :daane:

Så stygg du er.. Hun er vel ikke den eneste som har fått barn i ung alder eller uten utdannelse, og problemene hun har ang. samboeren sin, kunne hvem som helst fått..

• Liker 5
Skrevet

TS, det er ikke meningen å være ufin mot deg. Dette er mitt tips for at du skal komme deg ut av offerrollen:

Slutt å sykeliggjøre/stakkarsliggjøre deg selv. Du har KANSKJE en lidelse? Hvor mange år og papirmøller tar det før NAV kan gi deg trygd?...Du ordner med økonomien ja. Mener du hvordan du omsetter mine skattepenger? Ærlig talt. Jeg blir forbanna over at du ikke tar ansvar over eget liv.

Og som ikke det holder prøver du å diagnostisere typen din med noe svada. Han er en lat jævel, verken mer eller mindre.

Folk som dere er grunnen til at velferdsstaten bukker under om et par tiår. Har dere hørt om å bidra til samfunnet og å være til nytte? Dere er i deres absolutt beste alder, og dere sløser den vekk på sofaen mens dere fraskriver dere ansvaret for fremtiden :klaske:

Nemlig.

• Liker 1
Skrevet

Sånn bare helt plutselig etter 4 års forhold...

Det kan skje selv etter 8 års forhold og flere barn også.

Anonymous poster hash: be88c...5f4

Gjest daisydaisy
Skrevet

Er du dronningen av gode beslutninger eller? Og har livet ditt blitt akkurat så perfekt som du så for deg da du var yngre? Om ikke, syns jeg du skal prøve å tenke deg om to ganger før du poster innlegg her om andre menneskers avgjørelser og beslutninger.

Jeg ser ikke hvordan du på noen som helst måte kan forsvare de innleggene du har skrevet i denne tråden. Her prøver en frustrert og sårbar 18 år gammel kvinne etter gode råd til hva hun skal gjøre i sin situasjon, og alt hun mottar fra deg er stygge bemerkninger om hennes avgjørelser i livet. Om hun har fått barn og med hvem, angår ikke deg. Det er ikke poenget. Hun skriver jo selv i startinnlegget at de har kjent hverandre i 4 år, og at han før barnet kom, var en snill og omsorgsfull partner. At de har endt opp her, er vel ikke trådstarter sin feil, eller? Hun prøver i hvert fall gjøre det riktige å SPØRRE etter hjelp. Hun innser vel at hun har et barn, og at hun nettopp av den grunn bør være såpass moden og voksen at hun prøver å gjøre noe med forholdet sitt FØR hun eventuelt forlater barnefar og hele pakka.

Å skrive ting som "holde bena samlet", og "men barn har du fått" syns jeg er helt smakløse ting å skrive. Du er klar over at det sitter ordentlige mennesker bak disse skjermene eller?

Anonymous poster hash: 141b5...868

Enig i dette. Kjente jeg ble provosert selv.

• Liker 3
Skrevet

Nemlig.

Du hopper glatt over kritikk!

Skrevet

Du hopper glatt over kritikk!

Naturligvis.

• Liker 2
Skrevet (endret)

TS, det er ikke meningen å være ufin mot deg. Dette er mitt tips for at du skal komme deg ut av offerrollen:

Slutt å sykeliggjøre/stakkarsliggjøre deg selv. Du har KANSKJE en lidelse? Hvor mange år og papirmøller tar det før NAV kan gi deg trygd?...Du ordner med økonomien ja. Mener du hvordan du omsetter mine skattepenger? Ærlig talt. Jeg blir forbanna over at du ikke tar ansvar over eget liv.

Og som ikke det holder prøver du å diagnostisere typen din med noe svada. Han er en lat jævel, verken mer eller mindre.

Folk som dere er grunnen til at velferdsstaten bukker under om et par tiår. Har dere hørt om å bidra til samfunnet og å være til nytte? Dere er i deres absolutt beste alder, og dere sløser den vekk på sofaen mens dere fraskriver dere ansvaret for fremtiden :klaske:

Jo,du mener så absolutt å være ufin i dette innlegget. Hvis ikke så burde du lære å ordlegge deg bedre. Ja, jeg er KANSKJE bipolar! Vet du hva en utredelse er si meg? Jeg går til psykolog for å få en diagnose fordi jeg har slitt med angst og depresjoner hele livet! Jeg fikk ikke hjelp som tenåring, jeg fikk tilbudet da jeg fikk barn! Og først for noen uker siden fikk jeg time til psykologen..jeg sto på venteliste! NAV gir meg arbeidsavklaringspenger HVIS jeg får en diagnose, noe som tar tid! Les deg opp litt før du skriver til folk så slipper du å virke dum! Samboer har vært hos legen i dag og gjett hva...han ble henvist til psykolog pga mistanker om depresjon! Du er en sånn person som min far.. Du er slem,hard,snakker om ting du ikke har noen peilig på og du forstår det helt klart ikke på mental helse og behandling av dette! Jeg ønsker deg alt godt og håper at du får litt mer livserfaring :)

Endret av 18årogmamma
  • Liker 3
Skrevet

Jo,du mener så absolutt å være ufin i dette innlegget. Hvis ikke så burde du lære å ordlegge deg bedre. Ja, jeg er KANSKJE bipolar! Vet du hva en utredelse er si meg? Jeg går til psykolog for å få en diagnose fordi jeg har slitt med angst og depresjoner hele livet! Jeg fikk ikke hjelp som tenåring, jeg fikk tilbudet da jeg fikk barn! Og først for noen uker siden fikk jeg time til psykologen..jeg sto på venteliste! NAV gir meg arbeidsavklaringspenger HVIS jeg får en diagnose, noe som tar tid! Les deg opp litt før du skriver til folk så slipper du å virke dum! Samboer har vært hos legen i dag og gjett hva...han ble henvist til psykolog pga mistanker om depresjon! Du er en sånn person som min far.. Du er slem,hard,snakker om ting du ikke har noen peilig på og du forstår det helt klart ikke på mental helse og behandling av dette! Jeg ønsker deg alt godt og håper at du får litt mer livserfaring :)

Så bra at samboeren din har kommet seg til lege! Og får hjelp.

Lykke til fremover! Jeg syns du er råtøff :klemmer:

Skrevet

Og du ser så forbanna frekk i hver tråd du svarer i,fordi?

Anonymous poster hash: 5bc8c...fd4

• Liker 3
Skrevet (endret)

For hvert svar du kommer med her inne så mister jeg mer og mer respekten for deg!

Kunne du liret fra deg dette ute i den virkelige verden til noen?

Enig! Er det mulig...Snakk om mye unødvendig piss!

Og til deg TS :klemmer:

Endret av Frk.mh
  • Liker 1
Skrevet

Og du ser så forbanna frekk i hver tråd du svarer i,fordi?

Anonymous poster hash: 5bc8c...fd4

Hun er sikkert deppa over sitt eget liv selv.. eller så er hun så dum at hun ser på seg selv som "nytenkende" og "selvstendig" når hun egentlig mangler vanlig menneskelig empati. Skammelig.

Anonymous poster hash: da02e...4e6

• Liker 1
Skrevet

Han høres deprimert ut.

Anonymous poster hash: 6f5e5...351
Skrevet

Gjest er bare ærlig.

Jeg er enig.

Skaff dere jobber og aktive liv, og vennligst slutt og lev av andres skattepenger.

Anonymous poster hash: 29fb7...025
  • Liker 1
Skrevet

Gjest er bare ærlig.

Jeg er enig.

Skaff dere jobber og aktive liv, og vennligst slutt og lev av andres skattepenger.

Anonymous poster hash: 29fb7...025

Sier en som hvertfall aldri har vært deprimert.

Ville du sagt det samme til en i rullestol?

Skrevet

Naturligvis.

Igjen spør jeg: ville du snakket til folk i det virkelig liv slik du svarer folk her inne?

Skrevet

Men hvis du har slitt hele livet hvorfor har du da vært så dum og skaffet deg mann og barn allerede som tenåring?? Jeg mener ikke å være frekk, jeg vil bare forstå motivasjonen din for å bli gravid før du har løst opp i de her problemene du mener du har hatt heile livet.

• Liker 1
Skrevet

Igjen spør jeg: ville du snakket til folk i det virkelig liv slik du svarer folk her inne?

Ja, jeg har ei i nær familie som er ung mor (16 år da barnet kom til verden) og det er bare syting på henne og jeg gir henne naturligvis en beskjed om at jeg ikke gidder å høre på det der, hun hadde ikke hatt de her problemene hvis hun ikke hadde hatt det så travelt med å være en hasjomans lille skræverske.

• Liker 1
Skrevet

Samboeren min gikk inn i en heftig depresjon etter småtten her kom i hus. Han var et direkte mareritt å være med. Apatisk, sur, lat, og han var en skikkelig drittsekk. Like før jeg kastet han på dør. Menn kan også få barselsdepresjon og pappasjokk. Det at han ikke har jobb gjør det nok ikke særlig bedre.

Jeg har ikke lyst å skrive dette egentlig, men økonomisk sett så vil du klare deg bedre alene med barnet nå. Da har du alle rettigheter og har krav på diverse stønader. Det har du dessverre ikke hvis du bor med barnefar uansett om han er i jobb eller ikke. Dere trenger ikke gjøre det slutt, men det at du flytter for deg selv kan også gi samboeren din den oppvekkeren han trenger.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...