Gå til innhold

KG, et Osloforum?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, jeg synes KG er blitt så dominert av Oslofolk nå at det begynner å bli litt "irriterende" å være her. Ikke det at alle folk fra hovedstaden er håpløse å ha med å gjøre altså, men summen her inne er i allefall nå så preget av Oslo-schwung og typiske storby-holdninger at det begynner å bli veldig dominerende ifht resten av landets folkeferd.

Det går i problematikk rundt trikk, buss, T-bane, plagsomme utlendinger, studentliv, kriminalitet, bråk i naboleiligheten i blokka, bråk mellom øst og vestkant, pluss en masse fjas og rør og lokalt snikksnakk, alt formulert i en salig blanding av engelsk og norsk språkbruk, og i alle emner og tråder.

Er sikker på at 95 % av brukerne her nå holder til i Oslo, og mange ser nesten ut til å henge sammen i real life også, det virker i allefall slik.

Savner mer folkelighet og beina godt planta på bakken, og ikke så mye cityslickers som dominerer trådene i alle temaene her.

Veita faen hva jeg egentlig vil med dette innlegget, måtte bare få det ut... Gjør eller skriv hva dere vil, om dere vil, hehe......



Anonymous poster hash: 64daf...fab
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke det inntrykket, men nå er jo jeg fra Oslo. Jeg synes derimot at KG er preget av folk fra hele landet, hvilket jeg også synes er veldig bra. Derimot er du ikke mindre irriterende selv som setter alle oss "Oslo-folk" i bås. ;)

Forøvrig er jo mye av den problematikken/tematikken du nevner ikke kun forbeholdt Oslo og andre storbyer, all den tid man faktisk har blokker, studentliv, kriminalitet, buss osv utenfor Oslo og andre storbyer også. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer fra hele norge. Noen bor utenlands også.



Anonymous poster hash: 2fd7d...11e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har virkelig ikke det inntrykket. Ja, det er noen tråder om T-bane, men man har da naboer, studenter og buss andre steder enn Oslo. Kan heller ikke se hvordan oslofolkene her inne ikke har beina på jorda i samme grad som andre. Blandingen av norsk og engelsk ser jeg også lite eller ingenting til, og noe oslofenomen er det jo ikke.



Anonymous poster hash: eb9ae...181
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resten av landets folkeferd? Hva er det for et folkeferd? Blir man automatisk en helt annen person hvis man flytter fra Drangedal til Oslo for å studere?

Jeg måtte forresten le da jeg så at du brukte uttrykket "city slickers".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gunfreak

Syns halvparten av trådene på skråblikk er fra tølpere som aldri har vært i oslo og tror man blir voldtatt i rompa bare man går ned på hjørnet for å handle mat.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke noe inntrykk av Oslo-dominans. Selvsagt vil det være flere fra Oslo enn fra Surnadal, men de fleste innleggene her er stedsnøytrale og kunne vært skrevet av folk fra by eller bygd. Tråder om bråk mellom øst- og vestkant kan jeg ikke huske å ha sett, dem kan det ikke være mange av. Tråden om merkelige ting folk gjør på kollektivtrafikk kan man skrive i andre steder av landet også, selv om det naturlig nok vil komme en del t-bane-historier. Utlendinger fins i alle deler av landet. Folk som skriver om livsfarlige utlendinger kommer som regel utenbys fra har jeg inntrykk av. Jeg har også sett tråder fra folk som lurer på hvordan de skal overleve en spasertur gjennom hovedstaden. Ellers har man jo alle som forsvarer skrivefeil med at "det er dialekt". Så det er nok en stor del folk fra andre steder enn Oslo her, ja :)



Anonymous poster hash: e4bdc...38d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal starte en tråd om de ekstremt irriterende traktorene som på død og liv må ut å kjøre på riksveien i rush tiden?

Til TS føle det blir mindre Oslo forum da?

For ja det er rush på landsbygda også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resten av landets folkeferd? Hva er det for et folkeferd? Blir man automatisk en helt annen person hvis man flytter fra Drangedal til Oslo for å studere?

Jeg måtte forresten le da jeg så at du brukte uttrykket "city slickers".

Kanskje ikke automatisk, og ikke alle, men jo, mange forandrer seg dramatisk når de flytter fra hjembygda si til hovedstaden. Det ser man da i massevis av tråder her også, der man slenger ut av seg hvor håpløse forholdene i bygda si var, hvor idiotiske alle som valgte å bli er, og at det eneste riktige en kan gjøre er å aldri vende tilbake. Med resten av landets folkeferd mente jeg folkeferdet i nord, vest, sør og øst, altså hele landet unntatt Oslogryta. Folk er forskjellige ut fra hvor de bor, men de verste er i mange tilfeller tilflytta Oslo-boere som virkelig går inn for å slette sin opprinnelige identitet og bli "ekte byfolk", høyt hevet over trashet hjemme i Drangedal, for å bruke ditt eksempel.

Hva var så morsomt med uttrykket "city slickers"?

Anonymous poster hash: 64daf...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var så morsomt med uttrykket "city slickers"?

Anonymous poster hash: 64daf...fab

Det morsomme er at du kritiserer folk i Oslo for å blande inn engelske/amerikanske ord i språket. "City slicker" er et nedsettende amerikansk uttrykk som på ingen måte har fått innpass i norsk. Iallfall ikke ennå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har inntrykk av at "alle" her er fra Trondheim jeg…



Anonymous poster hash: d6ef0...488
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke noen lage en anonym avstemmin her inne, så får vi se hvor vi kommer fra?



Anonymous poster hash: 2fd7d...11e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...