AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #1 Skrevet 6. september 2014 Eksen min var ei som "trengte litt motstand" i forholdet. Og vi var en skikkelig dårlig match. Det endte med tre raseriutbrudd fra min side, der hun blei satt på trappa. Nå har jeg begynt med nettdating igjen, og jeg prøver å sile ut de som er av samme typen. Men hva kan jeg skrive i profilen min for å unngå dette igjen? "Søker voksent menneske som er ferdig oppdratt"?Anonymous poster hash: 9e422...f1c 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #2 Skrevet 6. september 2014 Hehe, jeg lurer på det samme. "Trenger motstand" er ofte en annen måte å si "kranglevoren, vanskelig og med dårlig humør". Anonymous poster hash: d1f54...a58 4
Christiania_Oslo Skrevet 6. september 2014 #3 Skrevet 6. september 2014 Eller så kan det bety at man ikke ønsker en mann som svarer "samme for meg" og "jeg vet ikke jeg"til så og si alt. Men det er nok dessverre sant at det finnes en haug med jenter der ute fulle av komplekser,drama og sjalusi, så da får det være opp til deg hvem du vil møte eller unngå. Du finner fort ut hvem som er hvem. 10
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #4 Skrevet 6. september 2014 Eller så kan det bety at man ikke ønsker en mann som svarer "samme for meg" og "jeg vet ikke jeg"til så og si alt. Men det er nok dessverre sant at det finnes en haug med jenter der ute fulle av komplekser,drama og sjalusi, så da får det være opp til deg hvem du vil møte eller unngå. Du finner fort ut hvem som er hvem. Selvsagt kan det også ha andre betydninger og det er ikke noe problem at hun ønsker en mann med egne meninger. Men ordlyden "ønsker en mann med motstand" benyttes av så mange dramaqueens at jeg styrer unna. Da får det være opp til henne å formulere seg annerledes som "setter pris på en mann med egne meninger og som liker å diskutere samfunnsaktuelle tema" eller noe slikt. Anonymous poster hash: d1f54...a58 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #5 Skrevet 6. september 2014 Eller så kan det bety at man ikke ønsker en mann som svarer "samme for meg" og "jeg vet ikke jeg"til så og si alt. Men det er nok dessverre sant at det finnes en haug med jenter der ute fulle av komplekser,drama og sjalusi, så da får det være opp til deg hvem du vil møte eller unngå. Du finner fort ut hvem som er hvem. Skjønner det Jeg er nok litt sånn. Jeg har egne meninger om de tingene som er viktige for meg. Men når det gjelder om sydenturen skal gå til Hellas eller Tyrkia, så må jeg si som sant er: og det er at det er det samme for meg. Og når vi skal male veggen i gangen så spiller det ingen rolle hvilken hvitnyanse vi skal ha. Sånne ting betyr ingenting for meg. Det er rett og slett ikke viktig Jeg har en helt annen tilnærming til livet enn mange av de damene jeg tiltrekker meg dessverre. Og orker ikke bruke tid på å krangle om det jeg ser på som bagateller.Anonymous poster hash: f317f...60b
Christiania_Oslo Skrevet 6. september 2014 #6 Skrevet 6. september 2014 Selvsagt kan det også ha andre betydninger og det er ikke noe problem at hun ønsker en mann med egne meninger. Men ordlyden "ønsker en mann med motstand" benyttes av så mange dramaqueens at jeg styrer unna. Da får det være opp til henne å formulere seg annerledes som "setter pris på en mann med egne meninger og som liker å diskutere samfunnsaktuelle tema" eller noe slikt. Anonymous poster hash: d1f54...a58 Ja nemlig,du må srlv velge å styre unna.
Gjest extra Skrevet 6. september 2014 #7 Skrevet 6. september 2014 Eller så kan det bety at man ikke ønsker en mann som svarer "samme for meg" og "jeg vet ikke jeg"til så og si alt. Men det er nok dessverre sant at det finnes en haug med jenter der ute fulle av komplekser,drama og sjalusi, så da får det være opp til deg hvem du vil møte eller unngå. Du finner fort ut hvem som er hvem. På samme tid er det vel heller ikke ønskelig å møte Drama Queens? Det blir litt diffust hva den enkelte mener med motstand. Siden tråden er skrevet av en mann med temaet hvordan kvinner som trenger mostand, og som ikke passer TS, kan siles ut i datingen, holder jeg meg til det. Jeg tror personlig at en del kvinner bare sier slike ting fordi de har hørt det i mediene. For hva er motstand? Det snakkes om menn som blir tøfler, men det er alltid to i en relasjon. Jeg har sett mange eksempler der kvinnen fullstendig dominerer mannen, knuser hans frihetsfølelse som allerede startet under datingen der hun "krevde" at han åpnet seg opp for henne følelsesmessig (hvis mannen er som menn flest, litt tilbakeholden med sine følelser). Det er vel heller ikke tilfeldig at "tøfler" havner opp med "kvinnen som ønsker motstand"? Noen personer, det være seg menn eller kvinner, tror at alt må diskuteres og argumenteres for i et forhold. Slikt kan over tid bli ganske sliktsomt. TS: sannsynligheten for at kvinnens væremåte over tid resulterte i et raseriutbrudd fra deg virker for meg helt logisk. Du hadde din tålmodighetsterskel og strikken ble dradd mer og mer. Til slutt måtte du respondere. Men kanskje var du dårlig til å sette grenser allerede under datingen? Det er en mulighet for at dersom du hadde gjort kvinnen bevisst på hvor dine grenser gikk, at strikken ikke ville bli forsøkt tøyd lenger og lenger. 1
Christiania_Oslo Skrevet 6. september 2014 #8 Skrevet 6. september 2014 Skjønner det Jeg er nok litt sånn. Jeg har egne meninger om de tingene som er viktige for meg. Men når det gjelder om sydenturen skal gå til Hellas eller Tyrkia, så må jeg si som sant er: og det er at det er det samme for meg. Og når vi skal male veggen i gangen så spiller det ingen rolle hvilken hvitnyanse vi skal ha. Sånne ting betyr ingenting for meg. Det er rett og slett ikke viktig Jeg har en helt annen tilnærming til livet enn mange av de damene jeg tiltrekker meg dessverre. Og orker ikke bruke tid på å krangle om det jeg ser på som bagateller.Anonymous poster hash: f317f...60b Men når du sier samme for meg oppfattes det som om du ikke bryr deg og det på en negativ måte. Etterhvert vil hun nok tenke at du ikke bryr deg om HENNE pga du er likegyldig til samtalene og valgene hun vil inkludere deg i. 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #9 Skrevet 6. september 2014 Ja nemlig,du må srlv velge å styre unna. Jepp. Men det må heller ikke være slik at hun har egne meninger bare for å ha dem og ha diskusjoner fordi det skal diskuteres bare for diskusjonens skyld. Det må være temaer hun har opptatt slik at man kan ha genuine diskusjoner (og ikke krangler og kverulasjon) om det. Men disse kvinnene finnes det ikke mange av dessverre, som ikke greier å koble person fra diskusjon. Anonymous poster hash: d1f54...a58
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #10 Skrevet 6. september 2014 Men når du sier samme for meg oppfattes det som om du ikke bryr deg og det på en negativ måte. Etterhvert vil hun nok tenke at du ikke bryr deg om HENNE pga du er likegyldig til samtalene og valgene hun vil inkludere deg i. Men det handler igjen om kommunikasjon. Om man i stedet sier at fargen ikke spiller så stor rolle fordi man ikke er så opptatt av det men at man setter pris på at h*n spør så er det et bedre utgangspunkt. Anonymous poster hash: d1f54...a58 1
Christiania_Oslo Skrevet 6. september 2014 #11 Skrevet 6. september 2014 På samme tid er det vel heller ikke ønskelig å møte Drama Queens? Det blir litt diffust hva den enkelte mener med motstand. Siden tråden er skrevet av en mann med temaet hvordan kvinner som trenger mostand, og som ikke passer TS, kan siles ut i datingen, holder jeg meg til det. Jeg tror personlig at en del kvinner bare sier slike ting fordi de har hørt det i mediene. For hva er motstand? Det snakkes om menn som blir tøfler, men det er alltid to i en relasjon. Jeg har sett mange eksempler der kvinnen fullstendig dominerer mannen, knuser hans frihetsfølelse som allerede startet under datingen der hun "krevde" at han åpnet seg opp for henne følelsesmessig (hvis mannen er som menn flest, litt tilbakeholden med sine følelser). Det er vel heller ikke tilfeldig at "tøfler" havner opp med "kvinnen som ønsker motstand"? Noen personer, det være seg menn eller kvinner, tror at alt må diskuteres og argumenteres for i et forhold. Slikt kan over tid bli ganske sliktsomt. TS: sannsynligheten for at kvinnens væremåte over tid resulterte i et raseriutbrudd fra deg virker for meg helt logisk. Du hadde din tålmodighetsterskel og strikken ble dradd mer og mer. Til slutt måtte du respondere. Men kanskje var du dårlig til å sette grenser allerede under datingen? Det er en mulighet for at dersom du hadde gjort kvinnen bevisst på hvor dine grenser gikk, at strikken ikke ville bli forsøkt tøyd lenger og lenger. Men da må man som mann sile ut disse damene i datingfasen. Møter man en hel haug med krav så trekk deg ut eller inngå kompromiss, ikke legg deg ned å la deg bli tråkket på. De eneste gangene man blir behandlet dårlig er de gangene man godtar det. Å sitte stuck i et drittforhold over lengre tid er unødvendig. 1
Christiania_Oslo Skrevet 6. september 2014 #12 Skrevet 6. september 2014 Jepp. Men det må heller ikke være slik at hun har egne meninger bare for å ha dem og ha diskusjoner fordi det skal diskuteres bare for diskusjonens skyld. Det må være temaer hun har opptatt slik at man kan ha genuine diskusjoner (og ikke krangler og kverulasjon) om det. Men disse kvinnene finnes det ikke mange av dessverre, som ikke greier å koble person fra diskusjon. Anonymous poster hash: d1f54...a58 Jo de finnes overalt. Akkurat den setningen du skrev der forteller meg at du har bestemt deg for at alle hunnkjønn er slik og sånn er det, når det egentlig er du som går etter disse jentene. Styr unna,og du vil innse det finnes massevis av jenter som ikke er slik du har bestemt de skal være. 2
Christiania_Oslo Skrevet 6. september 2014 #13 Skrevet 6. september 2014 Men det handler igjen om kommunikasjon. Om man i stedet sier at fargen ikke spiller så stor rolle fordi man ikke er så opptatt av det men at man setter pris på at h*n spør så er det et bedre utgangspunkt. Anonymous poster hash: d1f54...a58 Når det blir mye som ikke spiller noen rolle så er ikke det bra for forholdet.
Gjest extra Skrevet 6. september 2014 #14 Skrevet 6. september 2014 Men da må man som mann sile ut disse damene i datingfasen. Møter man en hel haug med krav så trekk deg ut eller inngå kompromiss, ikke legg deg ned å la deg bli tråkket på. De eneste gangene man blir behandlet dårlig er de gangene man godtar det. Å sitte stuck i et drittforhold over lengre tid er unødvendig. Det er ikke så enkelt i datingsituasjon å sile ut, da man nevrokjemsisk sett er i "ubalanse". Men hvis man saumfarer trådene her på KG som omhandler dating fremkommer det flere ganger at personen fikk en "magefølelse" som en stort sett ikke brydde seg om. Underbevisstheten vår sier i fra, men det er ikke alltid at vi vier den en slik tanke. Men kanskje TS kan dra nytte av å ha klart for seg hvilke kvaliteter han ønsker hos en partner, og deretter prøve seg frem? Mennesket er komplekst og mange personlighetstrekk kommer til syne når man er dypere involvert i hverandre. For eks. vil noen klare å detektere en player under en datingsituasjon, men de fleste vil være for opptatte av hvordan de selv fremstår, noe som fører til at man ikke klarer å ta til seg alt i situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #15 Skrevet 6. september 2014 Jo de finnes overalt. Akkurat den setningen du skrev der forteller meg at du har bestemt deg for at alle hunnkjønn er slik og sånn er det, når det egentlig er du som går etter disse jentene. Styr unna,og du vil innse det finnes massevis av jenter som ikke er slik du har bestemt de skal være. Nei, jeg har ikke "bestemt meg for det" - du kjenner ikke anonyme folk på et forum så godt du kjenner. For øvrig styrer jeg unna slike kvinner rett som det er takk. Anonymous poster hash: d1f54...a58 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #16 Skrevet 6. september 2014 Men når du sier samme for meg oppfattes det som om du ikke bryr deg og det på en negativ måte. Etterhvert vil hun nok tenke at du ikke bryr deg om HENNE pga du er likegyldig til samtalene og valgene hun vil inkludere deg i. La oss snu på det, han skal kjøpe ny bil og spør henne om de skal kjøpe bil med 107 eller 115 hester, om de skal ha bil med kjede eller reim, om de burde gå for en med doble tennplugger eller med vanlige. Hvis hun ikke vet er hun altså ikke interessert i han. En fyr som hele tiden spør om alt han skal kjøpe på den måten, tror du han blir oppfattet som "selvstendig og interessert i henne"? Hun oppfatter han som en tøffel uten mening. En kvinne som oppfører seg på samme måte oppfattes på samme måte for han, som en kvinne uten egne meninger som er avhengig av han for å klare noe som helst. Særlig når hun ikke en gang klarer å velge hvit-farge på egen hånd. Anonymous poster hash: 70c75...d28 1
Christiania_Oslo Skrevet 6. september 2014 #17 Skrevet 6. september 2014 Det er ikke så enkelt i datingsituasjon å sile ut, da man nevrokjemsisk sett er i "ubalanse". Men hvis man saumfarer trådene her på KG som omhandler dating fremkommer det flere ganger at personen fikk en "magefølelse" som en stort sett ikke brydde seg om. Underbevisstheten vår sier i fra, men det er ikke alltid at vi vier den en slik tanke. Men kanskje TS kan dra nytte av å ha klart for seg hvilke kvaliteter han ønsker hos en partner, og deretter prøve seg frem? Mennesket er komplekst og mange personlighetstrekk kommer til syne når man er dypere involvert i hverandre. For eks. vil noen klare å detektere en player under en datingsituasjon, men de fleste vil være for opptatte av hvordan de selv fremstår, noe som fører til at man ikke klarer å ta til seg alt i situasjonen. Sant nok det,pluss det faktum at enkelte folk forandrer seg etter en tid, at de gjør personen trygg på seg, og deretter blir et monster. Noen ganer så må man avslutte forholdet der og da,ikke dra det ut for å se om det kan fikses.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #18 Skrevet 6. september 2014 Når det blir mye som ikke spiller noen rolle så er ikke det bra for forholdet. Nei, men så er det vel sjelden slik at ingenting spiller noen rolle med mindre man ikke har meninger i det hele tatt eller gir totalt f. i forholdet. De fleste vil ha meninger om en del av det som er viktig for seg, mens andre aspekter er mindre viktig. Det gjelder å kunne respektere at aspekt A, B, C ikke er viktig for partneren og at X, Y, Z er det. Anonymous poster hash: d1f54...a58
Gjest extra Skrevet 6. september 2014 #19 Skrevet 6. september 2014 Sant nok det,pluss det faktum at enkelte folk forandrer seg etter en tid, at de gjør personen trygg på seg, og deretter blir et monster. Noen ganer så må man avslutte forholdet der og da,ikke dra det ut for å se om det kan fikses. Så kanskje vi kan konkludere med at all den tid vi sanser, fortolker og agerer forskjellig i en situasjon, så har ikke 100% eksakt kunnskap om en person - og dermed kan man våge å stole på den følelsen, uroen e.l. i magen/kroppen som kommer der og da? Ofte gjør man jo ikke det når man sitter der foran en person og er tiltrukket av vedkommende.
Christiania_Oslo Skrevet 6. september 2014 #20 Skrevet 6. september 2014 La oss snu på det, han skal kjøpe ny bil og spør henne om de skal kjøpe bil med 107 eller 115 hester, om de skal ha bil med kjede eller reim, om de burde gå for en med doble tennplugger eller med vanlige. Hvis hun ikke vet er hun altså ikke interessert i han.En fyr som hele tiden spør om alt han skal kjøpe på den måten, tror du han blir oppfattet som "selvstendig og interessert i henne"? Hun oppfatter han som en tøffel uten mening. En kvinne som oppfører seg på samme måte oppfattes på samme måte for han, som en kvinne uten egne meninger som er avhengig av han for å klare noe som helst. Særlig når hun ikke en gang klarer å velge hvit-farge på egen hånd. Anonymous poster hash: 70c75...d28 Men nå må du tenke rett her. Om du vil kjøpe en bil og inkluderer din kone på dette, at du sier jeg skal kjøpe bil men vil at vi skal se på en sammen er IKKE å være tøffel, men derimot hvis du sier Kjære kan jeg vær så snill å få kjøpe en bil=tøffel. At du begynner med hestekrefter ol har ingen interesse for henne med mindre hun er interessert i biler. Å kunne ta ledelse enkelte ganger er veldig positivt som mann, ikke bare være den passive som gir faen i alt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå