Gå til innhold

Hoster til han spyr..

Fremhevede innlegg

Gjest LadyAntebellum
Skrevet

Hei

Min samboer ble for noen uker siden forkjøla, slapp og med feber men ble bedre og tilnærmet frisk. Så var han me jobben en helg hvor de var mye ute, og gikk tur ogsånn. Og nå er det påan igjen, men denne gangen hoster han til han kaster opp , hele tiden. Grusom hoste, helt forferdelig. Går vel ca 30 sek til 1 min mellom hver massive brekningshoste. Hører også at det lager litt lyd nede i lungene når han puster. Han virker ikke og ha feber nå så det trenger jo ikke og være noe ille, men det bekymrer meg med den hosten. Han er totalt utslitt av og hoste og ser ikke ut. Nå er jo legekontorene stengt for helgen, så jeg lurer på om dette er noe man kan spørre legevakten om? Det er jo ikke øyeblikkelig hjelp som trengs på den måten men kunne tenkt meg at han fikk noe sterkere for hosten sin. Har noskapin hostetabletter men de ser ikke ut til og fungere særlig.

Frustrerende og ikke kunne hjelpe noe særlig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når mannen hoster til han spyr så kjører du han til legevakta!

Når man er for sjuk til å vente til mandag så er dette akutt nok til legevakta. Men husk på at de fleste legevakter nedbemanne rpå natt, tidlig lørdagsmorgen er et bedre tidspunkt, da folk helst vil sove, om de ikke er for sjuke til å sove. Da er det og flere på jobb de aller fleste steder i landet.

Kan han ha fått kikhoste?

Anonymous poster hash: 92be9...9f4

Skrevet

Ta en tur på legevakten så får dere Cosylan, det hjelper godt :)

Gjest constance90
Skrevet

Kraftig bronkitt gjerne? Ring legevakten så.fikser de noe til han :)

Skrevet (endret)

Jeg har hatt bronkitt og da hostet jeg til jeg spydde. Det irriterte i halsen hele tiden. Fikk noe for det hos legen. Kan være det han har kanskje, men ring legevakta.

Endret av Baby_Blue
Skrevet

Kikhoste? Dra til legevakten å få noe hostedempende i alle fall, ufattelig slitsomt å gå slik!

Skrevet

Det går kikhoste om dagen, for at antibiotikan skal hjelpe må man starte innen tre døgn fra første hoste. Om ikke kan man hoste i 3 mnd (jeg er på tredje mnd nå)

Anonymous poster hash: 60a97...0ac
Gjest LadyAntebellum
Skrevet

Hadde jeg hatt lappen hadde jeg selvfølgelig kjørt ham.. Skulle nok ha nevnt det først. Men takk for gode svar:)

Skrevet

Kikhoste eller bronkitt høres ut som gode forslag, bestill en taxi og få mannen på legevakta i morgen den dag. Det kan sette seg i lungene og ende med lungebetennelse om det ikke taes tak i kjapt.

Skrevet

Det er ganske vanlig å hoste til man kaster opp, så det hadde jeg ikke stresset ut for midt på natten. Ingen apotek som er åpen nå likevel. Ta heller kontakt med legevakt i morgen.

Anonymous poster hash: 99312...17d
  • Liker 1
Gjest LadyAntebellum
Skrevet

Fikk ham til og ringe og høre ihvertfall. De hadde bare 1 lege på 4 kommuner så hvis det kunne vente Skulle han se det an til imorgen.. Ble det verre inatt skulle han ringe igjen.

Takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...