Gå til innhold

Hvor mye kan man innbille seg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Dum som jeg er har jeg lest om en sykdom jeg frykter jeg har på nettet. Vet at det er idiotisk og at man aldri burde gjøre det, men gjort er gjort. Nå de siste par ukene har jeg fått noen av symptomene jeg leste om. Jeg opplever de som reelle, men lurer på om det bare er innbilning siden jeg går og engster meg for dette hele tiden. Jeg hadde ikke symptomene før jeg leste om de for noen uker siden.

Noen som vet om det faktisk er mulig å innbille seg symptomer man frykter og tenker på hele tiden, slik at kroppen oppfatter de som "ekte" eller om dette er fysisk umulig?

Takk for svar:)

Anonymous poster hash: 7753a...4be
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan innbille seg skremmende mye. Min bestemor er hypokonder, og har til og med mistet hår når hun har vært overbevist om at hun har hatt kreft f.eks. Ta deg uansett en tur til legen, så blir du kvitt tankene og får vite det sikkert.

Anonymous poster hash: 66377...bab

• Liker 1
Skrevet

Man kan innbille seg skremmende mye. Min bestemor er hypokonder, og har til og med mistet hår når hun har vært overbevist om at hun har hatt kreft f.eks. Ta deg uansett en tur til legen, så blir du kvitt tankene og får vite det sikkert.

Du burde fortelle bestemoren din at man ikke mister håret fordi man har kreft. Det er en bivirkning av cellegiften, som man får etter at man har fått påvist kreft.

Anonymous poster hash: 71b06...fa9

• Liker 2
Skrevet

Du burde fortelle bestemoren din at man ikke mister håret fordi man har kreft. Det er en bivirkning av cellegiften, som man får etter at man har fått påvist kreft.

Anonymous poster hash: 71b06...fa9

Ja, jeg vet det. Mormor har imidlertid ikke all verdens kunnskap om sykdommer. Så hun får de symptomene hun tror hører til.

Skrevet

Du burde fortelle bestemoren din at man ikke mister håret fordi man har kreft. Det er en bivirkning av cellegiften, som man får etter at man har fått påvist kreft. Anonymous poster hash: 71b06...fa9

Nå er vel ikke rasjonell tankegang noe hypokondere er kjent med så det spørs om det funker! Det er ganske mye vi mennesker kan innbille oss selv om man ikke er hypokonder, spesielt når frykt er inne i bilde. At symptomene har kommet etter at du har lest om dem er ofte en klar pekepinn på at de ikke nødvendigvis er reelle. Er du veldig urolig så dra en tur til legen. Sjansen er overhengende for at det du nettopp er redd for blir luket bort :klem:
Skrevet

En gammel myte knyttet til medisiner studenterer at de eneste plagene mannlige medisiner studenter unngår i studieidat er menstruasjonsbesvær.

Anonymous poster hash: bd5eb...6f1

Skrevet

En gammel myte knyttet til medisiner studenterer at de eneste plagene mannlige medisiner studenter unngår i studietida er menstruasjonsbesvær. Anonymous poster hash: bd5eb...6f1

Anonymous poster hash: bd5eb...6f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...