Olivia Skrevet 24. juni 2002 #1 Del Skrevet 24. juni 2002 sto ute i hagen og plukka jordbær, da det fløy over et fly. Det er jo i og for seg ikke så rart, men... det var et sånnt fly som bråka noe ekstremt. Hørtes nesten ut som noen hadde slipt ei bombe. Lyden hang igjen lenge etter at flyet var forbi. Men så kom flyet tilbake, først en gang, så enda en gang. Det så ut som et krigsfly. Og jeg venta nesten på at det skulle slippe ned ei bombe. Var så skjelven at jeg nesten ikke klarte å reise meg opp. Huff jeg er vel helt hysterisk. Går jo aldri og er redd for krig jeg egentlig..men det med flyet skremte meg. Det var ekkelt. Måtte bare skrive det ned et eller annet sted for å roe nervene litte granne.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest indiangranny Skrevet 24. juni 2002 #2 Del Skrevet 24. juni 2002 Hei Olivia De F16 flyene bråker en god del når de bryter lydmuren. :-) Jeg har bodd ved Råde så jeg veit hvordan det føles og ha millitærflyplass i nærheten . hilsen indianlady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 24. juni 2002 #3 Del Skrevet 24. juni 2002 F-16, dersom de var det, bråkermye ja! Men når de går gjennom muren, kommer det et smell som , dersom det var hus i nærheten, ville knust alle vinduer... Motorene bråker noe helt.f****, og det er en del av poenget, Olivia har merket den psykiske virkningen.... Tips: Se på flyet, se på det som et utrolig stykke ingeniørkust, for det er det det er!... Ingen fare her til lands, og ingen har lov til å fly skarpladd over bebodde strøk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2002 #4 Del Skrevet 24. juni 2002 Ingen fare!! Disse flyene er lagd for å brukes i krig, ikke for å væe miljøvennlige. Virkelig lekre stykker maskineri, med flere titalls tusen punds skyvekraft. :D . Det du hørte var nok sikkert etterbrenneren som var i gang. Bråker som en rakkettmotor og brukes ofte i kampsituasjoner og øvelser der man trenger litt ekstra skyvekraft. At slikt bråk har en psykologisk virkning er ingen tvil. Mange eldre London-beboere som husker de tyske V-1 rakettene, som hadde et spjeld som lukket og åpnet foran på motoren (selve "tenningskammeret") . Disse rakettmotorene brukte allså oksygen fra lufta isdenfor flytende som brukes i dag. Disse rakettene bråkte noe noe helt vanvittig!!!, man kunne faktisk høre de langt ute til havs. Låt vist som en slags mitraljøse (brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr) Nullet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2002 #5 Del Skrevet 24. juni 2002 Mener at det var et jagerfly som brøt lydmuren her i diskriktet en gang, og DET hørtes ja! Men tror ikke noe ble ødelagt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå