Gå til innhold

Var det tvangshandlinger?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fortalte en bekjent historien nedenfor, og hun mente det hørtes ut som tvangshandlinger. Ble jo skrekkelig nysgjerrig jeg da:P Er det bare en normal barne greie som å ha en skybert-venn eller kunne det vært noe annet?

Uansett; da vi var liten hadde vi et teppe som så ut som mange firkanter i ulike farger, og det var der det startet. Jeg måtte trø med hvert bein på samme farge like mange ganger, ellers ble jeg urolig. Jeg kunne ikke trø med venstre bein på rødt 2 ganger, og høyre ben på grønt og blått 3 ganger f.eks. Det måtte være likt på hvert ben, både antall og farge/underlag. Dette spredte seg til asfalt og hvitmalt stripe på gangfeltene, grus, asfalt og gress osv. Det måtte være likt på hvert bein. Husker min mor ble gal av det og rasket meg innimellom bare med for at vi skulle komme tidsnok til skole og jobb. Da satt jeg å tenkte på det på skolen og nesten fysisk følte forskjellen i beina, så måtte jeg "rette opp" i ulikheten da jeg kom hjem/på turen hjem :fnise:

Anonymous poster hash: 5e3da...f38
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dette er tvangstanker

Anonymous poster hash: 57fd7...fa5
Skrevet

Vis du som voksen ikke har fortsatt med det, så tenker jeg det er barne greier

Skrevet

Ja, det er tvangshandlinger.

Anonymous poster hash: dc99e...5ff

Skrevet

Vis du som voksen ikke har fortsatt med det, så tenker jeg det er barne greier

Er dette noe som barn ofte kan ha i perioder, og så går det bare over?

Anonymous poster hash: 045a3...49e

Skrevet

Vi har alle slike "hverdagslige" tvangstanker. Så lenge de ikke stopper deg fra å leve som normalt så er det jo ikke noe problem.

Anonymous poster hash: ae183...115

• Liker 1
Skrevet

Er dette noe som barn ofte kan ha i perioder, og så går det bare over?

Anonymous poster hash: 045a3...49e

Vis hun/han har sluttet med det til konfirmasjonen så er det ikke noe problem, tror det er perioder som du sier, uten at jeg egentlig har noen faglig balast til å påstå det

Skrevet

De fleste har hatt slike lette tvangshandlinger. Som for eks å kun trå på det hvite i fotgjengerfelt, ta fire ganger på en ting o.l. Om du ikke er plaget i dag, er det ikke noe å bekymre seg for.

Anonymous poster hash: fd694...7f4

Skrevet

Er dette noe som barn ofte kan ha i perioder, og så går det bare over? Anonymous poster hash: 045a3...49e

Ja.

Anonymous poster hash: fd694...7f4

Skrevet

Nesten litt kult:P Men sluttet med dette i løpet av barneskolen av meg selv så ingen fare. Har hendt jeg har gjort det nå også, men det er bare for morro skyld når jeg var barndoms-nostalgisk^^,

Skrevet

Med mindre du "måtte" gjorde det fordi eller ville verden gå under/foreldrene dine dø eller lignende, så var det neppe tvangstanker. Barn gjør mye rart, uten at det er noe psykelig ved det.

Skrevet

Med mindre du "måtte" gjorde det fordi eller ville verden gå under/foreldrene dine dø eller lignende, så var det neppe tvangstanker. Barn gjør mye rart, uten at det er noe psykelig ved det.

Nja, var mer i retningen av at da var alt riktig liksom. Hvis jeg ikke gjorde det var det feil, og den måtte jeg rette opp i, fikk ikke fred før. Jeg hadde i alle fall ingen bevisste tanker om at verden ville gå under eller noe slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...