Gå til innhold

Sykle til skolen - endelig !

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du forsøker å overbevise om at du ikke driver personangrep, ved å gå på med et nytt personangrep. Nice!

Anonymous poster hash: 1aceb...a69

Nei, vet du hva!

Dersom du klarer å lage et personangrep ut av DET er terskelen lav...

*rister på hodet*

Anonymous poster hash: a64bd...231

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble veldig glad, jeg også. Kanskje kan vi endelig få bukt med all denne kjøringen foreldrene driver med. Sykling er godt for kroppen og Trygg trafikk har gode program for å lære barn om trafikken.

Anonymous poster hash: e799d...317
  • Liker 2
Skrevet

Argumentene til enkelte i tråden om at ikke alle foreldre tar ansvar er et elendig argument. Det er jo noen foreldre som ikke kler på barna skikkelig, eller sørger for et sunt og næringsrikt kosthold. Skal vi da lage forbud og rettningslinjer over hva mammaer og pappaer kan kle på barna sine eller putte i matboksen ? Hvorfor stoles det på foreldre i dag når det gjelder påkledning og kosthold ?

Hvorfor har dere så stor trang til å ta bort ansvar og bestemmelsesrett fra foreldre? De foreldre som ikke tar vare på ungene sine er et generelt problem på mange områder. Man kan ikke la uansvarlige foreldre være grunn til at resten av Norge skal få innskrenket ansvar og bestemmelsesrett.

Anonymous poster hash: 7c57b...a14
  • Liker 2
Skrevet

Vel her er det ikke noe sykkelforbud, og jeg syklet de årene som var motsatt retning av barneskolebarna som syklet til skolen. En god del av disse var i hvert fall ikke modne nok. Sykkelferdighetene i seg selv var gode, men de klarte ikke følge med. Mange ganger jeg holdt på å bli syklet på. Hadde ikke jeg vært skjerpet og klar til å bremse når en var foran meg, hadde det blitt en del uhell.

Anonymous poster hash: 6eeb9...028

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner at det har skjedd mye siden jeg gikk på barneskolen for bare ti år siden. Da syklet alle til og fra skolen fra tredje klasse. Om vinteren gikk vi ofte på ski. Skoleveien gikk lang en vei med cartsgrense 50, og vi holdt oss selvfølgelig på fortauet. Hvorfor får ikke barn lov til det lenger?

Anonymous poster hash: e0aad...de5

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner at det har skjedd mye siden jeg gikk på barneskolen for bare ti år siden. Da syklet alle til og fra skolen fra tredje klasse. Om vinteren gikk vi ofte på ski. Skoleveien gikk lang en vei med cartsgrense 50, og vi holdt oss selvfølgelig på fortauet. Hvorfor får ikke barn lov til det lenger?

Anonymous poster hash: e0aad...de5

Kremt... Jeg fikl på barneskolen for 23-29 år siden, og da var det sykkelprøver og ingen sykling til og fra før den var gjennomført høsten i 4.klasse.

Skrevet

Det jeg liker med sykkelprøven her er at alle syklene måte gå igjennom en sjekk av bremser ol. Synes det er alt for mange barn og unge som raser avgårde på sykler med feks ødelagte bremser. Og foreldrene er ofte ikke inkompetente heller, de har vel bare ikke tid til å gå fikset det, og kanskje de ikke har fått det med seg en gang.. Men sykle gjør ungene uansett..

Selv om en sykkeltest i løpet av 7 år kanskje ikke har så mye å si, men det setter da hvertfall fokus på saken.

Skrevet

med alle de gærningene som har barn som sender de ut i trafikken så er jeg ikke helt sikker på om dette er en god løsning.

Det er dessverre like mange gærninger av noen voksne som kjører bil, så akkurat det argumentet er ikke blant de beste.

Anonymous poster hash: 01039...c93

Skrevet

Så argumentet til en del her inne er at foreldre ikke er sitt ansvar bevisst og derfor skal ikke barn sykle til skolen ?

Det er det dummeste jeg har hørt på en god stund.

Gjest Vinglasset
Skrevet

Nei, jeg tror faktisk ikke alle foreldre gjør denne vurderingen godt. Det er nok av horrible tilfeller allerede i dag. Noen foreldre er fullstendig ansvarsløse.. for å si det mildt.

Det som absolutt har vært farligst i vårt skolemiljø er foreldre som kjører barna sine til skoleporten hver morgen. De er livsfarlige og skolen har prøvd å ta det opp uten hell.

Skrevet

Jeg støtter denne endringen fullt ut.

Det er ikke alle som bor midt i storbyen.

Her har kommunen prioritert å lage gode gang og sykkelveier frem til skolene. Mange barn kan sykle rett til porten uten at de må krysse trafikkerte veier, og allikevel har de ikke fått lov. På fritiden derimot kan de sykle til område rundt skolen da det er der en del av fritidstilbudet er.

Vi kan ikke ha regler for alt fordi det finnes noen idioter der ute.

Skrevet

Jeg støtter denne endringen fullt ut.

Det er ikke alle som bor midt i storbyen.

Her har kommunen prioritert å lage gode gang og sykkelveier frem til skolene. Mange barn kan sykle rett til porten uten at de må krysse trafikkerte veier, og allikevel har de ikke fått lov. På fritiden derimot kan de sykle til område rundt skolen da det er der en del av fritidstilbudet er.

Vi kan ikke ha regler for alt fordi det finnes noen idioter der ute.

Jeg vet om skoler midt i sentrum som det er lov å sykle til. Og skoler utenfor som det er totalforbud mot sykling i alle aldre. Det som plager meg er at ting ikke er fornuftig. Idioti er det verste jeg vet.

Er 100% enig med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...