AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #1 Skrevet 5. september 2014 Hva tenker dere om barneklær i forhold til pris og kvalitet! Jeg føler at de fine litt spesielle klærne man finner på nisjebutikker og på nett er så overpriset. På BB fant jeg en nydelig kjole str 92 til over 600 kr. - jeg fikk helt bakoversveis! Men slike kjoler finner jeg jo ikke på kjedebutikkene så da må jeg vel betale for det. Men er det slik at de litt "finere" klærne må være dyre eller ønsker vi oss pene design klær til hyggelig pris!! Eller ville ikke klærne blitt "finere" om ikke prisen er høy?? Er det slik at vi tenker pris=kvalitet??Anonymous poster hash: a44dd...177
Gjest Solsmil Skrevet 5. september 2014 #2 Skrevet 5. september 2014 Det er vel uansett begrenset hvor mye kvalitet man trenger på en barneskole som blir brukt noen få ganger?
SiMa Skrevet 5. september 2014 #3 Skrevet 5. september 2014 Jeg tenker at noe av det som er fint med den dyre kjolen er at du ikke ser den "overalt", og da blir det fort dyrere. Masseproduksjon er billigere enn å produsere bare noen få like plagg. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #4 Skrevet 5. september 2014 Nå er vel ikke jeg av typen som mener design er så veldig avgjørende i forhold til kvalitet. Kvalitet for meg er mykhet, bevegelighet, holdbarhet og egenskaper. (Jeg liker selvfølgelig best når klær har både kvalitet OG ser fine ut i mine øyne, og er villig til å betale litt ekstra for det.) Men noen ganger er det sånn at nisjebutikkene selger mer design og stil enn nødvendigvis kvalitet. Mange betaler også litt ekstra for at klær som er av et spesielt merke. Og sånt selges jo gjerne i nisjebutikker. Men det er klart, skal du ha noe ekstra pent, eller litt spesielt, så er jo det bare av og til, og dermed noe man kan betale litt mer for. Anonymous poster hash: a879d...b50
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #5 Skrevet 5. september 2014 Ellers har jo f.eks pompdelux forsøkt å selge seg inn på at de har finere klær (i litt mindre produksjonsantall) til en relativt rimelig penge. Anonymous poster hash: a879d...b50
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #6 Skrevet 5. september 2014 Hva tenker dere om barneklær i forhold til pris og kvalitet! Jeg føler at de fine litt spesielle klærne man finner på nisjebutikker og på nett er så overpriset. På BB fant jeg en nydelig kjole str 92 til over 600 kr. - jeg fikk helt bakoversveis! Men slike kjoler finner jeg jo ikke på kjedebutikkene så da må jeg vel betale for det. Men er det slik at de litt "finere" klærne må være dyre eller ønsker vi oss pene design klær til hyggelig pris!! Eller ville ikke klærne blitt "finere" om ikke prisen er høy?? Er det slik at vi tenker pris=kvalitet??Anonymous poster hash: a44dd...177 Slutt å være så fin på det er mitt råd. Det er vel latterlig å kjøpe en barnekjole til 600 spenn. "så da må jeg vel bare betale for det." ... seriøst, hører du hvor dumt det høres ut ? Anonymous poster hash: d170f...a99 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #7 Skrevet 5. september 2014 Slutt å være så fin på det er mitt råd. Det er vel latterlig å kjøpe en barnekjole til 600 spenn. "så da må jeg vel bare betale for det." ... seriøst, hører du hvor dumt det høres ut ? Anonymous poster hash: d170f...a99 Jeg er helt enig- det er latterlig dyrt! Det jeg mente med " da må jeg bare betale for det" er at jeg/vi som forbrukere her i Norge har så liten valgmulighet! Jeg nekter å betale 600 kr for en liten kjole, men jeg kunne virkelig ønske at det fantes flere alternativer utenom kjedebutikkene hvor klærne bærer preg av masseprod og kommersielle print/ figurer! Det virker som om vi er nødt til å ta takke med enten billig fra kjedebutikk eller betale rådyrt!!Anonymous poster hash: a44dd...177
Fiolinisten Skrevet 5. september 2014 #8 Skrevet 5. september 2014 Barneklær så kjøper jeg billig så legger jeg heller av penger til barnet blir større. Barneklærne blir uansett ikke brukt så mye siden barnet vokser såpass fort. Når det kommer til kvalitet vs. pris, så har foreksempel TV2 hjelper deg (tror det var det.) sagt at det ikke er noen stor forskjell på pris og kvalitet på lignende plagg.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #9 Skrevet 5. september 2014 600,- for en kjole er da vel ikke dyrt!Anonymous poster hash: 6dab0...923
Fiolinisten Skrevet 5. september 2014 #10 Skrevet 5. september 2014 600,- for en kjole er da vel ikke dyrt!Anonymous poster hash: 6dab0...923 Det er dyrt for en kjole til en 1 eller 2 åring, som størrelse 92 tilsvarer.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #11 Skrevet 5. september 2014 Det er dyrt for en kjole til en 1 eller 2 åring, som størrelse 92 tilsvarer. Nei, det syns jeg ikke. Hadde vi snakket om 1600,- eller 2600,- så kunne jeg være enig, men 600,- er ikke dyrt! Det er jo et valg man tar. Anonymous poster hash: 6dab0...923
_Aries Skrevet 5. september 2014 #12 Skrevet 5. september 2014 Hva tenker dere om barneklær i forhold til pris og kvalitet! Jeg føler at de fine litt spesielle klærne man finner på nisjebutikker og på nett er så overpriset. På BB fant jeg en nydelig kjole str 92 til over 600 kr. - jeg fikk helt bakoversveis! Men slike kjoler finner jeg jo ikke på kjedebutikkene så da må jeg vel betale for det. Men er det slik at de litt "finere" klærne må være dyre eller ønsker vi oss pene design klær til hyggelig pris!! Eller ville ikke klærne blitt "finere" om ikke prisen er høy?? Er det slik at vi tenker pris=kvalitet??Anonymous poster hash: a44dd...177 Pris = kvalitet. Sånn er det veldig ofte, du får det du betaler for. "Om noe høres for godt ut til å være sant er det ofte det". Men som flere andre sier. Jeg hadde ikke orket å kjøpe dyre klær til et lite barn. De vokser fort, og det er lett noe blir ødelagt. Men om det er for en spesiell anledning og man har råd så ser jeg ingen problem.
Allegodetinger3 Skrevet 5. september 2014 #13 Skrevet 5. september 2014 Nei, det syns jeg ikke. Hadde vi snakket om 1600,- eller 2600,- så kunne jeg være enig, men 600,- er ikke dyrt! Det er jo et valg man tar. Anonymous poster hash: 6dab0...923 Da har du god råd!!!
Lou Salome Skrevet 5. september 2014 #14 Skrevet 5. september 2014 Vi har da ikke lite valgmulighet? Syns det er barnetøy overalt jeg, i alle prisklasser. Nå bor jeg i Oslo, og kan gå i alle kjedebutikkene, og det er vel heller at vi blir litt bortskjemte med at barnetøy er billig. Men nettbutikkene har jo også mye, og passer man på når det er salg, blir det ikke så verst. Da vi var små(70-80-tallet) var klær akkurat like dyrt som nå, og altså relativt mye dyrere. Jeg syns 600,- er "innafor" hvis barnet trenger en kjole til en spesiell anledning, og jeg ikke bruker penger på klær til henne ellers (noe jeg ikke gjør, da vi arver/får nesten alt hun trenger). Men hvis skuffen er full av kjoler, og du bare har lyst på akkurat denne fordi den er så fin, er det selvfølgelig dyrt og unødvendig. Det handler om personlig smak og stil, og personlig økonomi og prioriteringer. Generelt er det jo en viss sammenheng høy pris-god kvalitet og/eller fin design. Men slett ikke alltid, og slett ikke når det gjelder barnetøy, når det gjelder en penkjole bør jo designet telle mer enn kvaliteten, skal man ha fem kjoler er vel prisen viktig? Men for å svare deg: selvfølgelig ønsker vi klær vi selv syns er fine til en lav pris. Så da er det bare å lete. Jeg tror muligheten for å finne det er større i dag enn noen gang før. 3
mara2012 Skrevet 5. september 2014 #15 Skrevet 5. september 2014 Man lever etter evne, skjønner jeg. Og jeg som synes enkelte plagg på Cubus er dyrt.. Jeg tror ikke alltid at høyere pris betyr bedre kvalitet, jeg tror enkelte rett og slett har for mye penger og føler trangen til å kjøpe det, bare fordi de har råd til det. Og "unnskylder" det med at "de trolig betaler for kvaliteten". I tillegg ser jeg ingen god grunn til å bruke mangfoldig hundrelapper på klær til barnehagebarn, som blir slitt og ødelagt av lek etter maks noen måneder og som kun er stort nok i én sesong. Én spesiell kjole, får hver enkelt ta stilling til, men sånn ellers synes jeg det er bare tull å kjøpe dyre barneklær. 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #16 Skrevet 5. september 2014 Slutt å være så fin på det er mitt råd. Det er vel latterlig å kjøpe en barnekjole til 600 spenn. "så da må jeg vel bare betale for det." ... seriøst, hører du hvor dumt det høres ut ? Anonymous poster hash: d170f...a99 Vel, det er ikke så innmari mange år siden at barneklær i Norge VAR såpass dyre. Og så lappet man dem, arvet dem og sydde dem om til man fikk råd til en ny kjole. Og hadde man ikke råd så måtte man sy selv. 600 kr for et plagg ( selv til et barn) er ikke dyrt dersom de som dyrket bomullen, plukket bomullen, bearbeidet bomullen, fraktet bomullen, vevde bomullen, fraktet bomullen og så sydde kjolen skulle ha helt normale midt-på-treet norske lønninger. Men de har ikke det. De skraper seg såvidt gjennom livet. Vi er på toppen av næringskjeden og forbruker i lykkelig egoisme kjoler til barn som alt har 10 kjoler for mye og et rom så fullt av leker at de ikke vet hvordan man faktisk leker seg. Nå får selvsagt ikke de som produserer kjoler til 600 en øre mer enn de som produserer kjoler til 150, men å oppriktig mene en kjole er dyr når den nærmer seg kostpsris i Norge ... Det blir litt historieløst og uvitende. Dette er verdens rikeste land. Selv de fattigste svømmer i penger på internasjonalt nivå. En kjole til 600 til veslejenta er sikkert mer ok enn at hun får 5 kjoler til 150? For en trenger jo ikke mer enn en...Anonymous poster hash: 15273...b0c 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #17 Skrevet 5. september 2014 Vi handler vanlige klær bare i kjedebutikker. Alle andre spesielle og penklær kjøper vi når vi er i utlandet eller på nettet. Det er utrolig hvor mye man kan finne av kule klær på nett, og til samme priser som vanlige klær i norske kjedebutikker. Bruker selvsagt mer penger på det man trenger av yttertøy, dvs kjøper ofte neste års størrelse i dyre dresser og regntøy på halv pris forrige sesong. Sko er vanskeligere, men kan prøves i butikker og kjøpes på nett når man vet riktig størrelse og modell.Anonymous poster hash: 100bf...cd8
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #18 Skrevet 5. september 2014 eBay har ufattelig mye pent av kjoler! Og de har god kvalitet! Bestiller fra Kina da, max 200 kr for en kjole (og det blir da dyrt for eBay å være). En finkjole som du beskriver er en kjole som blir brukt 2, kanskje 3 ganger før den er for lite?? Bla litt her og se hva du finner: http://www.ebay.co.uk/sch/Kids-Clothes-Shoes-Accs-/171146/i.html?_from=R40|R40&_nkw=dress Her er det utvalg vettu :D Anonymous poster hash: 82621...bc9
Montefalco Skrevet 5. september 2014 #19 Skrevet 5. september 2014 Pris = kvalitet. Sånn er det veldig ofte, du får det du betaler for. "Om noe høres for godt ut til å være sant er det ofte det". Men som flere andre sier. Jeg hadde ikke orket å kjøpe dyre klær til et lite barn. De vokser fort, og det er lett noe blir ødelagt. Men om det er for en spesiell anledning og man har råd så ser jeg ingen problem. Jeg synes det til stadighet er tester som viser det motsatte.
Montefalco Skrevet 5. september 2014 #20 Skrevet 5. september 2014 Nei, det syns jeg ikke. Hadde vi snakket om 1600,- eller 2600,- så kunne jeg være enig, men 600,- er ikke dyrt! Det er jo et valg man tar.Anonymous poster hash: 6dab0...923 Kr 600 for er kjole til et lite barn er dyrt. Man får langt billigere kjoler i de fleste kjedebutikkene. At kr 600,- isolert sett ikke er voldsomt mye penger, er en helt annen sak. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå