AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #1 Skrevet 5. september 2014 Har skjønt at Bergen vest er alt annet et fint... Så hvor er vestkanten i Bergen liksom? I øst? Anonymous poster hash: 21bcc...06c
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #2 Skrevet 5. september 2014 I sør. Fana. Anonymous poster hash: c389b...ac8 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #3 Skrevet 5. september 2014 I sør. Fana.Anonymous poster hash: c389b...ac8 Virkelig? Har venner som har vokst opp der og de sier Fana er oppskrytt og at det nesten bare bor ordinære mennesker der. Og så er det jo ganske langt fra sentrum?Anonymous poster hash: 46ded...80a 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #4 Skrevet 5. september 2014 Kalfaret, Milde (må ikke forveksles med Minde), Hjellestad eneklte adresse på Tertnes.Og sikkert flere som jeg har glemt i farten. Bg. Vest = Loddefjord en drabantby med ekstreme sosiale problemer tidligere. Man har tatt grep i bydelen nå er den vel som alle andre bydeler. Vestkanten er et kjøpesenter i bydelen Loddefjord.Anonymous poster hash: 9fdb2...09d
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #5 Skrevet 5. september 2014 Sentrumsnære penstrøk er vel typisk Kalfaret og Fjellsiden... ellers har jeg hørt deler av Fana. Men det siste blir jo ikke sentrum. Anonymous poster hash: 0e991...72b
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #6 Skrevet 5. september 2014 Veldig mange generaliseringer her. Fana er utrolig stort. Bergen Vest er ikke bare Loddefjord-gettoen, og Bergen har generelt preg av å nylig være sammenslått av mange forskjellige kommuner og har derfor flere fine strøk og dyre boliger. Samtidig så er nok Fana det mest riktige svaret. Her ligger Paradis, som i alle fall tidligere var et meget fjongt sted. I tillegg er deler boligene langs Nordåsvannet ganske drøye når det kommer til størrelse og pris. I selve sentrum ligger det mange dyre og pene hus i fjellsiden og ned mot Kalfaret. Laksevåg har sin egen lille høyde med god utsikt og noen ganske store og pene hus (beste utsikt i byen?). Bergen Vest har f.eks. Godvik hvor man også finner dyre adresser. Tertnes har som andre har nevnt områder med store og dyre boliger. Hjellestad/Milde har mange skikkelig store eiendommer. I det hele er Bergen en ganske blandet by. I de fleste bydeler finner man alt fra sosialboliger via leiligheter og helt vanlige hus til store flotte eiendommer med basseng eller private båtplasser. Ofte ikke særlig langt fra hverandre heller. Jeg har allerede nevnt kommunesammenslåing som en av grunnene til at det er blitt slikt, men mange fjell, viker og vann fragmenterer naturen på en slik måte at det er mange områder som får redusert dagslys. I alle fall i perioder av året. Samtidig, rett på andre siden av alle de små dalene eller ikke så langt fra vannkanten, er det plutselig fantastisk utsikt og kveldssol året rundt. Kanskje det rett og slett ikke er plass til en bergensk vestkant hvor alle de rike kan bo? Anonymous poster hash: cff8a...aba 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #7 Skrevet 5. september 2014 I gamle dager var Nygårdshøyden og området rundt Nygårdsparken "vestkanten" i Bergen, med nydelige herskapsvillaer med hager og smijernsgjerde rundt. Not so much anymore. Anonymous poster hash: afd09...356 1
Gjest bustyvel Skrevet 5. september 2014 #8 Skrevet 5. september 2014 Jeg har bodd på Kalfaret, og kan melde om over snittet store og dyre boliger samt fine fruer med pels
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #9 Skrevet 5. september 2014 Jeg har bodd på Kalfaret, og kan melde om over snittet store og dyre boliger samt fine fruer med pels Og jeg har kun erfaring med tvilsomme studentkollektiver fra samme strøk! Men joda, både Kalfaret, Fjellveien/Fjellsiden og området rundt Nordåsvannet er og var stedene for de fine i Bergen. Anonymous poster hash: afd09...356
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #10 Skrevet 6. september 2014 Kalfaret, Paradis og Hop. Anonymous poster hash: c4246...594
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #11 Skrevet 6. september 2014 De aller peneste strøkene er Kalfaret, Fjellveien og Starefossen. Paradis kommer rett etter. Anonymous poster hash: 4201f...7b9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #12 Skrevet 7. september 2014 De aller peneste strøkene er Kalfaret, Fjellveien og Starefossen. Paradis kommer rett etter. Anonymous poster hash: 4201f...7b9 Tror du glemte Eikeviken og biskopshavn, de dyreste stedene og bo i hele Bergen. Ytre Sandviken ved sjølinjen er de peneste strøkene itillegg til Kalfaret og fjellveien vil jeg si. Anonymous poster hash: ff4d9...42f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå