Gå til innhold

Våknet med ekstrem hodepine..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei KG.

Jeg våknet med ekstrem hodepine i dag tidlig, jeg har aldri hodepine ellers. Etter å ha massert nakken og beveget litt på meg gikk jeg opp og fortalte faren min at jeg hadde veldig vondt i hodet, hvorpå han svarte at det hadde han også! Han mener at det er pga været (tåkete og luftfuktig i Oslo i dag..), men jeg pleier da ikke få hodepine av tåke? Jeg pleier å merke det når det feks skal tordne, da får jeg vondt, blir angstfull og helt "ute av meg".

Nå har jeg tatt to paracet, men det fungerer ikke i det hele tatt. Jeg har veldig mye jeg må få gjort i dag, og i kveld skal jeg på noen kurs i forbindelse med studentforeningen min. Jeg er veldig redd for at det ikke skal bli bedre. Sånn som det er nå klarer jeg å ligge helt stille uten større problemer, men med en gang jeg reiser meg gjør det kjempevondt.

Det er en pulserende smerte, sitter bak i hodet (ned mot nakken, på en måte). Pappa har det på samme måte. Jeg har ikke sovet feil eller liknende, for det er ikke en sånn smerte.

Noen tips til hva jeg kan gjøre for å få det til å gå bort? har til nød noen paralgin forte liggende, men vil jo helst unngå akkurat det, da,..

Anonymous poster hash: f9ffc...f2f
Videoannonse
Annonse
Gjest constance90
Skrevet

Hvis du har mulighet så kan du sove 1-2 timer til. Det er bare hodepine og forsvinner etterhvert. Du glemmer den også når.du får flyttet fokus på noe annet :)

Skrevet

Hvis du har mulighet så kan du sove 1-2 timer til. Det er bare hodepine og forsvinner etterhvert. Du glemmer den også når.du får flyttet fokus på noe annet :)

Får ikke sove noe mer, men jeg har prøvd å få fokus litt vekk. Jeg merker det hjelper litt, men med en gang jeg beveger på meg så kommer det tilbake. Så nå ligger jeg heeeeeelt stille på sofaen og slapper av. Det går vel snart over!

Skrevet

Det har enda ikke gått over, og nå må jeg snart dra ned til sentrum for å delta på kurs... Har så lite lyst, frister mest å ligge på sofaen og grine, fordi det gjør vondt og jeg er så lei.. :( Ikke kan det være været heller, for nå er det strålende sol her og ikke noe særlig luftfuktighet...

Siden jeg aldri har vondt i hodet gjør det ekstra vondt når jeg først får det... :( All respekt til de med migrene og klasehodepine.

Skrevet

Høres kanskje ut som det er muskulært iom at det sitter nedover mot nakken. Ta en ibux (hjelper bedre på slike smerter) og en varm dusj der du lar vannet stråle mye på nakken. Hvis ikke det hjelper ville jeg kontaktet lege:)

Anonymous poster hash: e511e...a40

Skrevet

Hei dere, nå har jeg sovet en time og det gjør fortsatt vondt! :( Nå må jeg snart dra til byen for å delta på kurs, og jeg orker seriøst ikke å gjøre noe.... Nytter ikke ta kontakt med legen for HODEPINE vel?! Jeg er jo ikke syk!?

Nesten så jeg begynnre å tro det er psykisk, selv om jeg aldri får vondt i hodet, jeg får som regel angst. Aldri fått hodepine av psykiske plager før... :sur:

Skal se om jeg finner noe Ibux i huset og ta det og, selv om jeg allerede har tatt paracet.

Skrevet

Har veldig lyst til å gråte, men vokste opp med at man ikke skal gråte når man har hodepine fordi det gjør det verre... :(:trist:

Jeg vet det kanskje ikke er så ille med "litt hodepine", og jeg vet mange har hodepine kronisk osv. Jeg selv er blant annet vant med menstruasjonsmerter 24/7(fikk det under kontroll med p-piller da), så det er ikke meningen å syte, men jeg visste ikke at hodepine var SÅ ille og invaliderende?! Aldri opplevd sånt før.

Skrevet

Jeg synes dette høres ut som migrene, som ikke "bare" er hodepine og ikke bare går vekk med paracet eller et par timers søvn.

Har ikke noen andre råd enn at du burde legge deg ned i et mørkt, kaldt rom for resten av dagen, og hvis det skjer fler ganger, burde du oppsøke lege.

Anonymous poster hash: 544b0...9d6
Skrevet

Jeg lever med kroniskhodepine og det er grusomt lammende. Men av erfaring blir der bare verre om du presser kroppen. Avlys det du skal i dag slik at du kan slappe av både fysisk og psykisk. Ta to-tre ibux 200-600mg bruk gjerne de røde kapselene de virker raskere. Legg deg på et kalt mørkt og stille rom med en kalt klut på hode. Husk å spis og drikk før du legger deg ( hvis ikke kan det bli verre og kvalm. det er mye vanskeligere å få i seg mat når du er kvalm) prøv å fokuser på at alle deler av kroppen må slappe av og at du må puste godt slik at hjernen får oksygen.

God bedring.

Anonymous poster hash: d48b2...322

• Liker 2
Skrevet

Og ligg stille. Ikke beveg kroppen for mye.

Anonymous poster hash: d48b2...322

• Liker 1
Gjest Supersnella
Skrevet

Hvordan går det TS? Jeg syns det høres ut som et mildt migreneanfall. Jeg har sterk kronisk migrene og har anfall minst 4 dager i uka, de beste rådene jeg har, er som andre har sagt, legg deg i et mørkt rom med frisk luft.

Det er vel ingen reseptfrie medisiner som hjelper mot migrene, men naproxen i dobbel dose kan ha litt effekt.

Noen ganger hjelper det og kaste opp hvis anfallet er mildt.

Men vil egentlig anbefale deg en tur på legevakta hvis du har mulighet til å komme deg dit. Jeg klarer ikke å bevege meg når jeg har det som værst så da må jeg ha lege hjem som setter morfin, men da er det virkelig ille.

Uansett bestill deg iallefall en legetime så du har medisiner klar hvis du får anfall seinere en gang.

God bedring:-)

Skrevet

Smerteplasseringen stemmer ikke overens med migrene. Folk er litt raske med å alltid konkludere med migrene hver gang det er snakk om kraftig hodepine.

Ikke at hodepinen til TS trenger være mindre smertefull for det...

Anonymous poster hash: 9c38e...1f3

• Liker 2
Skrevet (endret)

Smerteplasseringen stemmer ikke overens med migrene. Folk er litt raske med å alltid konkludere med migrene hver gang det er snakk om kraftig hodepine.

Ikke at hodepinen til TS trenger være mindre smertefull for det...

Anonymous poster hash: 9c38e...1f3

Enig. Migrene er overdiagnostisert. Det kan være cervikogen hodepine f.eks. Jeg opplever det veldig likt migrene bare at den stråler ned i nakke også. Naproxen kan hjelpe. :)

Edit: skriveleif.

Endret av seductive
Gjest constance90
Skrevet

Enig. Man kan ikke konkludere med at det er migrene etter første "anfall". Noen ganger sover man rett og slett skjevt eller for lett og det skaper hodepine. Det er ikke alltid verre enn det.

Enig. Migrene er overdiagnostisert. Det kan være Cervikogen hodepine f.eks. Jeg opplever den veldig likt migrene bare at den stråler ned i nakke også. Naproxen kan hjelpe. :)

Skrevet

Jeg har selv migrene, men da er jeg kvalm og har andre symptomer enn bare hodepine. Kan være noe med nakken også som gjør at du får hodepine.

Blir det værre når du beveger hodet? Når du f.eks bøyer deg framover? Da kan det være bihulebetennelse. Det hadde jeg 1 gang, og det var like smertefult som migrene bortsett jeg hadde ikke de andre tileggsymptomene.

Anonymous poster hash: 5bbe1...c5d
Skrevet

Migrene er det nok ikke.

Kan være muskulært som andre her sier. Hvis du i tillegg også har vondt i hele hodet også inkludert skulder og nakke kan det være spenningshodepine.

Du fikk et lurt tips her om å gå i dusjen, badekar fungerer også fint. Det er iallefall verdt å prøve. Ellers ta det med ro og sov det du kan.

Kommer det igjen eller ikke går over gå til lege, alltid greit å vite hvilken type hodepine man har slik at man får den medisinen som kan hjelpe best.

Skrevet

Har veldig lyst til å gråte, men vokste opp med at man ikke skal gråte når man har hodepine fordi det gjør det verre... :(:trist:Anonymous poster hash: f9ffc...f2f

Off topic, men under timer med meget kraftig angst gråt Jeg meg til den værste hodepinen jeg noensinne har hatt og trolig noen gang kommer til å få. Det var helt jævlig.

Hvordan går det?

Skrevet

Har dere vært på tur i skogen eller noe? Tenker på flåttbitt.

Kanskje lurt å ta en snakk med lege, få utelukket smittsom hjernehinnebetennelse, borelia, meningokokker og alt hva det nå heter.

Gjest Supersnella
Skrevet

Nå er det vel ingen er som har diagnosert ts med noe, men jo migrene kan fint sitte i bakhodet mot nakken. Og pulserende smerter som er verst når man beveger seg tyder også på migrene.

Jeg har hatt kronisk migrene i over 20 år. Går fast til nevrolog og har ofte vondt på samme måte som ts. Og fått beskjed om at det er typisk migrene.

Uansett er det greit å få legen til og se på det. Og få migrenemedisin. Medisiner mot migrene vil heller ikke hjelpe mot annen hodepine så da finner man enkelt ut om det faktisk er migrene :)

Skrevet

TS Her!

Hei dere, mens jeg sov kom det mange svar! Kan oppdatere litt nå da.

Jeg har fremdeles litt vondt i hodet. Jeg sov ni timer og avlyste alle planene mine i går. Det var nok lurt. Klokken ni i går kveld merket jeg at formen kviknet litt til, jeg fikk litt energi og var ikke fullt så slapp. Så da gikk jeg og la meg( :fnise: ) klokken var 22.00. Våkner kl 0700 av vekkerklokken(hater å sove lenge, da får jeg alltid en dårlig dag).

Og da fant jeg ut hvorfor jeg hadde hodepine. Jeg har blitt syk. Halsen er som sandpapir og smakssansen er ca ikke tilstede i det hele tatt. Vil tro at hodepinen bare var et symptom på starten. Det burde jo da ha hjulpet med smertestillende, men men. Hodepinen ligger litt igjen, men er ikke på LANGT NÆR så vond som den var i går, så det er veldig deilig!

Har sagt til meg selv at jeg ikke skal lese noe pensum i dag og at jeg kun skal konsentrere meg om kursgreiene med studentforeningen min. Jeg tror nok at jeg presser meg litt for hardt, så da blir det kun foreningen jeg konsentrerer meg om i dag.

Tusen takk for alle tilbakemeldingene. Jeg tror nok neppe det var migrene eller det andre dere nevner siden jeg nå har blitt forkjølet. Hodepinen min var vond, men ikke migreneanfall-vond. Ang tur i skogen: jeg har vokst opp i flåttparadiset Sørlandet, men har ingen andre av de typiske symptomene for borreliose. Mange i min familie har hatt det så vi sjekker oss jevnlig etc, og jeg har ikke blitt bitt av flått eller slått ut positivt på tester. Så det er nok ikke det heller, men det var en god idé og jeg skal være obs på om symptomene kommer tilbake.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...