AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #1 Skrevet 4. september 2014 Kan noen hjelpe meg hva jeg burde skrive for å lage en GOD søknad til en matbutikk? Har jobbet i annen type butikk rnn matbutikk og innen kundeservice i flere år så jeg mener jeg burde ha det som fordel iallefall. Merker at jeg har hengt meg opp i en måte å skrive på og trenger noen tips og råd for å skrive en søknad nå som sikrer meg jobben Anonymous poster hash: 0fac4...fbd
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #2 Skrevet 4. september 2014 Jeg bygget min søknad opp slik som under til en matbutikk for en del år siden. Jeg fikk jobben, og de sa det var mange søkere men at min søknad var veldig god. Når jeg ser tilbake på den nå ville jeg nok gjort en del endringer, men om de likte den på min butikk så kanskej dette kan være til hjelp:) Du kan også google etter tips:) 1. Hvor du fant stillingen utlyst. 2. Kort om deg selv, alder, sivil status, tilflyttet ol. 3. Fortell kort hvorfor du søker på stillingen; f.eks, du liker å jobbe med mennesker og har god erfaring fra service yrket for du har tidligere jobbet med XX, og er derfor kjent med f.eks. kassearbeid, evt. cashguard, varepåfylling og kundebahandling(du må jo velge selv ut fra din erfaring, dette er hva jeg brukte) 4. Kort om hvilke erfaringer du har fra tidl. ansettelser, om det gjorde deg kjent med å jobbe selvstendig/i team, hvilke krav den stilte(pålitelighet og fleksibilitet f.eks.) som kan være relevant for denne stillingen. 5. Andre ting som kan være relevant, f.eks. verv, frivillighet, interesser som kan være relevant pga. erfaringer, kunnskaper eller evner du innehar som følge av den interessen. Data og språkkunnskaper. Lykke til! Anonymous poster hash: b1f18...90d
Aviale Skrevet 4. september 2014 #3 Skrevet 4. september 2014 Jeg har også jobbet i matbutikk før, og skal snart søke ny jobb. Det viktigste jeg alltid skriver er hvorfor jeg søker akkurat DEN butikken, at jeg trives å jobbe med mennesker og yte god service, gjerne eksempel på god service som du ble vant til å yte der du jobbet før dersom det er noe som passer (jeg ble f.eks vant til å si "takk" til kundene for at de handlet i butikken i min tidligere jobb, i stedet for "vær så god"), generelt positive egenskaper (effektiv, pålitelig, etc). Og møt opp personlig dersom det er en stilling du har hørt om på andre måter enn vanlige jobbannonser. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå