Gå til innhold

Cymbalta, - smertelindrende effekt eller løgn?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk skrevet ut Cymbalta for en tid tilbake, har ikke tatt en eneste av de. Så vidt jeg kan se, så er det antidepressiva. Legen som skrev det ut, forsøkte å snakke det bort og sa at det hadde smertestillende effekt og at det skulle hjelpe på smertene jeg hadde pga min kroniske sykdom (mage/tarm). Det eneste jeg har lest (har ikke kikket så nøye), er at det også brukes til behandling av diabetisk nevropati - det har ikke jeg, jeg har problemer med tarmen. Så, har dette middelet noen som helst smertelindrende effekt eller løy legen til meg? På esken står det "mot nedstemthet" på den lappen som apotek klistrer på.

Legen mente forøvrig at jeg måtte være deprimert eller nedstemt etter å ha fått en problematisk og smertefull kronisk sykdom, noe som ikke stemmer. Han skrev ut dette middelet etter at jeg nektet å prate med en psykolog.

Anonymous poster hash: b920d...344

Fortsetter under...

Enkelte typer antidepressiva kan også dempe smerter. Det eneste jeg kan uttale meg om er Sarotex, som også er en antidepressiva i en litt annen type angidepressiva. Den hadde smertelindrende effekt på muskelsmerter i nakken min, men det ga meg forstoppelse, så måtte derfor alutte. Er deprimert i tillegg, så derfor hadde det vært fint om jeg kunne tatt dem.

Anonymous poster hash: 8098d...d80

• Liker 1

Helt vanlig å bruke antidepresiva (uten at jeg har kontrollert at det er det denne medisinen er,) mot andre ting enn depresjon. Flere typer tarmsykdommer blir forsøkt behandlet med antidepresiva og noen sier dette har god effekt.

Epelepsimedisin i små doser kan f.eks. og brukes med god effekt på depresjon.

Anonymous poster hash: 713f5...3dc

• Liker 1

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...