AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #1 Skrevet 4. september 2014 Hva er dine erfaringer derfra.... ubehagelig, pinlig, vondt...? Og går du til mann eller dame? Anonymous poster hash: 710bb...098
Gjest chisandra Skrevet 4. september 2014 #2 Skrevet 4. september 2014 Alltid brukt kvinnelig. Det er en sånn nødvendighet jeg egentlig alltid gruer meg litt til, enda jeg veit at det går fort og greit. Er noe med følelsen av blottlegging tror jeg. Men pakker meg til så godt jeg kan, hehe. Men ah, så deilig når jeg er ferdig.
Villteppet Skrevet 4. september 2014 #3 Skrevet 4. september 2014 (endret) Denne vil jeg følge med på. Har vært hos gynekolog en gang, og det gjorde kjempe vondt siden jeg satte inn spiral. Håper ikke alle besøk er så smertefulle Jeg gikk til en mann. Endret 4. september 2014 av Villteppet
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #4 Skrevet 4. september 2014 Gynekolog eller fastlege? Jeg foretrekker kvinnelige, men kan også bruke mannlige så lenge det ikke er fastlegen min (som er mann). Det er noe med at vi har kontakt på så mange andre måter også (altså som lege og pasient) og da er det flaut at han har sittet og stirre meg opp i der. Men jeg kan godt gå inn til en mann, rive av meg klærne og la han gjøre det han må og så gå igjen. Men med fastlegen så blir det så flaut. Hadde gått greit om det var en kvinnelig fastlege. Men nå har de sluttet med det at man kan bruke de andre legene på fastlegekontoret til GU så nå må jeg vel bare bruke fastlegen min. Sliter en del med BV. Anonymous poster hash: 28bbe...620
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #5 Skrevet 4. september 2014 Denne vil jeg følge med på. Har vært hos gynekolog en gang, og det gjorde kjempe vondt siden jeg satte inn spiral. Håper ikke alle besøk er så smertefulle Jeg gikk til en mann. Spiral gjør ofte vondere enn andre helt vanlige sjekker. Spesielt om du ikke har født før, da kan det være så smertefullt at fytti helvete. Har gjort det selv. Anonymous poster hash: 28bbe...620 2
Villteppet Skrevet 4. september 2014 #6 Skrevet 4. september 2014 Spiral gjør ofte vondere enn andre helt vanlige sjekker. Spesielt om du ikke har født før, da kan det være så smertefullt at fytti helvete. Har gjort det selv. Anonymous poster hash: 28bbe...620 Aldri født og han sa det var overraskende lett å komme inn i livmorhalsen min mtp på at jeg ikke har født. Vil IKKE vite hvordan det hadde vært hvis det ikke hadde vært "overraskende" lett. Gruer meg til å skifte den, for å si det sånn.
Ferny Skrevet 4. september 2014 #7 Skrevet 4. september 2014 Min personlige erfaring er i hvert fall at det ikke er særlig stas. Synes det gjør j--vlig vondt, og det hjelper ikke akkurat at vedkommende ber deg slappe mer av sånn hundre ganger på rad. "Slapp mer av, slapp litt mer av nå... slapp mer av... nå prøver vi litt til. Slapp mer av... jeg tror vi trenger mer glidemiddel. Slapp mer av..." OK, veldig lett å slappe av når man ligger avkledd i en stol - med beina i været, og et fremmed menneske sitter med hodet klistert til underlivet ditt. Hun hadde noen slags avslappningsteknikker da, men tror ikke de funket. Aldri sett hva for redskap de presser inn i deg, men det kjennes helt grusomt ut.
Ferny Skrevet 4. september 2014 #8 Skrevet 4. september 2014 Aldri født og han sa det var overraskende lett å komme inn i livmorhalsen min mtp på at jeg ikke har født. Vil IKKE vite hvordan det hadde vært hvis det ikke hadde vært "overraskende" lett. Gruer meg til å skifte den, for å si det sånn. Jeg har også hørt at spiral gjør ekstra vondt å sette inn. Huff, det er utelukket for min del.
Gjest _LilleMy Skrevet 4. september 2014 #9 Skrevet 4. september 2014 Bare vært på gu hos lege. Har en mannlig fastlege, men får kvinnelig lege for det da jeg ber om det. Første gangen synes jeg det var litt ubehagelig å sitte der uten noe på underlivet, men det gikk greit etter en liten stund. Undersøkelsen var litt ubehagelig, men ikke veldig. Viktig å slappe av er det også. Jeg pleier også å ha en litt lang topp eller eventuelt en kjole slik at jeg ikke føler meg så naken, og det hjelper. Ble fortalt at det kom til å gjøre vondt etterpå og de neste dagene etter, men kjente absolutt ingenting, så det er nok individuelt.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #10 Skrevet 4. september 2014 Vært hos både mannlige og kvinnlige gynekologer og leger. Bortsett fra en kvinnelig gynekolog og en kvinnelig lege, var alle forsiktige og respektfulle. Anonymous poster hash: fcd4f...844
Strikkesokken Skrevet 4. september 2014 #11 Skrevet 4. september 2014 Jeg har vært hos både kvinner og menn. Nå har jeg født også, så har vært med på at flere enn én stirrer oppi der for å si det slik. Men han jeg går til nå er virkelig fantastisk. Slapper helt av. Er ubehagelig at han roter rundt oppi der, men selve det å ligge blottet sånn var ikke så ille. Og har vært langt verre før, når jeg har gruet meg til undersøkelser hos andre og vært litt stresset. Spesielt når det har vært fastlege som jeg "kjenner". Det der andenebbet av metall de stikker oppi der har vært døden da.
GammelKaktus Skrevet 4. september 2014 #12 Skrevet 4. september 2014 Jeg har vært hos 4, alle damer. 3 var gynekologer og den ene er fastlegen min. Synes ikke det var problematisk i det hele tatt, kan av og til være litt ubehagelig men ikke vondt.. Har ikke vært hos en mannlig ennå men det hadde nok ikke vært et issue for meg det heller. Når du har født er du ikke så nøye på det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå