Gå til innhold

Slette IE?


Gjest Niniel

Anbefalte innlegg

Gjest Niniel

Jeg har blitt Opera-fan, og bruker ikke IE lenger. Så jeg har lyst å slette den, men jeg har lyst å fremdeles bruke MSN messenger... noen som vet om den fremdeles vil fungere om jeg sletter IE? Og er det noen som vet hvordan jeg får avinstallert IE, jeg finner den ikke på lista over programmer på kontrollpanel. Bruker XP.

Og en annen ting, når jeg åpner hotmailen min fra messenger, så bruker den alltid IE. Hvordan forandrer jeg det slik at den bruker Opera i stedet for?

Håper dere kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah, du er inne på akkurat den biten som gjør at Microsoft er blitt saksøkt av andre firmaer og hele EU: Du kan ikke på noen enkel måte fjerne IE. Den bare ligger der og koser seg i Windowsen din. Men du kan la være og bruke den.

Hvis du kjører siste versjon av MSN Messenger (6.2), så skal det være mulig at den åpner linker i den browseren du setter som Default browser.

Her er det noen som spør om det samme som deg:

http://www.mcse.ms/message771357.html

Så må du bare sørge for at Opera er satt til Default Browser. Gå på Tools -> Preferences -> Default Application og huk av for HTML.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niniel

Opera er default browser, jeg har den nyeste msn messenger, linker jeg får av andre åpnes fint i Opera, men ikke den faste linken til hotmailen. Den åpnes fortsatt i IE, og det er veldig irriterende, for jeg gidder ikke oppgradere IE'en min (er jo så mange sikkerhetshull)..

Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntil du ikke blir kvitt problemet, så bør du definitivt oppgradere IE'en din! Det blir jo ikke noe mindre sikkerhetshull om du ikke oppgraderer den.

Ellers får du la være å åpne hotmail-kontoen din gjennom Messenger, og heller gå direkte til www.hotmail.com i Opera. Det går an det også.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
Opera er default browser, jeg har den nyeste msn messenger, linker jeg får av andre åpnes fint i Opera, men ikke den faste linken til hotmailen. Den åpnes fortsatt i IE, og det er veldig irriterende, for jeg gidder ikke oppgradere IE'en min (er jo så mange sikkerhetshull)..

Sukk.

Dersom du bruker messenger kun til å chatte, og ikke driver med lydsamtale eller web-cam kan du jo laste ned amsn. Der kan du faktisk bestemme akkurat hva slags browser du vil bruke til linker ;).

http://amsn.sourceforge.net

Man kan også laste ned skins, slik at den likner ganske mye på MS Messenger (ihvertfall de litt eldre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niniel

Takk for tips Rattlesnake, men jeg bruker msn som telefon så jeg må nok beholde den..

Jeg får heller bare gjøre som Catzy foreslår, la være å bruke snarveien og heller bruke opera.

Takk for all hjelp :)

Forresten, når jeg bare har IE liggende og den ikke blir brukt, gjør det da noe at den ikke er oppgradert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Devil's Spawn

Skype fungere mye bedre som "telefon". Hvis du vil ta en titt:

www.skype.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niniel

Ja jeg har skype også, men da må jo de jeg skal snakke med også installere skype. Enklere med msn som alle har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Nå tar det vel ikke aaaltfor lang tid å innstallere skype, men joda. Det er bare det at jeg aldri har fått det til å funke ordentlig med MSN, men har ikke prøvd siden versjon 6.0 var ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...