Gå til innhold

Er pus ensom?


illywhack

Anbefalte innlegg

Jeg frykter at jeg begynner å høres ut som en salgsrepresentant, men det høres ut som om du er like hønemor når det gjelder katten som jeg er for mine to. Jeg var kjempenervøs for å slippe dem ut og hannkatten, som jeg fikk først, kjedet livet av seg inne mens vi var på jobb. Det jeg endte opp med å gjøre etter å ha googlet meg halvt i hjel var å kjøpe en GPS til ham, slik at jeg kunne følge med på hvor han var. Den bruker han fortsatt og jeg har kjøpt en lik til vår nye katt. Veldig, veldig betryggende å vite hvor pusene er hen. Den jeg bruker heter Tractive, har kjøpt dem rett fra produsenten i Østerrike på http://tractive.com/en

Du kan bruke den til å se hvor kattene har vært de siste 24 timer, hvor den er akkurat nå, eller spore dem "live", da ser du de beveger seg på kartet akkurat der og da. For å gjøre det lettere å finne pus i kratt og skoger, kan du både skru på lyd og lys på brikken.

Ellers så har jeg også installert katteluke (Sureflap, med chipleser), som pusene elsker. Det gir dem stor frihet og de kan gå ut og inn nesten som de vil (de må blant annet være inne om natten).

Litt sent ute - men men.

Jeg har sett på en slik før, og vurdert det. Men den GPS brikken ser veldig stor ut på bildene? Pus er ikke noe fan av å gå med halsbånd, så dersom chippen er stor, er det nok ikke sjans til å få ham til å trives med det på.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt sent ute - men men.

Jeg har sett på en slik før, og vurdert det. Men den GPS brikken ser veldig stor ut på bildene? Pus er ikke noe fan av å gå med halsbånd, så dersom chippen er stor, er det nok ikke sjans til å få ham til å trives med det på.

:)

Pus må veie over 4 kg for å kunne gå med den komfortabelt (brikken veier ca 34 gram) Det anbefaler i alle fall produsenten. Og de må kunne gå med halsbånd, dessverre. Her er en av mine med brikken på, de plages ikke av den

post-69985-0-60136800-1410874891_thumb.j

Endret av Anubiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...