AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #1 Skrevet 4. september 2014 Jeg har fått beskjed av legen om å slappe av. Det er jeg veldig dårlig på. Trenger tips til hva jeg kan gjøre. Jeg kan ikke sove og lese bok hele dagen. Hva gjør du da du slapper av?Anonymous poster hash: b579e...444
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #2 Skrevet 4. september 2014 Driver med ulike hobbyer. Tar meg en tur i skogen, strikker, trener med hunden. Rett og slett gjøre noe annet enn jobb og husarbeid. For meg er det avslapning å koble ut hjernen et øyeblikk. Jeg har også sluttet å bruke data/Tv siste to timer før leggetid. Da sover jeg mye bedre. Anonymous poster hash: da696...6a3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #3 Skrevet 4. september 2014 Flott. Noen flere?Anonymous poster hash: b579e...444
Gjest Christina146 Skrevet 4. september 2014 #4 Skrevet 4. september 2014 Pleier å sette på en god film, muligens med noe godt i glasset om det er helg.
Gjest avocadoen Skrevet 4. september 2014 #5 Skrevet 4. september 2014 NÅR jeg slapper av så hekler jeg, ser serie, leser bok osv 6
boks Skrevet 4. september 2014 #6 Skrevet 4. september 2014 Legger meg i sengen eller på sofaen med musikk og hører på tekstene mens jeg puster helt ned i magen. Dårlig på dette med å puste hensiktsmessig så prøver å tenke mye på det Ellers går det i å gå tur, lese en bok, ta bilder eller se en serie
Plengionika Skrevet 4. september 2014 #7 Skrevet 4. september 2014 Driver med hobby, ser på en serie, hører på radio, leser en bok.
Infinite Skrevet 4. september 2014 #8 Skrevet 4. september 2014 Når jeg slapper av så ligger jeg rett ut på sofaen, med joggeklær og pcen på magen. 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #9 Skrevet 4. september 2014 Retter da/når-feil. Anonymous poster hash: 82c95...fb7 10
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #10 Skrevet 4. september 2014 Drive med hobbier. Slapper veldig av ved å være ute, nyte naturen. Drive med dyr, tegne, spille piano, lese et blad. Enkle ting.Anonymous poster hash: 64fe7...816
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #11 Skrevet 4. september 2014 Jeg slapper av når jeg kjører motorsykkel.Anonymous poster hash: 0dbb8...cf0
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #12 Skrevet 4. september 2014 Å gjøre noe så du handler i en "flow" er bra. Tiden flyr og du er bare totalt oppslukt av det du driver med. Gjerne noe kreativt og skapende. Å male, f.eks Å lese bøker har jeg ikke alltid tålmodighet til. Noen ganger slapper jeg best av når jeg ser trash-tv som The Valleys, Geordie shore og annet ræl. Ellers er meditasjon fint. For meg funker det ikke å sitte rett opp og ned. Jeg driver med meditasjon hvor jeg legger merke til alt mulig jeg går forbi utendørs. Bruker alle sansene bevisst. Kjenner lukter og hører lyder jeg vanligvis ikke legger merke til. Anonymous poster hash: ace5e...f84
Gjest Funky Punk Skrevet 4. september 2014 #13 Skrevet 4. september 2014 Kommer litt an på hvorfor man skal slappe av da. Er det psykisk? Er det fysisk? Er det visse hensyn man må ta?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #14 Skrevet 4. september 2014 Spiller gitar og drikker kaffeAnonymous poster hash: 05307...5e5
Anciol Skrevet 4. september 2014 #15 Skrevet 4. september 2014 Koser med puseladden eller går tur med voffsene:)
skruf Skrevet 4. september 2014 #16 Skrevet 4. september 2014 Den ultimate avslappingen for meg er å ta et langt bad med god badeolje eller badebomber fra Lush, ei god bok, glass rødvin på badekarkanten, og låse døra så ingen kan komme inn å forstyrre. Ellers så går det mye i å lese, gå tur med hunden, trene (ikke så avslappende der og da forsåvidt, men blir veldig godsliten i kroppen og slapper godt av etterpå), se serier på netflix. Har prøvd å strikke siden det skal være avslappende, men er ikke noe flink så blir heller lettere hissig og har lyst å kaste strikketøyet i veggen. Bruker også å ringe venninna mi eller bestemor for en skikkelig skravleprat, det er koselig 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #17 Skrevet 4. september 2014 Mindfulness (last ned app på tlf) Yoga Gå en tur i skogen Bake Male Pusle puslespill (slapper veldig av da) Leser bøker/bladerAnonymous poster hash: 5fb7d...e70
Jade Skrevet 4. september 2014 #18 Skrevet 4. september 2014 Ser feelgood-filmer eller - serier. Går tur i skogen :-)
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #19 Skrevet 4. september 2014 NÅR jeg slapper av rydder jeg i bilder på pc (eventuelt fremkaller og limer inn i album), leser gode bøker, går lange turer i skog og fjell med god matpakke og gjerne en lydbok på øret, bedriver selvpleie på badet med lange karbad, neglestell, ansiktsmasker, hårkur og annet behagelig tull som jeg aldri har tid til ellers, sorterer og ordner ting i huset som ellers aldri blir gjort (typ sortere enslige sokker), sitter sammen med en venninne i sofaen og prater, spiser snacks og spiller spill, legger puslespill, eller holder på med andre hobbyer. Anonymous poster hash: 5845e...a25
sunflower Skrevet 4. september 2014 #20 Skrevet 4. september 2014 (endret) En forutsetning for at jeg skal klare å slappe av er at huset er ryddig og rent og at alle oppgaver er gjort. Så det må gjøres i forkant – her planlegges avslappingen Jeg slapper av når jeg er midt uti skogen alene med hunden, med ingen lyder rundt meg annet enn skogens egne og hunden som tasser rundt; når jeg står i dusjen og pleier huden med skrubb og oljer; og når jeg sitter i sofaen eller på terassen med et glass rødvin og en god bok. Jeg er ofte i "inaktivitet" med PC eller TV-serie, men da slapper jeg ikke virkelig av, da bare er jeg i ro. Endret 4. september 2014 av olinari
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå