Gå til innhold

Takkekort

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt nysgjerrig her :)

1.

Ser veldig mange velger takkekort med ferdig påskrevet tekst (eks. Takk for gaven vi fikk til brylluoet vårt).

Selv synes jeg dette er fryktlig upersonlig.

JA, jeg skjønner det er stress å skrive takkekort til alle som har gitt gave, på den annen side har disse menneskene tatt seg bryet med å huske på brudeparet og ordne gave.

Bare jeg som synes dette er en uting?

2.

Dersom man spørr noen hvor de kjøpte 'den glassbollen', fordi de ønsker å bytte den (var ikke helt brudeparets stil).

-er det da vanlig å skrive 'tusen takk for den fine glassbollen vi fikk til vårt bryllup' i

takkekortet?

Hva ville dere skrevet? :)

Anonymous poster hash: d09a0...983

Skrevet

Beklager skrivefeil.

Skriver på mobil.

TS

Skrevet

Litt nysgjerrig her :)

1.

Ser veldig mange velger takkekort med ferdig påskrevet tekst (eks. Takk for gaven vi fikk til brylluoet vårt).

Selv synes jeg dette er fryktlig upersonlig.

JA, jeg skjønner det er stress å skrive takkekort til alle som har gitt gave, på den annen side har disse menneskene tatt seg bryet med å huske på brudeparet og ordne gave.

Bare jeg som synes dette er en uting?

2.

Dersom man spørr noen hvor de kjøpte 'den glassbollen', fordi de ønsker å bytte den (var ikke helt brudeparets stil).

-er det da vanlig å skrive 'tusen takk for den fine glassbollen vi fikk til vårt bryllup' i

takkekortet?

Hva ville dere skrevet? :)

Jeg syns det er enormt upersonlig med ferdig påskrevet tekst, eller med den enkle formen "takk for gaven". For meg viser det at brudeparet ikke gadd å holde styr på hva de fikk fra hvem. Jeg syns det vitner om utakknemlighet, særlig når det koster så utrolig lite innsats å gjøre det ordentlig. Eller var bryllupet bare om å gjøre å samle inn flest mulig gaver, blås i personene man fikk gaver fra?

"Pengegaven" er greit om det var penger man fikk, men ellers bør man skrive hva det er man takker for... Jeg fikk nettopp det mest upersonlige takkekortet jeg har fått hittil, der det sto med maskinskrevet tekst og uten navn, "takk for gaven" + litt mer upersonlig blabla. Til et brudepar der vi gav to gaver, så de bommet jo egentlig med "gaven" også. Min mor lærte meg at man takker for det man fikk, ellers kan man la være. Så jeg har nok sterke meninger om det derfra.

Det med glassbollen, jeg syns det er riktig å takke for hva man fikk, men litt spesielt dersom man allerede har spurt gavegiver hvor den kan byttes...

Anonymous poster hash: f8fdf...ce4

Skrevet

En del takkekort man bestiller er jo ferdig trykket. De er jo litt finere enn å sende et selvlaget kort man har tegnet? :P

Ellers tenker jeg at brudeparet har gjerne mye å gjøre etter bryllupet, og hvis man har hatt 150 gjester tar det jo sin tid...

Anonymous poster hash: e24f6...cf0
Skrevet

Jeg syns det er enormt upersonlig med ferdig påskrevet tekst, eller med den enkle formen "takk for gaven". For meg viser det at brudeparet ikke gadd å holde styr på hva de fikk fra hvem. Jeg syns det vitner om utakknemlighet, særlig når det koster så utrolig lite innsats å gjøre det ordentlig. Eller var bryllupet bare om å gjøre å samle inn flest mulig gaver, blås i personene man fikk gaver fra?

"Pengegaven" er greit om det var penger man fikk, men ellers bør man skrive hva det er man takker for... Jeg fikk nettopp det mest upersonlige takkekortet jeg har fått hittil, der det sto med maskinskrevet tekst og uten navn, "takk for gaven" + litt mer upersonlig blabla. Til et brudepar der vi gav to gaver, så de bommet jo egentlig med "gaven" også. Min mor lærte meg at man takker for det man fikk, ellers kan man la være. Så jeg har nok sterke meninger om det derfra.

Det med glassbollen, jeg syns det er riktig å takke for hva man fikk, men litt spesielt dersom man allerede har spurt gavegiver hvor den kan byttes...

Anonymous poster hash: f8fdf...ce4

Da er du og jeg veldig enig! :)

Jeg synes også det er ok å skrive "pengegaven" hvis det var penger man fikk. Men er det gave burde man si "takk for bestikket" eller hva det måtte være.

Traff nylig en venninne i byen som just har fått baby. Jeg hadde trikket et babysett til henne.

Hun dro opp et "takkekort" av veska og jeg fikk et "ja her er takkekort forresten".

Som om det liksom var noe hun bare måtte bli ferdig med.

Det såkalte "kortet" var et bilde av babyen uten NOEN tekst.

Skrevet

En del takkekort man bestiller er jo ferdig trykket. De er jo litt finere enn å sende et selvlaget kort man har tegnet? :P

Ellers tenker jeg at brudeparet har gjerne mye å gjøre etter bryllupet, og hvis man har hatt 150 gjester tar det jo sin tid...

Jeg skjønner ikke hva som er så vanskelig?

Man får da kjøpt ferdige kort til å putte bilde inni og det er plass til tekst. :)

Jeg syns disse er mye finere enn de ferdigtrykte kortene.

Man trenger jo ikke tegne kortet selv :P

Alle jeg kjenner som har giftet seg bruker jo enormt med tid på å planlegge kjole og hår, sminke og blomster og allslags ting i forkant av bryllupet. Da kan de vel ra seg bryet med å takke for gaven og evt kaker som ble bakt ol i etterkant?

• Liker 1
Skrevet

Det er jo så koselig å få et håndskrevet kort med takk for både gave og at man deltok på den store dagen. Og takk for den eventuelle hjelpen som ble gitt før/under/etter bryllupet. Det tar tid å skrive selv, men folk forventer jo ikke å få takkekortet uka etter bryllupet. :P er vel vanlig at det tar litt tid før det kommer.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Vi hadde kun ferdig påtrykket "tusen takk" og navnene våre og datoen på fremsiden. Vi takket også hver og en for hva vi fikk, uavhengig om vi byttet eller ikke. Fikk veldig mye likt! Vi sende også takkekort til alle som sende blomster eller ga et kort, fordi vil ikke kunne invitere alle gamle barndomsvenner, men de ville allikevel gi noe. Dette sparte oss noe tid, men synes uansett takkekortene våre var personlige og fine.

Skrevet

Vi kommer til å takke for den konkrete gaven vi fikk, sammenlignet med alle forberedelsene til bryllupet er det en veldig liten jobb. I tillegg til å takke for gaven kommer vi til å takke for den hjelpen vi fikk, for eksempel en hjemmebakt kake. Vi har en dyktig hobbyfotograf i familien, han tok veldig fine og naturlige bilder. Det har vi lyst til å gi han en "offentlig" anerkjennelse for, ved å få trykket på takkekortene "Takk til nn for de fine bildene" el. Det kommer nok til å gå noen uker til før vi får sendt ut takkekortene, "fotografen" skal få mulighet til å se gjennom bildene og foreta de siste finjusteringene, og med full jobb, barn og familie tar det litt tid.

Vi fikk også noen pengegaver/gavekort, der tenker vi å skrive hva vi har kjøpt (det vi har kjøpt når vi sender ut takkekortene), eller hva vi planlegger å kjøpe.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som er så vanskelig?

Man får da kjøpt ferdige kort til å putte bilde inni og det er plass til tekst. :)

Jeg syns disse er mye finere enn de ferdigtrykte kortene.

Man trenger jo ikke tegne kortet selv :P

Alle jeg kjenner som har giftet seg bruker jo enormt med tid på å planlegge kjole og hår, sminke og blomster og allslags ting i forkant av bryllupet. Da kan de vel ra seg bryet med å takke for gaven og evt kaker som ble bakt ol i etterkant?

De fleste bestiller jo fra internett har jeg skjønt?

Jeg driver med grafisk design og lager takkekort og det er A.L.D.R.I noen som har bedt om med spesifikke takker på.

Kommer dog til å gjøre det selv :) Siden jeg gjør driver med det går det jo fort og greit :)

Skrevet

Jeg skal lage mine egne takkekort da jeg holder på med scrapbooking. Og jeg kommer nok til å skrive takk for xxxxxx eller noe lignende det.

Eks

kjære ...............

Tusen takk for pengegaven vi fikk av dere

Og takk for at dere kunne være med oss på vår store dag

Hilsen ......... & ...........

Anonymous poster hash: f74e6...110

• Liker 1
Skrevet

Det gikk veldig mange kvelder til å skrive personlige takkekort til hver enkelt gjest/familie som deltok i vårt bryllup, og noen personlige ord i tillegg.

Likevel var det vel brukt tid, kortene ble sendt ut innen utgangen av samme år vi giftet oss, og jeg (jeg som sto for skrivingen, han for lesingen) fant ut at det var ikke så stress å skulle få de sendt så fort som mulig.

Viktig å kose seg litt samtidig, ikke skrive til krampa tar deg, kanskje mimre litt om det hjelper, i tillegg til god øl (evt vin) og kosemat så blir det så bra :)

Helgene ble oftest benyttet til det,

Vi fikk mange tilbakemeldinger på kortene og at de var av den personlige sorten, det ble godt mottatt. Fin bonus :)

• Liker 3
Gjest Trappetroll
Skrevet

Vi skal skrive takk for "glassbollen" eller det vi får. Men kommer nok til å skrive på data også skrive ut og lime inn i kortene. Lager alle selv, så da er det litt greiere. Dessuten skriver både jeg og min kjære helt uleselig. :)

Skrevet

Vi skal skrive takk for "glassbollen" eller det vi får. Men kommer nok til å skrive på data også skrive ut og lime inn i kortene. Lager alle selv, så da er det litt greiere. Dessuten skriver både jeg og min kjære helt uleselig. :)

Det blir sikkert fint :)

Det er jo ikke upersonlig å skrive på data, men litt hyggelig med "takk for glassbollen" enn bare en tekst som alle får :)

Skrevet (endret)

Jeg fikk nettopp et takkekort som jeg reagerte litt på. Det sto kun "Takk for gaven. Hilsen Kari og Per" Ikke noe "Kjære Pippip" eller liknende. Det var skrevet for hånd, men med skikkelig slurveskrift, så det var tydelig at de bare ville få skrevet kortene så fort som mulig.

Kan jo legge til at det var svigermor som giftet seg, og både jeg og mannen min har brukt mye tid på å hjelpe med planlegging og gjennomføring av bryllupet.

Endret av pippip
  • Liker 1
Skrevet

Vi bestilte kort uten annen tekst enn at det sto tusen takk foran.

Inni skrev vi personlige hilsener til alle, og vi takket også spesifikt for de konkrete gavene. Vi bestrebet oss også på å få ut takkekortene så fort som mulig, så vi sendte vel alle tre uker etter bryllupet.

Skrevet

Jeg bestilte kort med bilder av oss på forsiden også skrev jeg personlige takkehilsner inni. Det veldig bra.

Om vi hadde byttet gaven, så hadde jeg nok bare skrevet "gaven", også noe annet personlig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg/vi hadde aldri orket å skrive på nesten 200 kort. Kjøpte flotte kort hos fotografen. Betalte 14 000,- for kortene, men så lenge jeg slapp å skrive noe, betalte jeg gladelig.

Anonymous poster hash: 03805...eb9

• Liker 1
Skrevet

Vi takket for den spesifikke gaven, synes det viser at man virkelig setter pris på det man får. Vi har gjort det samme med takkekort for barselgaver og dåpsgaver. Synes det er utrolig upersonlig og kjipt å få et takkekort med ferdig trykket "takk for gaven". Da kan man nesten bare drite i hele greia

Skrevet

Jeg/vi hadde aldri orket å skrive på nesten 200 kort. Kjøpte flotte kort hos fotografen. Betalte 14 000,- for kortene, men så lenge jeg slapp å skrive noe, betalte jeg gladelig.

Anonymous poster hash: 03805...eb9

14 000?????? ER DU SINNSYK???

De jeg trodde var de dyreste fotografene i Norge tar 500 kr for kort eller noe til 200 pers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...