Gå til innhold

Bryllup August 2015 - når bestille div?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss neste år, og aner ikke helt når man burde bestille de forskjellige ting...så da spør jeg her, jeg, om råd?

Når bestille:

- mat/catering

- Blomster

- frisør/sminkør

- kjøpe kjole

- servitører/verter

Lokale, vigsler og fotograf er klart!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg oppdaget hin dagen at jeg allerede var seint ute på bestilling av catering og leie av kokk. Så måtte ringe litt rundt for å få tak i noen som var ledig på dagen vår. August neste år. Der vi får catering fra leier vi både kokk og servitører.

Så da hev jeg meg rundt å booka frisør i samme slengen.

Kommer nok litt ann på hvor du bor i landet. Jeg bor litt utenfor Bergen... 15 august er visstnok en veldig poppis dag til neste år....

Endret av annelise
Skrevet

Vi skal gifte oss neste år, og aner ikke helt når man burde bestille de forskjellige ting...så da spør jeg her, jeg, om råd?

Når bestille:

- mat/catering 3-4 uker på forhånd

- Blomster 1 dag før

- frisør/sminkør - gjøre selv.

- kjøpe kjole - har en allerede

- servitører/verter - vet ikke

Lokale - 2 mnd før

vigsler - med en gang jeg blir fridd til

Nå har jeg ikke begynt å sjekke alt dette, men jeg skal gjøre alt i det tidsrommet jeg oppgir.

Anonymous poster hash: 9294b...e9a

Skrevet

Nå har jeg ikke begynt å sjekke alt dette, men jeg skal gjøre alt i det tidsrommet jeg oppgir.

Da kommer dere til å slite.

Anonymous poster hash: 487e3...24f

• Liker 1
Skrevet

Vi gifter oss august neste år. Vi har bestilt av utenom fotograt og blomster. Fotograf jobber jeg med nå å fikse og skal høre litt rundt i de lokale blomsterbutikkene om de kan bestille de blomstene vi vil ha og til hvilken pris i vinter. Dress til mannen skal vi kjøpe i desember/januar(av den grunn at da kommer dressene for 2015 inn i butikken vi skal handle i), frisør/sminkør vet jeg ikke helt hvordan jeg skal ordne enda.. Hadde fått hette om jeg skulle vente med alt til de siste mnd!

Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg ville begynt å bestille. Om dere skal gifte dere på sommeren er dette høysesong og mye kan allerede være fullt.

Skrevet (endret)

Jeg ville bestilt lokale asap! De mest populære går gjerne over et år i forveien.

Så det et det som haster mest.

Ofte har lokalet samarbeid med cateringselskap, så sjekk evt ut det.

Om de ikke har det, så bestill det også med en gang.

Generelt går det beste leenge i forveien, og dere gifter dere i høysesong.

Lykke til :)

Edit: Ser nå at lokale et bestilt. Så på et annet innlegg som var sitert her, der det sto type 2 mnd før, og fikk nesten panikk :fnise:

Endret av Lille Rosa
Gjest Daenerys
Skrevet

- mat/catering - jeg tok kontakt 6 mnd før.

- Blomster - vel, en mnd igjen og jeg skal gjøre det neste uke :)

- frisør/sminkør - avtalt for ganske lenge siden, 6 mnd?

- kjøpe kjole - 6 mnd før minst

- servitører/verter - følger med cateringen vi har leid

Skrevet

Da kommer dere til å slite.

Anonymous poster hash: 487e3...24f

Nei, tro meg. Søstera mi gjode slik i fjor og klarte alt fint. Hvis man kan se for seg flere alternativer og ikke har faste ønsker, så går det helt fint.

Gjest Trappetroll
Skrevet (endret)

Jeg oppdaget hin dagen at jeg allerede var seint ute på bestilling av catering og leie av kokk. Så måtte ringe litt rundt for å få tak i noen som var ledig på dagen vår. August neste år. Der vi får catering fra leier vi både kokk og servitører.

Så da hev jeg meg rundt å booka frisør i samme slengen.

Kommer nok litt ann på hvor du bor i landet. Jeg bor litt utenfor Bergen... 15 august er visstnok en veldig poppis dag til neste år....

Hehe, samme her!

Catering bestilte jeg for to uker siden. Kjolen kjøpte jeg i juli.

Fotograf ordnet jeg for ca to uker siden og lokalet er i boks. Har ikke bestilt blomster ennå..

Frisør er også i boks 😊

Datoen vår er 08082015

Endret av Trappetroll
Skrevet

- mat/catering - jeg tok kontakt 6 mnd før.

- Blomster - vel, en mnd igjen og jeg skal gjøre det neste uke :)

- frisør/sminkør - avtalt for ganske lenge siden, 6 mnd?

- kjøpe kjole - 6 mnd før minst

- servitører/verter - følger med cateringen vi har leid

Lurt å være obs på at hos mange brudesalonger tar det 6 mnd bare å få kjolen, så om den må syes er det greit å ha ekstra tid.

Skrevet

Vi gifter oss 010815. Har kun bestilt kirke.

Vi bor på gård og skal ha festen der/på låven. Kontaktet den lokale slakteren da vi ønsker han til å komme opp å grille. Fikk beskjed om å komme tilbake etter jul.

Ser at det er mange som anbefaler kjole ca seks mnd før.vi har relativt lenge forsøkt å bli gravide. Dersom det skulle klaffe så jeg evt er høygravid under bryllupet, må vi avlyse. Jeg er imidlertid innstilt på at jeg mulig kan være noen måneder på vei, og da synes jeg kjole er vanskelig å kjøpe allerede seks mnd før. Noen som har noen innspill på dette.

Skrevet

Jeg gifter meg 29. august neste år, og vi har fikset:

Kirke

Lokale

Frisør/sminkør

I tillegg har vi avtale med cateringselskap i oktober, regner med at vi kommer til å bruke disse.

Jeg er gravid og har termin i desember, så noe kjoleprøving blir det nok ikke før i februar/mars tenker jeg.

Skrevet

Dere har det viktigste på plass :)

- mat/catering - ville jeg ordnet nå. Så dere får det dere ønsker

- Blomster -

- frisør/sminkør -

- kjøpe kjole - Det er tilbud i brudesalongene nå. Kanskje du finner drømmekjolen på salg?

- servitører/verter - kan cateringen ordne dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...