AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #1 Skrevet 3. september 2014 En venninne av en kollega ønsker å kjøpe ulltøy etter mine barn (vanlig longs, trøye, heldress osv.) Hvor mye tar man for det? Klærne er lite brukt, uten hull og flekker; og jeg kjenner ikke hun som skal kjøpe det. Foreslo at hun kunne bestemme prisen selv, og gi det hun synes passer, men hun ville ikke det.. Anonymous poster hash: ab972...495
Gjest Solsmil Skrevet 3. september 2014 #2 Skrevet 3. september 2014 Tja.. Maks halv pris ihvertfall. Kanskje 1/3. Hva ville du gjort med det hvis du ikke skulle solgt det?
Lykkelise Skrevet 3. september 2014 #3 Skrevet 3. september 2014 Ja, 1/3 ca har jeg tenkt og.. Var redd det var for mye? Hadde tenkt å legge det ut på finn, men slipper jo det hvis jeg får solgt det via bekjente:-) Før har en nabojente arvet alle klærne etter jentene mine, men nå har hun vokst fra dem;-) Er den siste i vennegjengen som fikk barn, så er ingen det er naturlig at arver. Derfor tenkte vi at vi likeså greit kan selge unna for noen kroner, også sette pengene inn på kontoene til jentene.
Gjest Solsmil Skrevet 3. september 2014 #4 Skrevet 3. september 2014 Nå vet ikke jeg hva ulltøy til barn koster, men om en genser koster 300kr, så får hun den for 100. Om de er lite brukt, då er jo det en grei pris, men samtidig litt i øvre grenseland vil jeg si. Om de er litt mer enn "lite brukt" så ville jeg gått ytterligere ned ihvertfall, vet ikke hva du definerer som lite brukt. Om det er nesten ubrukt, så er sikkert 1/3 en grei pris.
Gjest Vinglasset Skrevet 3. september 2014 #5 Skrevet 3. september 2014 Jeg forstår ikke helt at folk vil kjøpe/selge brukt ullundertøy. For det første så kan det ikke vaskes skikkelig før man tar det i bruk for det andre så er det så mye rimelig ull å f kjøpt nytt i dag. 4
Lykkelise Skrevet 3. september 2014 #6 Skrevet 3. september 2014 Vinglasset: Si man trenger 10 ullplagg til et barnehagebarn. Billig-ull koster rundt 150,- per plagg, så om man kjøper brukt til 50,- per plagg så har man spart en tusenlapp da. Det er (for de fleste vil jeg tro) greit å spare? 2
Gjest Vinglasset Skrevet 3. september 2014 #7 Skrevet 3. september 2014 Vinglasset: Si man trenger 10 ullplagg til et barnehagebarn. Billig-ull koster rundt 150,- per plagg, så om man kjøper brukt til 50,- per plagg så har man spart en tusenlapp da. Det er (for de fleste vil jeg tro) greit å spare? Jeg er for å spare penger på barneutstyr og har alltid kjøpt mye brukt utstyr, jeg har også arvet en del yttertøy. Men for meg er det noe helt annet å overta undertøy som er brukt - særlig når det gjelder undertøy som ikke kan kokes. 1
Gjest Magdalene Skrevet 3. september 2014 #8 Skrevet 3. september 2014 Jeg er for å spare penger på barneutstyr og har alltid kjøpt mye brukt utstyr, jeg har også arvet en del yttertøy. Men for meg er det noe helt annet å overta undertøy som er brukt - særlig når det gjelder undertøy som ikke kan kokes. Nå er det jo ikke snakk om truser her da..
Gjest Vinglasset Skrevet 3. september 2014 #9 Skrevet 3. september 2014 Nå er det jo ikke snakk om truser her da.. Jeg kaller stillongs og trøyer for undertøy. Det er mulig det bare er jeg som er kresen - men da får det være sånn
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #10 Skrevet 3. september 2014 Jeg kaller stillongs og trøyer for undertøy. Det er mulig det bare er jeg som er kresen - men da får det være sånn Da er jo t-shirts også undertøy for de er også direkte mot huden. Anonymous poster hash: 6e93e...be5
Gjest Vinglasset Skrevet 3. september 2014 #11 Skrevet 3. september 2014 Da er jo t-shirts også undertøy for de er også direkte mot huden.Anonymous poster hash: 6e93e...be5 Nå har jeg hverken kjøpt eller solgt brukte t-skjorter - men de er som regel av bomull og kan da kokvaskes. 1
Lykkelise Skrevet 3. september 2014 #12 Skrevet 3. september 2014 Vinglasset: Forstår ikke helt hva problemet med trøye og stillongs er, alle klær kan jo brukes rett på huden. Ulltøy kan da fint kokes på kjele! Vi gjør det jevnlig med alt ulltøy som er i barnehagen og før salg/arv. 6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #13 Skrevet 3. september 2014 Jeg synes det er temmelig sært å selge brukt ullundertøy. Brukte klær bør man etter min mening gi til Fretex, loppemarked etc. Ville heller aldri kjøpt inn brukt ullundertøy til mine små barn. Æsj!Anonymous poster hash: fb330...d12 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #14 Skrevet 3. september 2014 Fine hjemmestrikka gensere og bukser kan man godt ta litt for, men trøyer og stilllongser synes jeg man kan gi bort. Anonymous poster hash: 99c71...ac7 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #15 Skrevet 3. september 2014 Jeg er for å spare penger på barneutstyr og har alltid kjøpt mye brukt utstyr, jeg har også arvet en del yttertøy. Men for meg er det noe helt annet å overta undertøy som er brukt - særlig når det gjelder undertøy som ikke kan kokes. Ull kan kokes. Gjort det mange ganger. Det som ulla blir ødelagt av er kombinasjonen med varmt vann og rotasjon i vaskemaskin. Koker den i kjele og det går fint. Anonymous poster hash: 11c24...635 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #16 Skrevet 3. september 2014 Jeg er for å spare penger på barneutstyr og har alltid kjøpt mye brukt utstyr, jeg har også arvet en del yttertøy. Men for meg er det noe helt annet å overta undertøy som er brukt - særlig når det gjelder undertøy som ikke kan kokes. Ull kan faktisk kokes, så lenge ikke det er kokvask, men i kjele. Det er tovingen (bevegelsen i maskin) som krymper ull, ikke temperaturen. Anonymous poster hash: 2c12b...0cd 2
Gjest Vinglasset Skrevet 3. september 2014 #17 Skrevet 3. september 2014 Ull kan faktisk kokes, så lenge ikke det er kokvask, men i kjele. Det er tovingen (bevegelsen i maskin) som krymper ull, ikke temperaturen.Anonymous poster hash: 2c12b...0cd Ok - har ikke tenkt på det. Da barna mine var små så hadde jeg ikke det antatt ull-sett som nevnes her. Jeg hadde vel maks 2 sett til hver av dem. Fikk et sett dyrere ull i gave av mine foreldre husker jeg og hadde muligens et sett til.
ninuska_ Skrevet 3. september 2014 #18 Skrevet 3. september 2014 Tråden er ryddet for spam, ninuska_, mod
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #19 Skrevet 4. september 2014 Altså; brukt tøy gir man vel bort? Man selger det vel ikke!? Det hadde jeg aldri hatt samvittighet til...Anonymous poster hash: 3bd9a...af0 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #20 Skrevet 4. september 2014 Jeg forstår ikke helt at folk vil kjøpe/selge brukt ullundertøy. For det første så kan det ikke vaskes skikkelig før man tar det i bruk for det andre så er det så mye rimelig ull å f kjøpt nytt i dag. Mye rimelig ull som selges er av forferdelig kvalitet, så jeg hadde mye heller kjøpt lite brukt ull i bra kvalitet framfor ny drittull. Anonymous poster hash: fff1c...ed7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå