Gå til innhold

Er dette gale?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fordi jeg syns ikke objektivering av kropp og sex er en bra ting.

Det synes ikke jeg heller, så derfor objektiviserer jeg det ikke. Og det trenger ikke du heller. Det er flere ting jeg ikke synes er bra her i samfunnet, med min moral og mine verdier, så er det nødvendigvis slik ikke slik at alle deler disse med meg. Det er ikke dermed sagt at jeg da kan kreve at alle andre skal dele mine verdier og min moral - Det eneste jeg kan gjøre er å holde fast med min og mine, tenker iallefall jeg. Jeg trenger ikke å ta del i denne objektifiseringen, og jeg kan også la være å bli påvirket

Anonymous poster hash: 723ca...df0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og de sier de vil vise at kvinner også kan male.. Akkurat som at noen tror kvinner ikke kan male?! Noe så latterlig. For å vise at en kvinne kan male (ehh) må hun tydeligvis også være veldig avkledd. Ellers er hun kanskje ikke like mye verdt i noens øyne, nei.

Ja jeg reagerer sterkt, og jeg skulle ønske det var over ingenting - men saker som denne her går igjen og igjen og det har nådd et punkt for min del at feminiter har mistet meg fullstendig. Før var avstanden stor mellom kjønnene, men nå opplever jeg at vi er langt påvei forbi det punktet hvor vi stod sammen

Skrevet

Til dere som alltid skal gjøre ting verre:

Kvinnen står ikke i trusen og maler. Hun har bukse på seg. Og truse under. Det har også dere på dere i hverdagen, regner jeg med?

Patetiske folk.....

Anonymous poster hash: 837f7...85a
Gjest Gunfreak
Skrevet

Hva har damer i bikini med biler å gjøre, hva har hunky bygningsarbeidere med cola light å gjøre?

Sex selger!

Det er mye iffy fremvisning av kvinner i media(spill er elendige på dette)

Men ikke klag på denne reklamen med mindre du skal klage på all reklame. Trenger jeg å se damer i undertøy uansett hvor i oslo? Jeg er nå så desensivitert at jeg ikke merker det lengre? Er det mer stuerent å ha disse damene overalt bare fordi det undertøy de selger? Og dette er ekte damer ikke en tegning

Skrevet

Hva har damer i bikini med biler å gjøre, hva har hunky bygningsarbeidere med cola light å gjøre?

Sex selger!

Det er mye iffy fremvisning av kvinner i media(spill er elendige på dette)

Men ikke klag på denne reklamen med mindre du skal klage på all reklame. Trenger jeg å se damer i undertøy uansett hvor i oslo? Jeg er nå så desensivitert at jeg ikke merker det lengre? Er det mer stuerent å ha disse damene overalt bare fordi det undertøy de selger? Og dette er ekte damer ikke en tegning

Hva mener du med "spill er elendige på dette" ?

Skrevet

Til dere som alltid skal gjøre ting verre:

Kvinnen står ikke i trusen og maler. Hun har bukse på seg. Og truse under. Det har også dere på dere i hverdagen, regner jeg med?

Patetiske folk.....

Anonymous poster hash: 837f7...85a

Ja, men vi trekker ikke ned buksa slik at stringtrusa skal være godt synlig, og vi bruker heller ikke en bh-topp med mindre det er jæææævlig varmt og du står inni din egen hage og maler. Og poserer hun ikke også?

Er klar over at sex selger, men det funker ikke for alle bransjer å spille på sex. Så da blir mitt inntrykk at disse malergutta er både useriøse og sexfikserte.

Hvis argumentet er at også kvinner maler, ja så gi dem en overall eller noe som er mer praktisk

• Liker 1
Skrevet

Ja, men vi trekker ikke ned buksa slik at stringtrusa skal være godt synlig, og vi bruker heller ikke en bh-topp med mindre det er jæææævlig varmt og du står inni din egen hage og maler. Og poserer hun ikke også?

Er klar over at sex selger, men det funker ikke for alle bransjer å spille på sex. Så da blir mitt inntrykk at disse malergutta er både useriøse og sexfikserte.

Hvis argumentet er at også kvinner maler, ja så gi dem en overall eller noe som er mer praktisk

Men denne tegneseriefiguren er ikke deg. Eller er den av deg? Noen trekker nok ned buksa slik at stringen synes - dette var faktisk veldig inn får en del år siden. Andre gjør det ikke, men denne "tegneseriefiguren" gjør det.....

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ikke si at jeg blir støtt av denne logoen, selv om jeg syns den var utrolig harry! Haha. Jeg forstår ikke at et seriøst (?) firma vil bli assosiert med dette? Forklaringen fra firmaet var jo også helt latterlig. Er det sant, kan damer også male? :O

Anonymous poster hash: 4fb52...5ac
Gjest Gunfreak
Skrevet

Hva mener du med "spill er elendige på dette" ?

Det er 2 delt

1 spillene selv, typisk går riddere i store fine rustninger om de er menn, er de kvinner er rustningene ofte metal bikinier eller lignende. Samme sees i de fleste sjangere i en eller annen form. Det er også at kvinner i mange spill er svake som må reddes

2. Er spillsamfunnet er ofte ektremt kvinnefientlig. Med ekstreme trussler og grove kommentarer

Skrevet

Det er 2 delt

1 spillene selv, typisk går riddere i store fine rustninger om de er menn, er de kvinner er rustningene ofte metal bikinier eller lignende. Samme sees i de fleste sjangere i en eller annen form. Det er også at kvinner i mange spill er svake som må reddes

2. Er spillsamfunnet er ofte ektremt kvinnefientlig. Med ekstreme trussler og grove kommentarer

Ah, sånn ja. Dette er jeg helt enig i.

Skrevet

Men denne tegneseriefiguren er ikke deg. Eller er den av deg? Noen trekker nok ned buksa slik at stringen synes - dette var faktisk veldig inn får en del år siden. Andre gjør det ikke, men denne "tegneseriefiguren" gjør det.....

Ja, og det er neppe slik at buksa tilfeldigvis gled ned på modellen mens hun poserte. Nei, det er et bevisst valg. Og da spiller de på sex.

Hadde vært mye kulere om de gjorde det slik at hun skulle forsøke å se ut som om hun var maler

Skrevet

Det synes ikke jeg heller, så derfor objektiviserer jeg det ikke. Og det trenger ikke du heller. Det er flere ting jeg ikke synes er bra her i samfunnet, med min moral og mine verdier, så er det nødvendigvis slik ikke slik at alle deler disse med meg. Det er ikke dermed sagt at jeg da kan kreve at alle andre skal dele mine verdier og min moral - Det eneste jeg kan gjøre er å holde fast med min og mine, tenker iallefall jeg. Jeg trenger ikke å ta del i denne objektifiseringen, og jeg kan også la være å bli påvirket

Jeg tar heller ikke del i objektiveringen, men jeg kan foresatt mene at det ikke er greit. At jeg mener andre objektiverer kropp og sex, er ikke det samme som at jeg objektiverer – mener jeg.

Skrevet

Reagerer ikke på reklamen, men ovenfor meg får den ikke fram det budskapet de ønsker heller.

Skal man selge en malejobb til meg bør man se profesjonell og faglig dyktig ut også i reklamen.

Skrevet

Jeg hadde aldri reagert på denne logoen :) For min del ser jeg et firma som bruker utradisjonell markedsføring, man husker bildet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...