Gå til innhold

underjordisk kvise på tissen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått en sånn underjordisk kvise på den ene kjønnsleppen ytterst der. Er vondt når jeg glemmer meg og klør der. Har bare hatt vanlig kvise der før som jeg kunne klemme ut men hva gjør jeg med denne ? Noen med erfaring ?

Anonymous poster hash: f72b3...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La den være, den går vekk av seg selv. Og google "gule stafylokokker" :)

Anonymous poster hash: e111f...48b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La den være, den går vekk av seg selv. Og google "gule stafylokokker" :)Anonymous poster hash: e111f...48b

Er du seriøs nå?? Kan det ikke bare være en kvise tror du? Fikk noia jeg nå og tør absolutt ikke google det der!

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke google noe som helst! Google er ikke din venn når der kommer til sykdommer!!

Sikkert helt normalt.

Anonymous poster hash: 71b87...f25

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan selvsagt være bare en kvise. Isåfall lar du den være, og så forsvinner den.

Om du har hatt ubeskyttet sex, er det også mulighet for at det er noe annet. Din seksuelle historie vet du best selv, TS, men om det er mulighet for at du er smittet, vil det være lurt å få tatt en test ganske hurtig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foresten har ikke hatt sex på 4 mnd så hvis det er noe som har kommet er det skikkelig på etterskudd :P håper det er lite sannsynlig.

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La den være, den går vekk av seg selv. Og google "gule stafylokokker" :)Anonymous poster hash: e111f...48b

Det er dumt å være bastant om noe man ikke kan noe om.

Og hvorfor i all verden mener du det er sannsynlig at dette er gule stafylokokker? Jeg setter penger på at det ikke er det.

Anonymous poster hash: 52180...20b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en sånn en gang!

Sykt vondt, men ble bedre med en gang jeg fikk "skvist" den :D

Vanskelig å få hull der nede også for huden er så tykk. Så bruk en nål eller noe annet skarpt. Ikke farlig altså :)

Anonymous poster hash: da329...9c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en sånn en gang! Sykt vondt, men ble bedre med en gang jeg fikk "skvist" den :D Vanskelig å få hull der nede også for huden er så tykk. Så bruk en nål eller noe annet skarpt. Ikke farlig altså :)Anonymous poster hash: da329...9c3

Det er en fin oppskrift på en mye mer hissig infeksjon enn du allerede har. Hvis du ikke har erfaring med hvordan du skal gjøre slike inngrep, og hvordan du beskytter deg mot infeksjon, skal du definitivt la det være.

I aller verste fall kan det være farlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dumt å være bastant om noe man ikke kan noe om.

Og hvorfor i all verden mener du det er sannsynlig at dette er gule stafylokokker? Jeg setter penger på at det ikke er det.Anonymous poster hash: 52180...20b

Fordi gule stafylokokker ofte lager abcesser (kviseliknende blemmer med gul sårvæske).

Anonymous poster hash: d4ed8...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fin oppskrift på en mye mer hissig infeksjon enn du allerede har. Hvis du ikke har erfaring med hvordan du skal gjøre slike inngrep, og hvordan du beskytter deg mot infeksjon, skal du definitivt la det være.

I aller verste fall kan det være farlig.Anonymous poster hash: 52180...20b

Første året på sykepleien? Der lærer man å tro at man omtrent kan få koldbrann av å klemme ut en kvise.

Så lenge man desinfiserer nålen først (ved å ta antibac eller annen desinfeksjonssprit på, eventuelt koke eller brenne) så går det som oftest bra.

Anonymous poster hash: d4ed8...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har hatt det samme :) de er vonde som bare fy! å er vel betent kjertel eller noe ettersom jeg har skjønt :) min sprakk etter noen få dager, å da kom det ut MASSE ekkel guffe. det var helt jævlig :P men så gikk den bort å etterpå har jeg ikke hatt flere :P har heller ingen sykdommer :)

Anonymous poster hash: 2ef67...7b6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I aller verste fall kan det være farlig.

jeg lever fremdeles :danse:

Anonymous poster hash: 2ef67...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi gule stafylokokker ofte lager abcesser (kviseliknende blemmer med gul sårvæske).Anonymous poster hash: d4ed8...033

Har du sett en sånn abscess noen gang? Det ts beskriver er ikke i nærheten.

Første året på sykepleien? Der lærer man å tro at man omtrent kan få koldbrann av å klemme ut en kvise.

Så lenge man desinfiserer nålen først (ved å ta antibac eller annen desinfeksjonssprit på, eventuelt koke eller brenne) så går det som oftest bra. Anonymous poster hash: d4ed8...033

Jeg har jobbet på sykehus antagelig lenger enn du har levd, og vet at det er veldig dumt å råde folk til småkirurgiske inngrep hvis man ikke vet at de har peiling. Det er dessuten en dårlig måte å drenere på, å bruke en nål. Den bør heller incideres med en skalpell, om den er stor med cruciformt snitt. Det er ikke lett å gjøre på seg selv, og det bør gjøres som steril prosedyre. Hvor mange uten helsefaglig utdannelse kjenner du som klarer å gjøre en tilfredsstillende steril prosedyre hjemme?

Jeg tviler forøvrig på at dette er noe som krever noen intervensjon uansett.

Ta hersketeknikkene dine et annet sted.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...