Gå til innhold

Angrer på invitasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du burde lest innlegget. Har svart på alle disse tingene.Vi vet ikke hvem som var skyldig. H*n stakk av, den idioten.Stedet hvor det skjedde nekter også å gi oss overvåkningsvideoen i hensyn til personvernet. Anonymous poster hash: 1086d...4cf

Virksomheter med overvåkningskamera leverer bare ut video til politiet på grunn av personvernkrav/ konsesjonkrav fra Datatilsynet. Og de fleste forsikringsselskaper krever at du politianmelder skader som en forutsetning for erstatning. Jeg antar dere har politianmeldt, og i så fall er det politiets oppgave å finne ut hvem som ødela bilen deres, det er ikke dere som må bevise hvem det er.

Du skriver at dere har spart inn på mat etc. Har dere vurdert å servere rømmegrøt/ spekemat/ øl/ saft? Det er jo tradisjonell bryllupsmat fra gamle dager, og antagelig mye billigere enn en tre- eller toretters med vin.

Uansett: lykke til!

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virksomheter med overvåkningskamera leverer bare ut video til politiet på grunn av personvernkrav/ konsesjonkrav fra Datatilsynet. Og de fleste forsikringsselskaper krever at du politianmelder skader som en forutsetning for erstatning. Jeg antar dere har politianmeldt, og i så fall er det politiets oppgave å finne ut hvem som ødela bilen deres, det er ikke dere som må bevise hvem det er.

Du skriver at dere har spart inn på mat etc. Har dere vurdert å servere rømmegrøt/ spekemat/ øl/ saft? Det er jo tradisjonell bryllupsmat fra gamle dager, og antagelig mye billigere enn en tre- eller toretters med vin.

Uansett: lykke til!

Vi har anmeldt. Og politiet sier de ikke har ressurser til å be om overvåkningen.

Rømmegrøt og saft skal vi IKKE nedverdige oss til.

Vi skal ha buffèt.

Anonymous poster hash: 1086d...4cf

Skrevet

Vet du hva? Du fikk faktisk veldig bra tilbakemeldinger på spørsmålet ditt, men de var selvsagt ikke de du ville ha.

Å når du begynte å svare tilbake, var du i forsvarssituasjon (pga at svarene ikke var de du ville ha) og ga dermed svar i en frekk tone. Selvsagt reagerer folk da.

Anonymous poster hash: afd49...b87

Les svarene som kom før jeg begynte å svare. Hvis du kaller det ydmykt gir jeg opp.

Skrevet

Vi har anmeldt. Og politiet sier de ikke har ressurser til å be om overvåkningen.

Vi skal ha buffèt.

Takk for at du rakker ned på mitt bryllup da.

Anonymous poster hash: b85f6...fc6

• Liker 5
Skrevet

Vi skal ha buffèt.

Litt an på hvor dere kjøper så er buffet ganske billig heldigvis. Så jeg vil anbefale deg å se litt rundt o du har mulighet til det. Der vi skal handle inn maten leverer de så mye mat at man for 65 gjester kan slippe unna med å bestille til 50. Med kaker kommer du da på ca 15 000. =)

Skrevet

Les svarene som kom før jeg begynte å svare. Hvis du kaller det ydmykt gir jeg opp.

Det er på bakgrunn av de jeg svarer.

Takk for at du rakker ned på mitt bryllup da.

Ts er ikke direkte en sympatisk person, så noe annet kunne vi vel ikke forvente.

Dere hadde sikkert et flott bryllup :)

• Liker 5
Skrevet

Det er på bakgrunn av de jeg svarer.

Ts er ikke direkte en sympatisk person, så noe annet kunne vi vel ikke forvente.

Dere hadde sikkert et flott bryllup :)

Tok meg ikke så nær av det. Var mer en spontan reaksjon. :)

• Liker 1
Skrevet

Vi skal ha buffèt.

De fleste slike saker blir henlagt. Synd, men sant.

Personlig ville jeg mye heller vært gjest i et bryllup med rømmegrøt og spekemat enn i et med billig-buffé, men det er nå min mening. :fnise:

• Liker 5
Skrevet

Personlig ville jeg mye heller vært gjest i et bryllup med rømmegrøt og spekemat enn i et med billig-buffé, men det er nå min mening. :fnise:

Enig. For det er det sjeldent man får nu til dags, så det haddde vært stas.

Skrevet

Samme tenker jeg. For meg er buffét konfirmasjons mat. Men jeg dømmer ingen :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg er fortsatt utrolig sjokkert over at dere ikke har full kasko på en bil til 350 000,-

Men går ut i fra at dere har lært leksen nå? For øvrig så kan det anmeldes, og da må stedet gi i fra seg overvåkningsvideo.

• Liker 3
Skrevet

Samme tenker jeg. For meg er buffét konfirmasjons mat. Men jeg dømmer ingen :)

Jeg elsker buffet, så lenge maten er god, det er nok mat og litt å velge mellom. Rømmegrøt er OK det, men hadde ikke likt det i et bryllup... Mange liker jo ikke rømmegrøt og spekemat heller.

Anonymous poster hash: 607b7...9c7

• Liker 2
Skrevet

Jeg elsker buffet, så lenge maten er god, det er nok mat og litt å velge mellom. Rømmegrøt er OK det, men hadde ikke likt det i et bryllup... Mange liker jo ikke rømmegrøt og spekemat heller.

Anonymous poster hash: 607b7...9c7

Buffet, er det det samme som koldtbord?

Skrevet

Buffet, er det det samme som koldtbord?

Ja

Skrevet

Nå har ikke jeg lest hele tråden, men hvorfor sendte dere sms til alle på forhånd? Hadde vel holdt å sende sms til "de nærmeste" når dato var bestemt, hvis dere skulle sende sms i det hele tatt. Invitasjon i posten eller evt på mail, - er ikke det nok da? Dette er dårlig planlagt, selv med den uforutsette utgiften på bilen. Enten forsikringa dekker det eller ikke

Skrevet

Ja

Nei, buffet er ikke nødvendigvis det samme som koldtbord. Trenger ikke være billig heller. Man kan ha sjømatsbuffet, grillbuffet, frokostbuffet, tapasbuffet, "alt-mulig-buffet" - MANGE muligheter. Koldtbord er bare en type buffet.

• Liker 1
Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Kjære vene folkens! De er i midten av 20-årene. Jeg ville ikke blitt sur dersom jeg fikk beskjed om at noen ikke hadde råd til å invitere de ønskede gjestene likevel på grunn av dette. Jeg hadde tenkt at det var koselig å bli invitert, men hatt FULL forståelse for at jeg ikke kunne kommet. Hadde det vært en nær venn eller familie som trakk invitasjonen, hadde jeg nok spurt om jeg ikke kunne fått betalt for meg selv, slik at jeg kunne fått med meg den store dagen likevel! ;)

Skrevet

Så utrolig leit å høre dette..., også midt i planleggingen :(

Hva med å be gjestene om å være med på å lage mat og kaker? En kan gjerne dytte inn et par mennesker ekstra der :)

Skal dere ha alkohol? Kan også spare mye på å la være, eller ha åpen, men betalt bar.

Håper det ordner seg for dere! :)

Anonymous poster hash: 4e710...60d
  • Liker 2
Skrevet

Er vel veldig sjeldent alle kan komme i et bryllup. Hvor mange har dere invitert på sms? Sjansen for antallet blir redusert er jo der, så du kan jo håpe på at flere som ikke kan så dere kommer ned til ønsket antall gjester. Man må nesten invitere de som har fått" save the date" blir veldig feil å gå tilbake på det.

Kan jo være de har planlagt ferien sin ut fra bryllupet deres osv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...