Gå til innhold

Angrer på invitasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere kjøpte bilen ved hjelp av BSU-kontoene deres sa du? Er det lov å bruke disse pengene på bil da?

Anonymous poster hash: 9b323...1a6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke på at dere måtte kjøpe så dyr bil pga jobb. Det er noe du har funnet på for å høres bedre og mer stakkarslig ut pga pengene...

Godt dere har god forsikring på dyret, det er bra.

Nei dere kan ikke forutse at andre skal kræsje i deres bil og blabla, men å ta tilbake invitasjoner er ikke lov. Da burde bryllupet heller bli utsatt.

Nå sier du at de 15 blir bedt alikevel, og det er bra! Men jeg må bare si at jeg håper jeg ikke blir en av de 15.. Tenk å være uønsket i bryllupet alikevel.. Håper de aldri får vite noe.

Lykke til..

Anonymous poster hash: 6c4cc...80d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ei kjerring som trakk tilbake innbydelsen til meg en gang, 6 uker før bryllupet. Hun unnskyldte seg med at de hadde budsjettert for smalt, men hun var ikke bare slem da, for hun skrev også i mailen at forloveren skulle arrangere utdrikkingslag og der var jeg da hjertelig velkommen til å være med...

Jeg gav fanden i å svare på mailen og har ikke snakket med henne siden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på at dere måtte kjøpe så dyr bil pga jobb. Det er noe du har funnet på for å høres bedre og mer stakkarslig ut pga pengene...

Godt dere har god forsikring på dyret, det er bra.

Nei dere kan ikke forutse at andre skal kræsje i deres bil og blabla, men å ta tilbake invitasjoner er ikke lov. Da burde bryllupet heller bli utsatt.

Nå sier du at de 15 blir bedt alikevel, og det er bra! Men jeg må bare si at jeg håper jeg ikke blir en av de 15.. Tenk å være uønsket i bryllupet alikevel.. Håper de aldri får vite noe.

Lykke til..

Anonymous poster hash: 6c4cc...80d

moralpolitiet... hvem bryr seg om meningen din og hva du tror om historien om bilen er sant eller ikke? hold deg saklig du.

Anonymous poster hash: 05f7e...ea3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

moralpolitiet... hvem bryr seg om meningen din og hva du tror om historien om bilen er sant eller ikke? hold deg saklig du.

Anonymous poster hash: 05f7e...ea3

Jeg holder meg saklig. Og jeg har lov til å si hva jeg mener og tror.

Anonymous poster hash: 6c4cc...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder meg saklig. Og jeg har lov til å si hva jeg mener og tror.

Anonymous poster hash: 6c4cc...80d

ikke om dyret og bilen... det har ingenting med saken å gjøre. Ifølge forumsreglene er dette avsporing. Spørsmålet var enkel og du startet med moralpreken din om hva du synes om bilen, forresten så spekulerer du og sier at historien ikke er sann, hva vet du om det?... jeeezzzz, det er folk som deg som ødelegger forumet.

Anonymous poster hash: 05f7e...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette skjedde med meg en gang. Jeg holdt av datoen, men mottok aldri noe invitasjon. Synes det var ganske kjipt, for jeg gikk og trodde jeg skulle i bryllup så jeg fikk ikke planlagt noe annet. Jeg var til og med så frekk at jeg sa i fra til bruden at min invitasjon må ha kommet bort i posten, da fikk jeg aldri noe svar. Sett fra min side, hadde det vært greit å ikke blitt bedt, jeg hadde bare satt pris på en åpen og ærlig forklaring så jeg slapp å gå og vente og lure. Hvis du er ærlig med gjestene dine TS er jeg sikker på at de forstår, bare gi beskjed om endringer i planene så fort som mulig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde meg også en gang, fikk beskjed om å holde av datoen men fikk aldri invitasjon. I etterkant har jeg lurt på om hun mente at jeg skulle holde av datoen for å komme i kirka og se - men da burde hun sagt det - når de sier hold av datoen betyr det for meg at invitasjon kommer. Jeg endte opp med å ikke gå i kirka og se heller, jeg ble så skuffet. Angret riktignok litt på det i etterkant. Men ja, ble virkelig skuffet, mest over å ikke få noen forklaring. :(



Anonymous poster hash: 12fc2...897
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde meg også en gang, fikk beskjed om å holde av datoen men fikk aldri invitasjon. I etterkant har jeg lurt på om hun mente at jeg skulle holde av datoen for å komme i kirka og se - men da burde hun sagt det - når de sier hold av datoen betyr det for meg at invitasjon kommer. Jeg endte opp med å ikke gå i kirka og se heller, jeg ble så skuffet. Angret riktignok litt på det i etterkant. Men ja, ble virkelig skuffet, mest over å ikke få noen forklaring. :(

Anonymous poster hash: 12fc2...897

Det jeg tror er "problemet", er at mange bruder gleder seg så utrolig til å gifte seg. Før budsjettet og gjestelista er på plass, så snakker man gjerne om dato man skal gifte seg. Og man buser ut med "du må holde av datoen": Ting blir gjerne ikke som man først hadde tenkt. Det ble for dyrt, det var ingen egnede lokaler for så stort antall osv osv.

Det er så klart ingen undskyldning. Men jeg vet selv hvor lett det er. Nå droppet vi å ha andre gjester enn nærmeste familie. Men jeg fortalte dessverre familien at "Nå blir det bryllup, tjohei!" Poenget mitt er at fra inngått forlovelse til ferdig planlagt brylluper skjer det mye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for dere som har kommet meg hyggelige svar. Spesielt deg, Sima.
Ellers kommer jeg ikke til å svare noe mer her, da jeg bare føler meg angrepet.

Takk likevel.



Anonymous poster hash: 1086d...4cf
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det på denne måten, med tanke på økonomi og alt annet hadde jeg utsatt bryllupet mitt med 1 år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tror er "problemet", er at mange bruder gleder seg så utrolig til å gifte seg. Før budsjettet og gjestelista er på plass, så snakker man gjerne om dato man skal gifte seg. Og man buser ut med "du må holde av datoen": Ting blir gjerne ikke som man først hadde tenkt. Det ble for dyrt, det var ingen egnede lokaler for så stort antall osv osv.

Det er så klart ingen undskyldning. Men jeg vet selv hvor lett det er. Nå droppet vi å ha andre gjester enn nærmeste familie. Men jeg fortalte dessverre familien at "Nå blir det bryllup, tjohei!" Poenget mitt er at fra inngått forlovelse til ferdig planlagt brylluper skjer det mye.

Tror du har rett på den her teorien ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kjøpte bilen ved hjelp av BSU-kontoene deres sa du? Er det lov å bruke disse pengene på bil da?

Anonymous poster hash: 9b323...1a6

Det er lov, men du må betale tilbake skattefradraget du har fått + muligens også en del av rentene. Det er med andre ord ganske uheldig, men mulig.

Dette gjelder ikke for penger satt inn inneværende år,

Anonymous poster hash: f9c5f...84f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikke om dyret og bilen... det har ingenting med saken å gjøre. Ifølge forumsreglene er dette avsporing. Spørsmålet var enkel og du startet med moralpreken din om hva du synes om bilen, forresten så spekulerer du og sier at historien ikke er sann, hva vet du om det?... jeeezzzz, det er folk som deg som ødelegger forumet.

Anonymous poster hash: 05f7e...ea3

Nå er det jo ts selv som har nevnt dyret og bilen da.

Forøvrig tror jeg ikke noe på at de har den beste dyreforsikringen heller da de kan komme mye bedre ut av det enn ts forteller.

Anonymous poster hash: afd49...b87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ts selv som har nevnt dyret og bilen da.

Forøvrig tror jeg ikke noe på at de har den beste dyreforsikringen heller da de kan komme mye bedre ut av det enn ts forteller.

Anonymous poster hash: afd49...b87

Tror jeg skrev at jeg hadde den beste forsikringen Agria tilbyr.

Og det stemmer. Vi har den høyeste summen i dekning og vi har alle tilleggsforsikringene.

Det finnes sikkert bedre forsikringer der ute, men problemet er jo nå at når dyret vårt er 7 år så blir det naturlig nok en GOD DEL reservasjoner om vi bytter. Så igjen - det ville jo vært verre.

Anonymous poster hash: 1086d...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skrev at jeg hadde den beste forsikringen Agria tilbyr.

Og det stemmer. Vi har den høyeste summen i dekning og vi har alle tilleggsforsikringene.

Det finnes sikkert bedre forsikringer der ute, men problemet er jo nå at når dyret vårt er 7 år så blir det naturlig nok en GOD DEL reservasjoner om vi bytter. Så igjen - det ville jo vært verre.

Anonymous poster hash: 1086d...4cf

Med tanke på dyrets alder når det ble forsikret, så stiller saken seg annerledes. For å få de gunstigste forsikringene, må dyret forsikres i løpet av det første 6 levemnd - mener jeg at det er.

Vi forsikret hunden vår innen den var 6 mnd, og fikk dekt store deler av vetirinærkostnader, og når vi måtte avlive hunden, fikk vi igjen summen det ville kostet oss og kjøpe en ny tilsvarende hund.

Anonymous poster hash: afd49...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Med tanke på dyrets alder når det ble forsikret, så stiller saken seg annerledes. For å få de gunstigste forsikringene, må dyret forsikres i løpet av det første 6 levemnd - mener jeg at det er.

Vi forsikret hunden vår innen den var 6 mnd, og fikk dekt store deler av vetirinærkostnader, og når vi måtte avlive hunden, fikk vi igjen summen det ville kostet oss og kjøpe en ny tilsvarende hund.

Anonymous poster hash: afd49...b87

Dyret var 8 uker da vi førte opp forsikringen på oss (hadde forsikring hos oppdretter også), så ikke vet jeg hva du babler om.

Anonymous poster hash: 1086d...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyret var 8 uker da vi førte opp forsikringen på oss (hadde forsikring hos oppdretter også), så ikke vet jeg hva du babler om.

Anonymous poster hash: 1086d...4cf

Da missforsto jeg når dyret ble forsikret, og jeg er kvinne nok til å innrømme det.

Når det er sagt så synes jeg du er utrolig arrogant og gir de som svarer i tråden din noen spydige svar. Du kan ikke regne med å bli tatt seriøst når du opptrer på den måten.

Vær litt mer ydmyk og litt mindre selvgod, så skal du se at du får helt andre svar.

Anonymous poster hash: afd49...b87

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da missforsto jeg når dyret ble forsikret, og jeg er kvinne nok til å innrømme det.

Når det er sagt så synes jeg du er utrolig arrogant og gir de som svarer i tråden din noen spydige svar. Du kan ikke regne med å bli tatt seriøst når du opptrer på den måten.

Vær litt mer ydmyk og litt mindre selvgod, så skal du se at du får helt andre svar.

Anonymous poster hash: afd49...b87

Fordi folk har vært så ydmyke mot meg:)

Anonymous poster hash: 1086d...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi folk har vært så ydmyke mot meg:)

Anonymous poster hash: 1086d...4cf

Vet du hva? Du fikk faktisk veldig bra tilbakemeldinger på spørsmålet ditt, men de var selvsagt ikke de du ville ha.

Å når du begynte å svare tilbake, var du i forsvarssituasjon (pga at svarene ikke var de du ville ha) og ga dermed svar i en frekk tone. Selvsagt reagerer folk da.

Anonymous poster hash: afd49...b87

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...