Gå til innhold

Angrer på invitasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er helt enig. Det er jo derfor jeg spør om det finnes en måte. Var jo ikke akkurat klar over de utgiftene.

Jakter på gaver? Foreløpig har vi da bare sendt ut en sms...

Vi har kuttet alt som er å kutte.

Bevisstløse? Fordi vi ikke visste at noen kom til å meie ned vår parkerte bil? Og at regningen skulle havne på 50k?

Ulempen med å IKKE sende det når folk bor langt unna er jo at de ikke kan komme. Vi avlyser ikke.

Har kuttet alt som er å kutte.

Det er leeenge til bryllupet, så det har de garantert ikke gjort enda.

Ja, vi kan ikke kjøre rundt med trafikkfarlig bil?

Nei, den gjør visst ikke det sier de.

Vi har ikke full kasko pga jeg er bare 24 år og forsikringen vår er dritdyr frem til 25 år.

Regnet ikke akkurat med at dette skulle skje da...

Utsetting blir det ikke.

Tror "hold av datoen" er veldig vanlig. Vi har alltid fått det i forkant.

Ja, vi har nesten ny bil til 350.000,-

De taper seg jo enormt i verdi og det hjelper jo ikke med den drøye skaden (bilen er ikke kjørbar uten reparasjon). Så vi vil jo ikke spare noe på selge den og kjøpe ny.

Ikke enda nei.

Som hva da..? Er ikke noe mer å kutte i.

Det vi skal betale er mat og drikke. Vi har billig mat og drikke, men det blir fortsatt dyrt pga gjesteantallet.

Er ikke noe å gjøre... Vi har sjekket alle måter å kutte på FØR jeg skriver her SÅKLART.

Jeg har IKKE sagt at vi ikke skal sende ut invitasjon. Jeg bare tenkte å høre ang om det var noen muligheter siden vi allerede har droppet fotograf, dj, blomster, pynt, bil, brudekjole og dress osv (han bruker dress han har og jeg bruker en vanlig hvit kjole jeg har lånt av en venninne). Skal sminke meg selv, ikke ha negler eller noe sånn. Kun mat og drikke vi skal betale.

Men men.

Anonymous poster hash: 1086d...4cf

Altså, hvor mange har dere invitert da? SIden mat og drikke er det eneste dere skal betale, og 15 stk er ikke såå mange i bryllupssammenheng egentlig.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om du har skrevet hvor lenge det er til bryllupet? Er det over en måned til synes jeg dere kan skrive eller helst snakke med de dere ikke lenger vil/kan invitere og fortelle at dere er veldig lei dere for dette som har skjedd og at dere så gjerne hadde ønsket å ha et stort bryllup. At dere så gjerne skulle ønsket å kunne invitere alle dere hadde planlagt og så inderlig hadde håpet ville komme, men at dere nå dessverre se dere nødt til å ikke kunne invitere så mange pga ........... Forstår at det er mange som synes dette er leit og galt av oss, beklager så mye.

Skrevet

Vi har buffer. Men den er ikke på 50.000 pga vi har hatt andre uforutsette utgifter i år (operasjon av kjæledyr + vi måtte som sagt kjøpe ny bil pga jobb). Vi skal nok få det til. Blir bare hard på sparingen fremover.

Hvis dere har forsikret kjæledyr, så slipper dere store utgifter pga operasjoner.

Jeg synes dere virker direkte uansvarlig m.t.p prioriteringer og forsikringer. Men, mulig dere lærer nå - på den dyre måten...

Trodde bare ikke det gikk an å få så dyre skader uten å faktisk kollidere selv på veien.

Foreløpig skal vi levere den inn og få den kjørbar, så får vi ta resten av skadene senere. Det utseendemessige er jo ikke så farlig. Vi måtte kjøpe den bilen pga jobb da, så føler ikke vi hadde så mye valg... Ja, evt. å gå uten arbeid da...

Ingen må kjøpe en bil til 350.000,- pga jobb. Hvis jobben krever en så dyr bil, så stiller de med firmabil.

Anonymous poster hash: afd49...b87

• Liker 13
Skrevet

Jeg synes egentlig ikke man kan trekke tilbake en invitasjon, men om dere ikke har andre løsninger synes jeg dere iallefall skal gi de beskjed om at de ikke vil motta en invitasjon likevel. Ellers vil de jo kanskje vente og vente og vente og veeente...

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig trekker man ikke tilbake invitasjonen. Jeg hadde ikke engang tenkt tanken!

Og nå skal dere la gjestene ta regningen? Fint vertskap.

Da får dere enten utsette bryllupet og spare litt mer, eller ta opp lån.

Ærlig talt.

Anonymous poster hash: 85583...ee8

• Liker 5
Skrevet

Jeg og mannen ble invitert til bryllup på facebook. Brudeparet lagde en event som skulle fungere som en slags save the date greie. Fin tanke. Men når bryllupet nærmet seg og vi ikke hadde fått noen ordentlige invitasjon måtte vi spørre litt rundt. Viste seg at brudeparet ikke kunne invitere alle på facebook eventen likevel og bare sendt invitasjon til noen. Ble ganske dårlig stemning for å si det sånn, ikke fikk vi beskjed direkte fra brudeparet heller.

Anonymous poster hash: ba69c...e50

• Liker 5
Skrevet

Spar alt dere klarer, kutt ned på all luksus til dere selv i tiden fram til bryllupet og dere skal se at dere har spart inn de pengene dere trenger. Og så skaffer dere ordentlig forsikring på de tingene dere ikke har råd til å miste.

Anonymous poster hash: e128b...ad5

• Liker 2
Skrevet

Dere får kutten ned på annet

Anonymous poster hash: ede79...466
Skrevet

Tråden er ryddet for spam,

ninuska_, mod

Gjest tuppesjura
Skrevet

Skjønner ikke helt hva dere tenker med som ikke har forsikringene i orden både på dyr og bil! Kasko er en nødvendighet spør du meg. Casha dere ut bilen med en gang også da? Som regel krever bankene kasko dersom det er pant i bilen.

• Liker 2
Skrevet

Skal dere trekke invitasjoner, så burde dere kanskje gjøre om på hele bryllupet? Gifte dere med bare de nærmeste til stede, ikke noe ekstragavant med kjoler, dokurver, fargematchende M sjokolader og slikt, og heller bare invitere til en fest uten den store middagsserveringen? Bare drikke og litt snacks/nattmat? Da kommer dere sikkert billigere ut.

Anonymous poster hash: 8042b...7a8
Skrevet

Jeg ville istedenfor å ha betalbar, valgt å be gjestene ta med seg den drikken de vil. Da kan de kjøpe med seg en flaske vin til 100kr hvis de ønsker det, og slippe å betale overprisede drinker/glass med vin.

Har dere forresten tenkt på muligheten å ta opp lån for å betale reparasjonen av bilen? Eller å utsette bryllupet ett år, til dere har bedre råd?

Håper det uansett ordner seg for dere!

Vi får ikke lån. Men det går som sagt. Vi får det til. Klarte jo å spare 350k til bil, så. Dvs. det var begge våre BSU'er samt arven hans da.

Altså, hvor mange har dere invitert da? SIden mat og drikke er det eneste dere skal betale, og 15 stk er ikke såå mange i bryllupssammenheng egentlig.

65 stk

Vet ikke om du har skrevet hvor lenge det er til bryllupet? Er det over en måned til synes jeg dere kan skrive eller helst snakke med de dere ikke lenger vil/kan invitere og fortelle at dere er veldig lei dere for dette som har skjedd og at dere så gjerne hadde ønsket å ha et stort bryllup. At dere så gjerne skulle ønsket å kunne invitere alle dere hadde planlagt og så inderlig hadde håpet ville komme, men at dere nå dessverre se dere nødt til å ikke kunne invitere så mange pga ........... Forstår at det er mange som synes dette er leit og galt av oss, beklager så mye.

Det er i fellesferien neste år. Men vi får bare invitere de likevel.

Hvis dere har forsikret kjæledyr, så slipper dere store utgifter pga operasjoner.

Jeg synes dere virker direkte uansvarlig m.t.p prioriteringer og forsikringer. Men, mulig dere lærer nå - på den dyre måten...

Ingen må kjøpe en bil til 350.000,- pga jobb. Hvis jobben krever en så dyr bil, så stiller de med firmabil.

Anonymous poster hash: afd49...b87

Alvorlig talt? Hva vet du om våre forsikringer?

Vi har forsikring hos Agria, den "beste" typen og den dekket ikke hele operasjonen.

De krevde ikke en bil til 350k, men den type bil den av oss det gjaldt måtte ha til jobben var ikke til salgs på den tiden vi trengte den til noe billigere. Som jeg har skrevet før her.

Jeg synes egentlig ikke man kan trekke tilbake en invitasjon, men om dere ikke har andre løsninger synes jeg dere iallefall skal gi de beskjed om at de ikke vil motta en invitasjon likevel. Ellers vil de jo kanskje vente og vente og vente og veeente...

Vi får det til har jeg skrevet her.

Selvfølgelig trekker man ikke tilbake invitasjonen. Jeg hadde ikke engang tenkt tanken!

Og nå skal dere la gjestene ta regningen? Fint vertskap.

Da får dere enten utsette bryllupet og spare litt mer, eller ta opp lån.

Ærlig talt.

Anonymous poster hash: 85583...ee8

Hva er det de skal ta regningen for? At vi ikke betaler for at de blir sørpefulle pga vi dessverre har måttet ut med masse penger vi ikke visste? Det er da mange som har betalbar som IKKE har hatt uforutsette utgifter. Og jeg har skrevet at vi ikke trekker den.

Spar alt dere klarer, kutt ned på all luksus til dere selv i tiden fram til bryllupet og dere skal se at dere har spart inn de pengene dere trenger. Og så skaffer dere ordentlig forsikring på de tingene dere ikke har råd til å miste.

Anonymous poster hash: e128b...ad5

Hehe, kuttet ned på all luksus har vi allerede gjort. Men med en student og en som er 50% sykemeldt begrenser jo ting seg. Vi betaler kun for nødvendige utgifter (husleie etc), mat og kjæledyret (400 kr mnd). Ingenting annet vi bruker penger på.

Skjønner ikke helt hva dere tenker med som ikke har forsikringene i orden både på dyr og bil! Kasko er en nødvendighet spør du meg. Casha dere ut bilen med en gang også da? Som regel krever bankene kasko dersom det er pant i bilen.

Vi har den "beste" forsikringen på kjæledyret vårt. Den dyreste til Agria. Men den dekket ikke hele beløpet. Har lært ang kasko nå, takk for tipset liksom.

Skal dere trekke invitasjoner, så burde dere kanskje gjøre om på hele bryllupet? Gifte dere med bare de nærmeste til stede, ikke noe ekstragavant med kjoler, dokurver, fargematchende M sjokolader og slikt, og heller bare invitere til en fest uten den store middagsserveringen? Bare drikke og litt snacks/nattmat? Da kommer dere sikkert billigere ut.

Har du lest tråden? Nei, åpenbart ikke. Vi har KUN middag og drikke. INGENTING I DET HELE TATT ellers kommer vi til å kjøpe. Som jeg HAR skrevet.

Jesus people. Drop this.

• Liker 1
Skrevet

Egentlig er du bare på jakt etter at folk skal si "selvfølgelig kan du droppe de du ønsker"?

• Liker 1
Skrevet

Egentlig er du bare på jakt etter at folk skal si "selvfølgelig kan du droppe de du ønsker"?

Nei. Jeg var på jakt etter OM det fantes en måte å gjøre dette korrekt på.

Det har jeg skjønt at det ikke er så da dropper vi shiten og inviterer de.

Er ikke noe verre enn det.

Hadde det ikke vært mulig å gjennomføre bryllupet hadde jeg jo ikke spurt engang.

Skrevet

Dere har havnet i en veldig kjip situasjon, og selv om det er enkelt å være etterpåklok så stiller situasjonen seg anderledes nå. Ingenting å gjøre med det, utenom å prøve sitt beste.

Jeg syns at det dere bør prioritere er et mindre selskap med kun de nærmeste, evt utsette bryllupet i en stund. Familie og venner vil nok ha sympati med at situasjonen deres har endret seg på grunn av diverse, og dermed forstå at dere nå er nødt til å gjøre endringer i bryllupsplanene.

Hvis dere skal invitere 65 etter å ha fjernet de første 15, så vedder jeg på at dere klarer å fjerne hvertfall 15 stk til. Bedre å ha et lite bryllup der dere kan ha alt ekstra dere ønsker enn å måtte slite med økonomien i lang tid fordi egentlig ikke ønskede familiemedlemmer skal være med. Det blir lettere for gjestene å forstå hvis dere fjerner såppas mange, men husk å skriv en godt brev/ta en telefon der dere forklarer situasjonen til alle sammen.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: a06ac...163
  • Liker 1
Skrevet

Dere har havnet i en veldig kjip situasjon, og selv om det er enkelt å være etterpåklok så stiller situasjonen seg anderledes nå. Ingenting å gjøre med det, utenom å prøve sitt beste.

Jeg syns at det dere bør prioritere er et mindre selskap med kun de nærmeste, evt utsette bryllupet i en stund. Familie og venner vil nok ha sympati med at situasjonen deres har endret seg på grunn av diverse, og dermed forstå at dere nå er nødt til å gjøre endringer i bryllupsplanene.

Hvis dere skal invitere 65 etter å ha fjernet de første 15, så vedder jeg på at dere klarer å fjerne hvertfall 15 stk til. Bedre å ha et lite bryllup der dere kan ha alt ekstra dere ønsker enn å måtte slite med økonomien i lang tid fordi egentlig ikke ønskede familiemedlemmer skal være med. Det blir lettere for gjestene å forstå hvis dere fjerner såppas mange, men husk å skriv en godt brev/ta en telefon der dere forklarer situasjonen til alle sammen.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: a06ac...163

65 er inkludert alle. Altså de 15 også.

Vi klarer det. :)

Skrevet (endret)

Denne bryllupsplanlegginga virker alt annet enn lysbetont. Trekke tilbake invitasjoner, kutte her og der og at folk må betale for drikke. Det er ganske åpenbart at dere egentlig ikke har råd til dette, og vil du ikke heller spare så du får det bryllupet du ønsker deg?

Jeg hadde uten tvil utsatt bryllupet.

Endret av miaw
  • Liker 4
Skrevet

Denne bryllupsplanlegginga virker alt annet enn lysbetont. Trekke tilbake invitasjoner, kutte her og der og at folk må betale for drikke. Det er ganske åpenbart at dere egentlig ikke har råd til dette, og vil du ikke heller spare så du får det bryllupet du ønsker deg?

Jeg hadde uten tvil utsatt bryllupet.

Vi får jo bryllupet vi ønsker oss. Alle ønsker ikke svi av en million på unødvendigheter. Det blir en koselig dag med familie og venner. Har ingen tvil om det blir vellykket.

Du er gjerne ikke den rette til å uttale deg om hva jeg ønsker. Eller mannen min, for han har faktisk også meninger i motsetning til andre menn her inne tydeligvis.

• Liker 3
Skrevet

Vi får jo bryllupet vi ønsker oss. Alle ønsker ikke svi av en million på unødvendigheter. Det blir en koselig dag med familie og venner. Har ingen tvil om det blir vellykket.

Du er gjerne ikke den rette til å uttale deg om hva jeg ønsker. Eller mannen min, for han har faktisk også meninger i motsetning til andre menn her inne tydeligvis.

Du har selv skrevet at du vurderte å trekke tilbake invitasjoner. Er vel ikke helt det sammme som å "svi av en million på unødvendigheter", men det er no så...

Lykke til, uansett!

• Liker 2
Skrevet

Vi prøver bare å hjelpe. Du trenger ikke bli irritert på oss av den grunn.

Det virker slett ikke som alle som har svart "bare prøver å hjelpe". Veldig mye "idiotisk å ikke ha kasko", "hvorfor har dere så dyr bil?" "kjæledyret burde vært forsikret" (noe ts faktisk har gjort). Og hvem er disse menneskene som ALDRI får uforutsette utgifter? Jeg skulle gjerne vært en av dem. Heldigvis er det noen hederlige unntak, og jeg tror du er en av dem.

Til TS. Jeg synes det er greit å informere de det gjelder om at dere dessverre, på grunn av høye, uforutsette utgifter, må ha et mindre bryllup enn dere egntlig ønsker. Alle "normale" mennesker vil ha forståelse for det. Men sørg i tilfelle for å kutte ut gjester etter en "naturlig grense", ikke tante Torill er alltid så hyggelig og full av godt humør, men broren hennes onkel Trond er av den mer mutte typen, så han dropper vi. (Å avgrense etter hvem dere har mest kontakt med er selvfølgelig greit.)

Du har skrevet at dere ikke skal kutte ut noen gjester. Det finnes andre måter å redusere kostnadene på. Dere kan ha tapas eller koldtbord i stedet for tre retters middag, da blir selve maten billigere, og dere trenger ikke (like mye) hjelp til servering. Jeg vet ikke hvordan dere har tenkt å gjøre det med kaker, om dere bestiller bryllupskake eller om dere baker alle kakene selv med hjelp av venner og familie? Det går fint an å lage bryllupskaken selv, og den trenger ikke være i flere etasjer. En stor, firkantet kake med marsipantrekk og litt fin pynt (og gjerne et brudepar i plast) fungerer like bra.

I et lokale hvor dere har lov å ta med drikke/alkohol selv synes jeg ikke betalbar er noen god løsning. Da ville jeg heller gått for en "spleisevariant" hvor folk tar med det de ønsker å drikke selv. Skriv det i invitasjonen, og forklar gjerne at det er på grunn av uforutsette utgifter. Hvis dere heller ikke spanderer alkoholfritt må dere presisere dette. Har dere ikke mulighet til å spandere drikke til maten kan dere spørre noen av de nærmeste om de kan kjøpe noen flasker vin i stedet for å gi gave. Hvis dere velger betalbar må dere ha skjenkebevilling (hvis dere vil holde dere innenfor lovens rammer).

Lykke til. Uansett hvordan dere gjør det kommer dere til å få en fantastisk dag. Det er bryllupsdagen deres!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...