Gå til innhold

Ruter. Kjøp av billett...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må være noe jeg har misforstått, så derfor spør jeg her..

Når jeg en sjelden gang skal bruke offentlig transport i Oslo, har jeg kjøpt enkeltbillett på en slik automat som står på noen holdeplasser.

Problemet er at jeg gjerne vil kjøpe to stk, slik at jeg har en til hjemveien og (holdeplassen jeg drar fra da har jo ikke nødvendigvis automat, og jeg tenker at jeg da bare kan registrere den andre billetten da). Men det går jo ikke an å kjøpe flere enn en billett! Hva om jeg har med datteren min og skal kjøpe enkeltbillett til oss begge? Og prøver jeg å ta bankkortet ut, og bare gjøre hele prosessen på nytt for å kjøpe en til, blir det avslått grunnet duplikat! (Sannsynligvis som en slags sikkerhet mot bruk av stjålne kort).

Men hva gjør man dersom man vil ha mer enn en enkeltbillett da?

Skjønner ingenting

Anonymous poster hash: f96cd...1e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Last ned appen "ruterbillett" til telefonen så løses alle dine problemer ;)

• Liker 1
Skrevet

Last ned Ruter-appen istedet?

Skrevet

Sikker på at man ikke kan trykke på flere? Så slipper du å gjøre det to ganger..
Ellers er appen bra, der kan man velge flere ;)

Skrevet

Jeg mener at det må gå litt tid som i minutter før automaten godtar et nytt kjøp.
Du må ikke aktivere kortet før du faktisk reiser.

Anonymous poster hash: 19c5b...822
Skrevet

Sikker på at man ikke kan trykke på flere? Så slipper du å gjøre det to ganger..

Ellers er appen bra, der kan man velge flere ;)

Jeg finner ingen måte å bestille antall enkeltbilletter, får bare en.

Jeg syns dette er så rart! Må jo være flere som reagerer på dette...

Kan jo skaffe den appen, men er jo bare snakk om noen få ganger i halvåret jeg trenger det.

Skrevet

Jeg finner ingen måte å bestille antall enkeltbilletter, får bare en.

Jeg syns dette er så rart! Må jo være flere som reagerer på dette...

Kan jo skaffe den appen, men er jo bare snakk om noen få ganger i halvåret jeg trenger det.

Og nettopp derfor er den appen så genial. Man slipper å styre med å finne automater, slike ting som du nevner, automater som er ødelagte osv. Appen ligger jo bare på tlf til du skal bruke den. Telefonen har man jo som regel med seg overalt uansett.

Anonymous poster hash: 4e10e...c57

Skrevet

Det går ann å trykke på at man skal ha flere billetter.

• Liker 1
Skrevet

Det går ann å trykke på at man skal ha flere billetter.

Gjør det?? Det er det jeg tenkte at MÅTTE jo gå an:) Men jeg har ikke klart å finne ut av det når jeg står å skal kjøpe. Ikke mannen heller den ene gangen han gjorde det...

Kan jo skaffe appen, men syns det er dumt at det skal være nødvendig egentlig...

Skrevet

Gjør det?? Det er det jeg tenkte at MÅTTE jo gå an:) Men jeg har ikke klart å finne ut av det når jeg står å skal kjøpe. Ikke mannen heller den ene gangen han gjorde det...

Kan jo skaffe appen, men syns det er dumt at det skal være nødvendig egentlig...

Det tok en tid før jeg fant ut av det, pleide ofte å kjøpe til meg og typen. også ble det veldig kluss. men joa, det går an å velge fler enn 1!

Skrevet

Det tok en tid før jeg fant ut av det, pleide ofte å kjøpe til meg og typen. også ble det veldig kluss. men joa, det går an å velge fler enn 1!

Hvordan? :)

Skrevet

Hvordan? :)

Uuuh, jeg husker ikke helt, bare studer skjermen. Lett å bli stressa når man står der, men ta deg god tid å studer alternativene ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...