Gjest anobano Skrevet 2. september 2014 #1 Skrevet 2. september 2014 Noen ganger på diverse matbutikker så kommer man jo over disse diskene med blandt annet halv pris fordi den går ut neste dag.. kan man kjøpe sånt også fryse det også bruke det når man får lyst? eller er det ikke lurt å fryse nesten utgått mat? Den eldres kanskje i frysern og, eller?
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #2 Skrevet 2. september 2014 Jeg fryser ned hele tiden, har ikke dødd enda. Anonymous poster hash: ebcbb...370
Sølvrosen Skrevet 2. september 2014 #3 Skrevet 2. september 2014 Hvis du fryser ned så fort som mulig holder det så lenge du kan forvente at den typen mat holder i fryser. Dvs fet mat helst ikke lengre enn 3 mnd, annen mat i 6 mnd til et år. Når du tar opp bruker du lukt og smak for å kjenne om det er i orden. Ting kan vare lengre, men stort sett reduseres kvaliteten over tid også i fryser. Når du har tint maten må du lukte og smake på den for å se om den er i orden. Det er en god vane å tømme og vaske fryseren en gang i året slik at du unngår å la mat ligge på bunnen i årevis. Hvis du ikke vil spise opp alt en gang i året kan du gjøre det på en veldig kald vinterdag og sette maten ute mens du vasker, det viktigste er at du får tømt fryseren og sett hva du har. 1
MarianneE Skrevet 3. september 2014 #4 Skrevet 3. september 2014 Jeg fryser ned hele tiden, har ikke dødd enda.Anonymous poster hash: ebcbb...370 Ikke jeg heller. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #5 Skrevet 4. september 2014 Ikke jeg heller. Samme her.Anonymous poster hash: 96c0f...2d1
Sphynx Skrevet 4. september 2014 #6 Skrevet 4. september 2014 Jeg elsker å kjøpe billig mat å fryse ned! It's soper smrt. 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #7 Skrevet 4. september 2014 Jeg gjør det hele tiden, har fryseren full, elsker halv pris handel :D Anonymous poster hash: 96073...218
Gjest BrienneOfTarth Skrevet 5. september 2014 #8 Skrevet 5. september 2014 Ja, jeg også gjør det hele tiden. Maten er stort sett helt fin når jeg tar den opp, men bruker nesa og sjekker. Ser det fint ut og lukter bra så er det trygt å spise det. Jeg spiser ganske ofte mat som er "gått ut" på dato. Ofte er den jo ikke det i det hele tatt. Måtte egentlig bare lære meg å ikke se for mye på datoen, men heller på maten
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå