AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #1 Skrevet 1. september 2014 Hei. Jeg har gått på antidepressiva i ca 8-9 måneder nå, pga diverse utfordringer jeg hadde for ett år siden. Jeg har gjennomgått en prosess som jeg føler har hjulpet meg ut av den "krisen" jeg var i. Det jeg går på, heter Escitalopram, og jeg går på de som er 10 mg. Startet med 5 mg. Men jeg har lyst til å slutte og ta de. Legen sier at jeg burde gå på de ett år, altså fram til jul, men jeg vil rett og slett ikke fortsette fordi livet mitt er bra på alle måter i dag. Jeg er en generelt veldig, veldig følsom person, så disse pillene nummer de aller fleste følelser jeg har. Jeg har fortsatt følelser, bare ikke på samme måte. Men så vet jeg sideeffekten av å slutte på de uten og "trappe ned" (gå inn i en psykose, eller få alvorlig depresjon osv). Så de siste månedene, har jeg startet å ta pillene sporadisk. Jeg tar som regel en annenhver dag istedetfor en hver dag. Noen som har erfaringer med dette? Om jeg f.eks slutter helt å ta de nå, hvor lang tid vil det ta før jeg merker endringer? Syns i grunn det er litt ekkelt å tenke på hvordan medisinene påvirker hjernen min. Og jeg syns medisiner er en veldig enkel utvei for leger. Det første jeg ble tilbudt var medisin, og jeg begynte hos psykolog ca tre måneder etter jeg begynte på medisinene... Anonymous poster hash: c7b5f...ff4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #2 Skrevet 1. september 2014 Du bør trappe ned før du slutter helt. Jeg fikk beskjed om seks til åtte måneder av min lege, men jeg slutta etter rundt fire og en halv måned i samråd med legen min. Det var også Escitalopram Anonymous poster hash: a17ec...c97
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #3 Skrevet 1. september 2014 Du bør trappe ned før du slutter helt. Jeg fikk beskjed om seks til åtte måneder av min lege, men jeg slutta etter rundt fire og en halv måned i samråd med legen min. Det var også Escitalopram Anonymous poster hash: a17ec...c97 TS her Det er lurest å trappe ned, ja. Men jeg tok dette opp med legen min i Juli, og sa at jeg ville slutte. Da sa han bare "du må fortsette på de til jul". Nå har jeg forsåvidt tenkt til å bytte lege, da min lege er 1. vanskelig å få time hos (en måned ventetid!) og 2. han er helt rar på visse områder og lite samarbeidsvillig. Men takk for svar. Hvordan trappet du ned? Gikk du da fra f.eks 10 mg til 5 og deretter full stopp? Hvordan fungerte din nedtrapping? Anonymous poster hash: c7b5f...ff4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå