BlondKO Skrevet 1. september 2014 #21 Skrevet 1. september 2014 Har mor bil? Har mor jobb? AB #9. Nå leste jeg at far må kjøre et stykke for å hente og levere. Da syns jeg det er rimelig at mor leverer barnet hos dere før helg, så leverer far i barnehagen etter helg.Anonymous poster hash: 0f14f...582 Han må ta kollektiv/toget, og det kan ta fort 2timer. Hun er veldig vanskelig av seg, så barnefaren valgte bare å ta ansvaret for henting og levering når det er hans tid å ha barnet for samvær.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #22 Skrevet 1. september 2014 Dessverre må han bruke kollektiv, og da kan det fort bli 2timer også.Anonymous poster hash: e66bf...57f Det skulle du skrevet i HI. Har mor bil? Har hun det synes jeg hun burde ta en vei. Som jeg skrev i forrige innlegg er jeg og bf veldig opptatt av å ha ett godt samarbeid. Vi gjør det som funker best for oss nemlig att han henter og lever(her har ikke jeg bil men far har)Anonymous poster hash: 053c5...cd5
BlondKO Skrevet 1. september 2014 #23 Skrevet 1. september 2014 Greit nok at far henter og leverer før og etter helg når det gjelder barnehagen, men at far skal hente OG levere i ferier også er bare teit. Skal ikke mor kjøre barnet i det hele tatt hun da? Min samboer og barnemor har avtale om at den som har hatt samvær leverer. Mor leverer før helg, far leverer etter helg. Det samme med ferier. Mor bor 10 mil unna så enkelte ganger møtes de på halvveien.Anonymous poster hash: 0f14f...582 Ja det er helt greit, og det er ikke det som er problemet. Men at må han da stå for henting å levering i ferier? Ingen har dessverre bil og det kan ta fort 2timer å reise helt dit han skal for å hente barnet.
BlondKO Skrevet 1. september 2014 #24 Skrevet 1. september 2014 Det skulle du skrevet i HI. Har mor bil? Har hun det synes jeg hun burde ta en vei. Som jeg skrev i forrige innlegg er jeg og bf veldig opptatt av å ha ett godt samarbeid. Vi gjør det som funker best for oss nemlig att han henter og lever(her har ikke jeg bil men far har)Anonymous poster hash: 053c5...cd5 Ja. Dessverre så har ingen bil og det kan ta opptil 2timer med kollektiv. Ja samarbeid er nøkkelen for at ting skal fungere. Men dessverre så er det ikke sånn i dette tilfelle.
ekkoet Skrevet 1. september 2014 #25 Skrevet 1. september 2014 Det mangler litt info (som jeg synes er relevant) i førsteinnlegget, slik som at ingen av partene har bli og at mor ikke jobber. Jobber far? (Vær så snill og si ja) Har mor andre forpliktelser? (Andre barn) Ønsker far å ha barnet mest mulig? Prøver mor og far å samarbeide eller er det skipet seilt? Er du uenig med faren i hans avgjørelser? Jeg synes fremdeles barnehagebiten er grei, far bør kunne både hente og levere en gang pr 3 uker. Feriebiten kan man selvsagt diskutere, men da synes jeg man er på flisespikkestadie, det er vel ikke snakk om mer enn 2x i året? 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #26 Skrevet 1. september 2014 ..... Så les spørsmålet mitt igjen. Det jeg skriver er... Barnefar står for henting å levering av barnet, når barnet er i Barnehagen. MEN siden da han står for henting å levering da, burde ikke man samarbeide med å møtes på halvveien når det er ferier? Anonymous poster hash: e66bf...57f Men hva gjør det så vanskelig i ferier? Enten bør de ha hver sin vei eller han tar begge veiene uansett. Men når du skriver att han må ta kollektiv synes jeg de bør ta hver sin vei hvis mor har bil. Det gjør det jo mye enklere også for ungen. Men om hun er vanskelig anbefaler jeg å ta alt sånt på familievernskontoret. Jeg og eksen tar aldri opp sånt utenom de møtene selv om vi har ett godt forhold. Er fint å ha en tredjepart som hjelper oss å lage avtaler. Hun tar ikke parti med noen og har gode råd. Samarbeidet vårt hadde nok ikke gått så bra om vi tok alt privatAnonymous poster hash: 053c5...cd5
BlondKO Skrevet 1. september 2014 #27 Skrevet 1. september 2014 Det mangler litt info (som jeg synes er relevant) i førsteinnlegget, slik som at ingen av partene har bli og at mor ikke jobber. Jobber far? (Vær så snill og si ja) Har mor andre forpliktelser? (Andre barn) Ønsker far å ha barnet mest mulig? Prøver mor og far å samarbeide eller er det skipet seilt? Er du uenig med faren i hans avgjørelser? Jeg synes fremdeles barnehagebiten er grei, far bør kunne både hente og levere en gang pr 3 uker. Feriebiten kan man selvsagt diskutere, men da synes jeg man er på flisespikkestadie, det er vel ikke snakk om mer enn 2x i året? Far jobber ja. Nei, mor har ikke andre barn Ja han kjemper hverdag for barnet, men hun nekter og hun saboterer. De har prøvd, men uansett så ender alltid med krangel å uenigheter. Er enig med at han skal hente å levere barnet i Barnehagen. De skal da dele på ferie annenhver, vinterferie, høst, påske osv. Og hun mener at han skal stå for all henting å levering da og.
BlondKO Skrevet 1. september 2014 #28 Skrevet 1. september 2014 Men hva gjør det så vanskelig i ferier? Enten bør de ha hver sin vei eller han tar begge veiene uansett. Men når du skriver att han må ta kollektiv synes jeg de bør ta hver sin vei hvis mor har bil. Det gjør det jo mye enklere også for ungen. Men om hun er vanskelig anbefaler jeg å ta alt sånt på familievernskontoret. Jeg og eksen tar aldri opp sånt utenom de møtene selv om vi har ett godt forhold. Er fint å ha en tredjepart som hjelper oss å lage avtaler. Hun tar ikke parti med noen og har gode råd. Samarbeidet vårt hadde nok ikke gått så bra om vi tok alt privatAnonymous poster hash: 053c5...cd5 Ingen har dessverre bil, og med kollektiv så kan det bli opptil 2timer en vei! Og han tar ansvaret for henting å levering når barnet er i barnehagen, det er helt greit. Men må da kunne å møtes på halvveien når det skal være samvær i ferie også. Familievernkontor har de vært på utallige ganger, ender bare opp med at barnefar må sitte å ta imot all dritt fra barnemoren og lar ikke han komme til i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #29 Skrevet 1. september 2014 Ingen har dessverre bil, og med kollektiv så kan det bli opptil 2timer en vei! Og han tar ansvaret for henting å levering når barnet er i barnehagen, det er helt greit. Men må da kunne å møtes på halvveien når det skal være samvær i ferie også. Familievernkontor har de vært på utallige ganger, ender bare opp med at barnefar må sitte å ta imot all dritt fra barnemoren og lar ikke han komme til i det hele tatt. Da må de ha vært på ett særdeles dårlig kontor! Men uansett jeg synes han bør velge sine kamper med omhu. Dette var lite å lage drama med mor over. Ser ikke hvorfor ferier skulle være annerledes enn vanlig samvær. Han har de vell lenger da og leveringen spiser mindre tid av samværet. Anonymous poster hash: 053c5...cd5
BlondKO Skrevet 1. september 2014 #30 Skrevet 1. september 2014 Da må de ha vært på ett særdeles dårlig kontor! Men uansett jeg synes han bør velge sine kamper med omhu. Dette var lite å lage drama med mor over. Ser ikke hvorfor ferier skulle være annerledes enn vanlig samvær. Han har de vell lenger da og leveringen spiser mindre tid av samværet.Anonymous poster hash: 053c5...cd5 Synes jeg og! Ligger mer i det enn som så dessverre. Handler om at man må kunne å samarbeide, evt møtes på halvveien den ene veien når han skal avlevere barnet. Istedenfor å reise nesten 2timer for å levere barnet direkte til mor, for å så få døra slengt i trynet. Og vist han da ikke rekker toget som går tilbake, må han vente halvtime - time, og da blir nesten 3timer å reise en vei.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #31 Skrevet 1. september 2014 Synes jeg og! Ligger mer i det enn som så dessverre. Handler om at man må kunne å samarbeide, evt møtes på halvveien den ene veien når han skal avlevere barnet. Istedenfor å reise nesten 2timer for å levere barnet direkte til mor, for å så få døra slengt i trynet. Og vist han da ikke rekker toget som går tilbake, må han vente halvtime - time, og da blir nesten 3timer å reise en vei. Så hun spør ikke hvordan det har gått osv? Man skal og trenger ikke være bestevenner med eksen men normal høflighet og interesse for barnets hverdag hos far bør man forvente. Her er far med inn på en kopp kaffe ved levering og da forteller både han og gutten ivrig om hvordan det har gått, hva de har gjort osv. Ser att det betyr mye for sønnen vår. Hvorfor skulle jeg ikke kunne gjøre det? Hater jo ikke faren hans og synes det er helt naturlig. Hvordan var bruddet deres? Tror du det er mulig hin er såret eller enda har følelser for han? Skal innrømme att jeg også var litt vanskelig i starten. Var såret og hadde følelser for han og da ble det bare sånn. Etter flere møter med ei hyggelig dame på familievernskontoret og en del tid til å komme helt over han har det gått veldig braAnonymous poster hash: 053c5...cd5
BlondKO Skrevet 1. september 2014 #32 Skrevet 1. september 2014 Så hun spør ikke hvordan det har gått osv? Man skal og trenger ikke være bestevenner med eksen men normal høflighet og interesse for barnets hverdag hos far bør man forvente. Her er far med inn på en kopp kaffe ved levering og da forteller både han og gutten ivrig om hvordan det har gått, hva de har gjort osv. Ser att det betyr mye for sønnen vår. Hvorfor skulle jeg ikke kunne gjøre det? Hater jo ikke faren hans og synes det er helt naturlig. Hvordan var bruddet deres? Tror du det er mulig hin er såret eller enda har følelser for han? Skal innrømme att jeg også var litt vanskelig i starten. Var såret og hadde følelser for han og da ble det bare sånn. Etter flere møter med ei hyggelig dame på familievernskontoret og en del tid til å komme helt over han har det gått veldig braAnonymous poster hash: 053c5...cd5 Hun vil helst ikke se han i det hele tatt, og vil ikke forholde seg til faren. Derfor måtte han ta på seg henting og levering i Barnehagen, som er greit da. Men hun vil at han skal ta ansvar for absolutt alt og hun trenger ikke å gjøre noe, så lenge hun ikke trenger å se han. Hun tenker veldig rart å helst hva som er best for henne, går så langt at hun saboterer samvær å nekter han å se sønnen, pga hun skal vær veldig vanskelig og det med vilje. Kan være noe sånt at hun har følelser for han.. Eller så liker hun at han blir såret på den måten at hun bruker sønnen imot han. Man skal samarbeide for barnetsskyld og legge til side sin bitterhet å egne egoistiske følelser. Både mor å far skal sørge for at barnet får se begge å ha kontakt med begge.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå