Gå til innhold

Henting/Levering.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Samboer og barnemor driver da å utarbeider samværsavtaler.

Mye uenigheter angåande henting og levering,

men nå har jo han tatt på seg at han skal hente og levere barnet i Barnehagen når han skal ha samvær. Og Barnehagen ligger jo ca.1time unna.

Men barnemor vil at han skal stå for ALT av henting og levering, også i ferier.
Istedenfor å møtes på halvveien.

Hvordan er det med det? Har noen erfaringer med det eller om det muligens står noen regler?

Anonymous poster hash: e66bf...57f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er opplegget at far skal hente barnet hos mor om morgenen og levere etter barnehage til mor også de periodene hun har samvær?

Skrevet

Er opplegget at far skal hente barnet hos mor om morgenen og levere etter barnehage til mor også de periodene hun har samvær?

Nei at faren henter henter barnet på fredag i Barnehagen og så leverer barnet igjen på mandag om morgenen. Og det er hver 3 helg, siden det er ordnet etter jobbturnusen hans.

Skrevet

Nei at faren henter henter barnet på fredag i Barnehagen og så leverer barnet igjen på mandag om morgenen. Og det er hver 3 helg, siden det er ordnet etter jobbturnusen hans.

Synes det er mest normalt att far henter og lever. Hvorfor skal ikke han levere i barnehagen når han har samvær?

Anonymous poster hash: 053c5...cd5

Skrevet

Synes det er mest normalt att far henter og lever. Hvorfor skal ikke han levere i barnehagen når han har samvær?

Det er jo akkurat det han skal gjøre.

Skrevet

Men hva er det mor mener at han skal gjøre?

Hva mener du med "alt av henting og levering"?

Mener mor at far skal hente barnet hos mor om morgenen og levere etter barnehage til mor også de periodene hun har samvær?

Skrevet

Om greia er at far skal hente barnet før samvær og levere igjen etter samvær så er det helt greit synes jeg.

Anonymous poster hash: ccae8...b13
Skrevet

Det er jo akkurat det han skal gjøre.

Er du ts? Da skjønner jeg ikke hva du lurer på? Du skrev jo att dere var uenige om henting og levering. Det normale er vell att far henter barnet til samvær enten hos mor eller i barnehage og leverer til barnehage/mor når samvær er ferdig. Heldigvis har eksen min også sett på det som en selvfølge.

• Liker 1
Skrevet

Greit nok at far henter og leverer før og etter helg når det gjelder barnehagen, men at far skal hente OG levere i ferier også er bare teit. Skal ikke mor kjøre barnet i det hele tatt hun da?

Min samboer og barnemor har avtale om at den som har hatt samvær leverer. Mor leverer før helg, far leverer etter helg. Det samme med ferier. Mor bor 10 mil unna så enkelte ganger møtes de på halvveien.

Anonymous poster hash: 0f14f...582

Skrevet

Mener mor at far skal hente barnet hos mor om morgenen og levere etter barnehage til mor også de periodene hun har samvær?

Sånn jeg forstod det var det knyttet til hans samvær? Ser ingen ting om att det var hver dag

Skrevet

AB #9. Nå leste jeg at far må kjøre et stykke for å hente og levere. Da syns jeg det er rimelig at mor leverer barnet hos dere før helg, så leverer far i barnehagen etter helg.

Skrevet

Sånn jeg forstod det var det knyttet til hans samvær? Ser ingen ting om att det var hver dag

Ja det er det han som skal ha barnet fra fre - man. Og da har han gått med på å hente/levere i den perioden han skal ha han, når barnet er i barnehagen. *

Men det er snakk om, også i ferier.. Om evt. man samarbeider med å møtes på halvveien for avlevering eller henting.

Skrevet

Jeg har lest "alt av henting og levering" som hver dag. Kunne ikke skjønne at dette var så hårreisende med mindre det var det som var betydningen.

Så problemet er at han hver 3. uke må bruke 2 timer tur retur før og etter helgen for å hente og levere.

Dette gjelder da også i ferier når barnet skal hentes hjemme hos mor istedenfor i barnehagen?

Når det gjelder barnehagebiten synes jeg virkelig at far både bør kunne hente og levere. Det å skulle binde mor til å måtte innrette seg etter far disse 2 dagene pr. 3 uker når hun faktisk har mulighet til å dra rett på/fra jobb (slippe å dra i banrheagen) synes jeg høres feil ut.

Når det gjelder ferier så er ikke dette mange ganger pr år om man tenker på at dette kun inntreffer hver 3. uke når det er ferier.

Jeg synes det høres greit ut.

• Liker 1
Skrevet

Han har sagt seg enig med å stå for henting og levering av barnet, når barnet er i barnehagen.

Men når det gjelder det å ha samvær i ferie, må han da også stå for all henting å levering til mor?

Eller burde de ikke da samarbeide å møtes på halvveien evt?

Skrevet

AB #9. Nå leste jeg at far må kjøre et stykke for å hente og levere. Da syns jeg det er rimelig at mor leverer barnet hos dere før helg, så leverer far i barnehagen etter helg.

Dessverre må han bruke kollektiv, og da kan det fort bli 2timer også.

Skrevet

Har mor bil?

Har mor jobb?

Skrevet

Jeg har lest "alt av henting og levering" som hver dag. Kunne ikke skjønne at dette var så hårreisende med mindre det var det som var betydningen.

Så problemet er at han hver 3. uke må bruke 2 timer tur retur før og etter helgen for å hente og levere.

Dette gjelder da også i ferier når barnet skal hentes hjemme hos mor istedenfor i barnehagen?

Når det gjelder barnehagebiten synes jeg virkelig at far både bør kunne hente og levere. Det å skulle binde mor til å måtte innrette seg etter far disse 2 dagene pr. 3 uker når hun faktisk har mulighet til å dra rett på/fra jobb (slippe å dra i banrheagen) synes jeg høres feil ut.

Når det gjelder ferier så er ikke dette mange ganger pr år om man tenker på at dette kun inntreffer hver 3. uke når det er ferier.

Ja jeg skjønte heller ikke hva som var problemet. Mor kjører vell barnet til venner, fritidsaktiviteter, til/fra barnehagen i hverdagen og da syns jeg far burde ta sin del når han har samvær selv om han velger å bo ett stykke unna. Viktig å få ett godt samarbeid og både jeg og eksen har lært og velge våre kamper med omhu. Han leverer og henter når han har samvær og stiller frivillig opp for å kjøre på fotballtrening hvis jeg jobber litt lenger selv om det ikke er hans samværsdag. Han kunne sikkert krevd bensinpenger de dagene, men vi samarbeider godt, og fokuserer på å gjøre det beste for ungen uten å telle kroner og kjøretid.

• Liker 1
Skrevet

Er du ts? Da skjønner jeg ikke hva du lurer på? Du skrev jo att dere var uenige om henting og levering. Det normale er vell att far henter barnet til samvær enten hos mor eller i barnehage og leverer til barnehage/mor når samvær er ferdig. Heldigvis har eksen min også sett på det som en selvfølge.

.....

Så les spørsmålet mitt igjen. Det jeg skriver er... Barnefar står for henting å levering av barnet, når barnet er i Barnehagen.

MEN siden da han står for henting å levering da, burde ikke man samarbeide med å møtes på halvveien når det er ferier?

Skrevet

Har mor bil?

Har mor jobb?

Nei og nei, hun er på NAV.

Skrevet

Han skal ha barnet hver 3 uke, henter han på fredagen i barnehagen og leverer igjen på mandag i barnehagen. Og det er greit.

Men spm er da, skal han da også stå for ALL reising i ferier? Og mor trenger ikke bidra med evt å møtes på halvveien?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...