pluttipott Skrevet 1. september 2014 #1 Skrevet 1. september 2014 Er det dyrt for nødpass nå om dagen?
grrwaffmjau Skrevet 1. september 2014 #2 Skrevet 1. september 2014 Samme pris som å kjøpe seg ett vanlig pass, 450kr 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #3 Skrevet 1. september 2014 Men jeg tror politiet kan nekte å utstede nødpass hvis det ikke er veldig akutt. De kan f.eks. avvise folk som bestiller en restplass i siste liten for så å finne ut at passet er borte/utgått/ødelagt. Anonymous poster hash: 68c23...ab9
Silfen Skrevet 1. september 2014 #4 Skrevet 1. september 2014 Dersom du skal f.eks. til Hellas eller Spania, kan du bare bruke det utgåtte passet. Det er ikke passplikt, som f.eks. til Tyrkia, da vi dro til Rhodos i sommer var det ikke passkontroll noe sted, ei heller til Gran Canaria. Da jeg skulle ha med nabojenten til Rhodos så var passet hennes utgått, da sa de på passkontoret på Flesland at det var bare å reise med det utgåtte passet som legimitasjon.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #5 Skrevet 1. september 2014 Dersom du skal f.eks. til Hellas eller Spania, kan du bare bruke det utgåtte passet. Det er ikke passplikt, som f.eks. til Tyrkia, da vi dro til Rhodos i sommer var det ikke passkontroll noe sted, ei heller til Gran Canaria. Da jeg skulle ha med nabojenten til Rhodos så var passet hennes utgått, da sa de på passkontoret på Flesland at det var bare å reise med det utgåtte passet som legimitasjon. Du må ha med pass til Tyrkia. Det er det eneste legitimasjonen som er gyldig. Har hørt at de ikke alltid utsteder nødpass, alt etter hvor travelt det er. Anonymous poster hash: c8e29...4c2
Silfen Skrevet 1. september 2014 #6 Skrevet 1. september 2014 Du må ha med pass til Tyrkia. Det er det eneste legitimasjonen som er gyldig. Har hørt at de ikke alltid utsteder nødpass, alt etter hvor travelt det er. Anonymous poster hash: c8e29...4c2 Det er jo det jeg skriver.
Marikken Skrevet 1. september 2014 #7 Skrevet 1. september 2014 ...og du slipper ikke inn i Tyrkia med nødpass: http://www.vg.no/forbruker/reise/reiselivsnyheter/turister-med-noedpass-slipper-ikke-inn-i-tyrkia/a/23240781/
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #8 Skrevet 1. september 2014 ...og du slipper ikke inn i Tyrkia med nødpass: http://www.vg.no/forbruker/reise/reiselivsnyheter/turister-med-noedpass-slipper-ikke-inn-i-tyrkia/a/23240781/ Dette høres veldig merkelig ut. Jeg og moren min reiste til Istanbul i mai, og da måtte moren min ha nødpass fordi bildesiden i passet hennes knakk mens vi sto i innsjekkingen (dette var et 9 år gammelt pass, og det var en kjent feil ved passene produsert i et visst tidsrom). Det var null problem å komme seg inn i Tyrkia på dette passet (og det ble veldig nøye sjekket på flyplassen, vi sto i kø i nesten to timer fordi passkontrollen er så omfattende i Istanbul).Anonymous poster hash: 1cd57...096
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #9 Skrevet 1. september 2014 ...og du slipper ikke inn i Tyrkia med nødpass: http://www.vg.no/forbruker/reise/reiselivsnyheter/turister-med-noedpass-slipper-ikke-inn-i-tyrkia/a/23240781/ Etter å ha lest artikkelen ser jeg at det du sier ikke stemmer (og at overskriften på artikkelen er veldig misvisende). Det eneste problemet med nødpass til Tyrkia er jo at visumautomatene på flyplassen ikke godtar nødpass. Man kan bestille visum på nettet før man reiser (som vi gjorde, det tar under en time å få det godkjent og sendt pr mail), og dermed uansett ikke ha behov for å bruke visumautomatene, og da er det helt uproblematisk å komme seg inn i Tyrkia på nødpass. Dette bekrefter jo også den tyrkiske ambassaden helt nederst i artikkelen.Anonymous poster hash: 1cd57...096
Fado Skrevet 4. september 2014 #10 Skrevet 4. september 2014 Dersom du skal f.eks. til Hellas eller Spania, kan du bare bruke det utgåtte passet. Det er ikke passplikt, som f.eks. til Tyrkia, da vi dro til Rhodos i sommer var det ikke passkontroll noe sted, ei heller til Gran Canaria. Da jeg skulle ha med nabojenten til Rhodos så var passet hennes utgått, da sa de på passkontoret på Flesland at det var bare å reise med det utgåtte passet som legimitasjon. Det går sikker bra i de fleste tilfeller, men et utgått pass er ikke gyldig legitimasjon. Hadde ikke gamlbet på det gitt.
Silfen Skrevet 4. september 2014 #11 Skrevet 4. september 2014 Det går sikker bra i de fleste tilfeller, men et utgått pass er ikke gyldig legitimasjon. Hadde ikke gamlbet på det gitt. Som sagt; det er hva vi ble anbefalt hos passfolkene på Flesland.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #12 Skrevet 4. september 2014 Ville nok ikke reist til Tyrkia med nødpass. Har hørt at man ikke kommer inn da. Anonymous poster hash: 7c283...2fd
pluttipott Skrevet 11. september 2014 Forfatter #13 Skrevet 11. september 2014 (endret) TS her, jeg fikk ordna meg nødpass rett før avreise (reisen bestilt få timer før avreise og alt ordnet i mellomtiden) og passet kostet meg som noen nevnte over her, 450 kroner. Endret 11. september 2014 av pluttipott 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå