Allegodetinger3 Skrevet 2. september 2014 #21 Skrevet 2. september 2014 Hos meg har jenta mi spist best om hun har hatt noe å pusle med ved siden av maten! Hun har alltid vært småspist så ved at fokuset har vært på en leke har jeg fått inn litt mat! Nå er hun litt eldre å sitter fint å spiser uten leke!!
Harlekin Skrevet 2. september 2014 #22 Skrevet 2. september 2014 Jeg mente aldri at man først skulle si nei for så å gi etter på det. Jeg syntes man kan tenke seg litt om før man sier nei. Jeg syntes altfor mange foreldre sier for fort nei bare fordi de kan det. Det tror jeg skaper stor missnøye hos barn som igjen gir grobunn for "trass" . Såvisst skal vi lære barna våre å oppføre seg pent og skikkelig, men kan man fint klare uten å si "nei av prinsipper".Anonymous poster hash: 83656...fc1 Akkurat dette er jeg enig i. Mange sier nei til ting som egentlig ikke er noen stor greie. Jeg har gjort meg skyldig i det selv, sier nei, og så tenker jeg "hvorfor ikke, egentlig?".
Kattugla Skrevet 3. september 2014 #23 Skrevet 3. september 2014 Jeg mente aldri at man først skulle si nei for så å gi etter på det. Jeg syntes man kan tenke seg litt om før man sier nei. Jeg syntes altfor mange foreldre sier for fort nei bare fordi de kan det. Det tror jeg skaper stor missnøye hos barn som igjen gir grobunn for "trass" . Såvisst skal vi lære barna våre å oppføre seg pent og skikkelig, men kan man fint klare uten å si "nei av prinsipper". Anonymous poster hash: 83656...fc1 Joda, men hvis man først har bestemt seg for at barna ikke skal leke ved middagsbordet, får man kjøre løpet. Samtidig er jeg enig med deg om at man får velge sine kamper
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå