AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #1 Skrevet 31. august 2014 Er det mulig å være allergisk uten nysing og rennende nese og øyne? Altså - bare med litt tungpust? Noen som har noe sånt? Hva reagerer du på da? Anonymous poster hash: 850c6...30f
Gjest C'est la vie:) Skrevet 31. august 2014 #2 Skrevet 31. august 2014 Blir slapp, trøtt og tungpusten av allergien for hund og katt. Dersom jeg er i et hus med dyr, reagerer jeg slik etter kort tid, og det forsvinner gjerne ikke før jeg har vært ute i frisk luft en stund.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #3 Skrevet 31. august 2014 Jeg har selv ingen dyr, ville trodd jeg ikke reagerer på det siden jeg ikke merker endring om jeg er på besøk (også med overnatting) hos folk som bade har hund og katt. Har oppsøkt lege pga tungpust, legen trodde ikke det var verken astma eller allergi, pga testene hun tok. Kan det likevel være allergi? (Jada, vet bare legen kan svare ordentlig på det, men lurer på om andre har same plager.) Anonymous poster hash: 850c6...30f
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #4 Skrevet 31. august 2014 Allergi går på hele systemet knyttet til luftveier og øyne. Du kan ha øvre eller nedre luftveisplager eller en kombinasjon av dette. Øyne og nese behøver ikke å ha plager samtidig, men har du i øynene så har du ofte og allergi i nesa. Allergi kan og gi plager i halsen. Har du plager i bronkiene og dårlig oksygenopptak pga. Tetthet får du lett problemer i hele kroppen fordi alle kroppens organer trenger oksygen for å fungere optimalt. Har en sær sjelden allergi.Anonymous poster hash: 3b6a1...001
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #5 Skrevet 31. august 2014 Vel... jeg ble tungpustet av hesteallergi. Grunnen? Ho som satt på siden av meg i en forelesning hadde ridd på hest før hun dro på skolen. Anonymous poster hash: 5aca5...9b4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #6 Skrevet 31. august 2014 Oksygenopptak? Det var på 98 %, men likevel tungpustet. Trodde oksygenopptaket ble dårligere ved astma, men det kan kanskje være tilfellet ved allergi også? Kanskje det var en av grunnene til legen verken trodde det var allergi eller astma? Anonymous poster hash: 850c6...30f
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #7 Skrevet 31. august 2014 Oksygenopptak? Det var på 98 %, men likevel tungpustet. Trodde oksygenopptaket ble dårligere ved astma, men det kan kanskje være tilfellet ved allergi også?Kanskje det var en av grunnene til legen verken trodde det var allergi eller astma? Anonymous poster hash: 850c6...30f Er det er spesialist i lungemedisin som har vurdert deg? Eller en allmenlege? Be om å bli henvist til lungespesialist og bli testet med noe annet enn spirometri.Anonymous poster hash: 3b6a1...001
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #8 Skrevet 16. mars 2015 Fant igjen denne nå. Hos meg endte det med pollenallergi - men tenker at det må være andre ting jeg også reagerer på, siden jeg blir dårlig om jeg slutter på cetirizine, også nå om vinteren. Skal på bronkial provokasjonstest om en uke. Noen som egentlig vet hva de finner ut av? Det er ingneting som tyder på at jeg har astma, lungelege trur heller ikke det. Kan de se om det er allergien som lager luftvegsplager/tungpust? For her tester de vel bare med enten mannitol eller metakolin. Hvordan foregår egentlig en slik test? Har det jo egentlig helt tipptopp nå - men er spent når det blir mer ut på våren/sommeren. Anonymous poster hash: 850c6...30f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå