AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #1 Skrevet 31. august 2014 Jeg har hatt en fæl faslege en stund og lurer på om det skal være slik ? Legen er ei ung dame, rundt 32 år. Jeg har slitt med depresjon og angst, havnet i nav systemet. Min kjæreste er steril og vi er nødt til å ha prøverør. hver gang jeg kom med et hudproblem og kløe i hodebunn ble hun pottesur og kalte det tvangstanker. Jeg klør meg faktisk til blods av seboreisk eksem. Sliter hver dag med fet hud. Hu gidder ikke bryr seg, vil bare legge meg inn på "galehus" når jeg har trynet full av hudorm . - Jeg fikk versegod bite tenna sammen og fortsette i jobben tiltross for at jeg måtte stå opp halv 5. (har ikke jobbet på flere år ) . Hun foreslo den verste arbeidstid og det mest fysisk krevende jobben. - Negativ til at jeg skulle bli mor, eneste lyspunktet jeg hadde. Vi må ha prøverør. Kunne ikke det jeg når jeg ikke gadd stå opp om mårrån! Fryktet at hun ville spolere våre sjanser ved å si noe til sykehuset. Jeg har nå skiftet lege, og hun kan vel ikke utale eller skrive mer om meg nå ? Anonymous poster hash: 55a1f...0e6 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #2 Skrevet 31. august 2014 Jeg har hatt en fæl faslege en stund og lurer på om det skal være slik ?Legen er ei ung dame, rundt 32 år. Jeg har slitt med depresjon og angst, havnet i nav systemet. Min kjæreste er steril og vi er nødt til å ha prøverør. hver gang jeg kom med et hudproblem og kløe i hodebunn ble hun pottesur og kalte det tvangstanker. Jeg klør meg faktisk til blods av seboreisk eksem. Sliter hver dag med fet hud. Hu gidder ikke bryr seg, vil bare legge meg inn på "galehus" når jeg har trynet full av hudorm .- Jeg fikk versegod bite tenna sammen og fortsette i jobben tiltross for at jeg måtte stå opp halv 5. (har ikke jobbet på flere år ) . Hun foreslo den verste arbeidstid og det mest fysisk krevende jobben.- Negativ til at jeg skulle bli mor, eneste lyspunktet jeg hadde. Vi må ha prøverør. Kunne ikke det jeg når jeg ikke gadd stå opp om mårrån!Fryktet at hun ville spolere våre sjanser ved å si noe til sykehuset. Jeg har nå skiftet lege, og hun kan vel ikke utale eller skrive mer om meg nå ? Anonymous poster hash: 55a1f...0e6 Jeg tror ikke du burde poste dette her. Her er det mye som ikke fortelles, og jeg synes du skal vurdere om denne legen kanskje har et poeng. Jeg er skeptisk til om din nye lege vil takle dette annerledes, for det virker som om det er en del problematikk som du har vanskelig for å erkjenne eller akseptere. Det er vanskelig å finne noen rød tråd i det du skriver, og derfor trekker jeg den konklusjon at det er mye som ikke blir fortalt. Jeg anbefaler deg å holde dette vekk fra nettet, og prøve å samarbeide godt med din nye lege. Her vil du ikke finne annet enn forvirringmomenter og velmente råd som kan skade deg.Anonymous poster hash: ebca8...5c2 10
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #3 Skrevet 31. august 2014 Hvis du sliter med depresjon og angst forstår jeg godt at hun er skeptisk til deg som mamma. Babyer er et slit! Jeg har utmerket psykisk helse, men har grått av utmattelse og frustrasjon utallige ganger. Og ja, dwt er tidlig å stå opp 4.30, men det er realiteten for mange. Jeg lover at nattevåk og kolikk er myyye mer slitsomt.Anonymous poster hash: 603e7...6b0 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #4 Skrevet 31. august 2014 Jeg tror ikke du burde poste dette her. Her er det mye som ikke fortelles, og jeg synes du skal vurdere om denne legen kanskje har et poeng. Jeg er skeptisk til om din nye lege vil takle dette annerledes, for det virker som om det er en del problematikk som du har vanskelig for å erkjenne eller akseptere. Det er vanskelig å finne noen rød tråd i det du skriver, og derfor trekker jeg den konklusjon at det er mye som ikke blir fortalt. Jeg anbefaler deg å holde dette vekk fra nettet, og prøve å samarbeide godt med din nye lege. Her vil du ikke finne annet enn forvirringmomenter og velmente råd som kan skade deg.Anonymous poster hash: ebca8...5c2 Dette er jeg veldig enig i. Anonymous poster hash: 2bd9b...709 2
Gjest Vevila Skrevet 31. august 2014 #5 Skrevet 31. august 2014 Hvis du sliter med depresjon og angst forstår jeg godt at hun er skeptisk til deg som mamma. Babyer er et slit! Jeg har utmerket psykisk helse, men har grått av utmattelse og frustrasjon utallige ganger. Og ja, dwt er tidlig å stå opp 4.30, men det er realiteten for mange. Jeg lover at nattevåk og kolikk er myyye mer slitsomt.Anonymous poster hash: 603e7...6b0 Være skeptisk til noen som mor på bakgrunn av depresjon og angst? Hvordan man takler å bli mor går nok mer på individ enn diagnose. Ellers synes jeg også det er en del ting som ikke kommer med her TS? Men en lege skal jo absolutt behandle deg med respekt uansett hvilke plager du skulle komme med så jeg holder med deg i å skifte.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #6 Skrevet 31. august 2014 Hvis du sliter med depresjon og angst forstår jeg godt at hun er skeptisk til deg som mamma. Babyer er et slit! Jeg har utmerket psykisk helse, men har grått av utmattelse og frustrasjon utallige ganger. Og ja, dwt er tidlig å stå opp 4.30, men det er realiteten for mange. Jeg lover at nattevåk og kolikk er myyye mer slitsomt.Anonymous poster hash: 603e7...6b0 Vet du hva. Vi er mange mødre som har hatt ulike mengder depresjon og angst. Uten at det av den grunn har gått utover våre evner som mødre. For min egen del vil jeg kanskje heller si tvert i mot. Jeg tåler ekstremt mye, nettopp fordi jeg har vært vant til å håndtere så mye i min fortid. Min lege, som kjenner til min fortid, har heller aldri stilt noen spørsmål ang mine evner som mor.Anonymous poster hash: 04397...0d5 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #7 Skrevet 31. august 2014 Hvis du sliter med depresjon og angst forstår jeg godt at hun er skeptisk til deg som mamma. Babyer er et slit! Jeg har utmerket psykisk helse, men har grått av utmattelse og frustrasjon utallige ganger. Og ja, dwt er tidlig å stå opp 4.30, men det er realiteten for mange. Jeg lover at nattevåk og kolikk er myyye mer slitsomt.Anonymous poster hash: 603e7...6b0 Hvis alle med depresjon og angst var uegnet som foreldre, er det utrolig mange såkalte uegnede foreldre. Jeg vil heller påstå at folk som har sett også de tunge sidene av livet har et større perspektiv på livet og kan bli mer reflekterte, enn det du presterer å lire av deg her. En som har levd hele livet uten særlig motstand er ikke nødvendigvis en god mor, heller en personlighet med lite dybde.Anonymous poster hash: a5c6d...d72 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #8 Skrevet 31. august 2014 Her var det mange mødre i forsvarsposisjon. Ingen - heller ikke legen - har sagt at pasienter med angst og depresjon ikke kan være gode mødre. At en lege fraråder in vitro–fertilisering for en pasient med ts' problematikk er ikke særlig kontroversielt.Anonymous poster hash: ebca8...5c2 4
Gjest Vevila Skrevet 31. august 2014 #9 Skrevet 31. august 2014 Her var det mange mødre i forsvarsposisjon. Ingen - heller ikke legen - har sagt at pasienter med angst og depresjon ikke kan være gode mødre. At en lege fraråder in vitro–fertilisering for en pasient med ts' problematikk er ikke særlig kontroversielt.Anonymous poster hash: ebca8...5c2 Det var vel heller det ene innlegget her folk reagerte på.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #10 Skrevet 31. august 2014 Er forskjell på å ha angst og depresjon og la det gå ut over barnet og ikke la det gå ut over barnet. Noen klarer faktisk å ikke la det gå ut over barnet. Kommer an på graden og ellers hvordan man er som person. Vi kjenner ikke hele historien her men hvorfor bestemme da at TS må være den "dumme" her, kanskje det faktisk er fastlegen som er fæl? For meg høres det ut som at hun har en fæl fastlege som ikke tar tak i TS sine problemer. For TS trenger hjelp og kan ikke bare skjerpe seg. Jeg ville byttet fastlege, her og nå fordi da tror jeg at du får den nye fra i morgen. Eller så må du vente til 1. oktober. Men da håper jeg at den nye fastlegen tar tak i dine problemer og hjelper deg. Og du burde gå til en psykolog, antar at du allerede gjør det? Du burde få livet ditt litt mer på stell før du blir mamma. Og det finnes mange jobber hvor du slipper å stå opp kl 5. Men husk at med et barn så må du kanskje stå opp kl 5. Og det med eksemen og at legen din ikke bryr seg høres fælt ut ja! Er ikke sånn det skal være. Jeg har en fantastisk fastlege som bryr seg om alt, selv om jeg bare har vondt i lillefingeren. (bare et eksempel, aldri vært hos legen pga lillefingeren). Så håper du får en BRA fastlege og at du tar i mot hjelpen! Du trenger ikke innlegges i psykiatrien tror jeg, men en psykolog kan gjøre deg godt Er ingen skam! Har gått til psykolog selv og har barn. Anonymous poster hash: 74b7e...0ea
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #11 Skrevet 31. august 2014 TS: Jeg tror noen innlegg her understreker hvorfor du burde holde problematikken din vekk fra nettet. Det er et velment råd. Ingen her har innsikt i din problematikk (heller ikke jeg), og bør heller ikke få det. Mitt beste tils er å samarbeide godt med den nye legen din, og vurdere om det kanskje finnes noen forhold som du må akseptere selv om det kan være vanskelig. Jeg håper du finner en løsning.Anonymous poster hash: ebca8...5c2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå