Gå til innhold

Redd for å dø...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er 20 år gammel, og har sånn angst for at det skal feile meg noe alvorlig, at jeg skal dø. Jeg vil ikke dø som 20-åring!

Har blødninger fra underlivet uten stopp, og mistenker at jeg ikke har hatt mensen på noen måneder. Har fått legetime, men er så redd for å få en alvorlig beskjed, at jeg har livmorhalskreft eller noe. Har jo mange symptomer på det...

Er virkelig så redd, og trenger å høre noen historier der slike blødninger ikke var kreft. (Hva annet kan det være?)

Anonymous poster hash: c70d4...a76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det verste du kan gjøre er å lese om symptomer på diverse sykdommer når du sliter med slik redsel, for sansynligheten for at du finner symptomer er ganske stor. MEN med det sagt, så tror jeg du kan puste ut og slappe av.

Du har fått legetime og det er bra, da fåår du nok bekreftet at det ikke er noe alvorlig, men så klart viktig å sjekke likevel.

Har selv litt ustabil mens og noen ganger blør det mye og lenge. Slike ting er helt normalt og kan komme av alt fra stress til endring av livsstil.
Sansynligheten for kreft er altså svært liten :)

Men sjekk nå likevel med lege, for din egen del. Men at du skal dø som 20 åring tror jeg ikke du skal bekymre deg for, du har nok ennå mange gode år igjen skal du se :)

Anonymous poster hash: 4bd3e...f5a
Skrevet

Takk for svar. :-) Gruer meg sånn til den legetimen... eller altså, til den uka etter da jeg må vente på tlf fra legen....

Skrevet

Takk for svar. :-) Gruer meg sånn til den legetimen... eller altså, til den uka etter da jeg må vente på tlf fra legen....

Kjære deg, jeg skjønner deg så inderlig godt. Å vente og være redd/ha angst fordi man ikke har kontroll er så vondt. Venter på svar selv om dagen så du har min fulle medfølelse :klem:

Tenk at du nå har gjort det du kan, du har kontaktet legen og det er bra. Antakeligvis er det ikke noe alvorlig, men det er viktig å sjekke uansett. Spesielt fordi du da slipper å gå og gruble lenger.

Hvis det skulle vise seg å være noe som må behandles så ordner legen det for deg. Det du kan gjøre nå er å slappe av så godt du kan og prøve å få tankene over på noe annet. Jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men du får ikke gjort noe i den ene eller andre retningen akkurat nå uansett hvor mye du grubler.

Håper du slipper å vente lenge på legetimen og at du får en rask avklaring! Stor klem til deg enn så lenge.

Anonymous poster hash: 1333f...a13

Skrevet

Tusen takk for koselig svar <3

Har tenkt litt på PCOS, og håper det bare er noe sånt noe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...