AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #1 Skrevet 31. august 2014 Har begynt på candida-diett som funker svært bra for min kroniske soppinfeksjon, har nesten ikke utflod lenger. Men sliter litt med å lage gode frokost/lunsj/middags-måltider. Kan heldigvis spise hvete, så pasta og brød uten melkeprodukter og gjær går fint, men det er allikevel ikke lett å komme på noe nytt. Noen som har tips til hva jeg kan lage? Anonymous poster hash: 557d0...9b3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #2 Skrevet 31. august 2014 Har begynt på candida-diett som funker svært bra for min kroniske soppinfeksjon, har nesten ikke utflod lenger. Men sliter litt med å lage gode frokost/lunsj/middags-måltider. Kan heldigvis spise hvete, så pasta og brød uten melkeprodukter og gjær går fint, men det er allikevel ikke lett å komme på noe nytt. Noen som har tips til hva jeg kan lage? Anonymous poster hash: 557d0...9b3 Kronisk soppinfeksjon? Har du alvorlig immunsvikt?Anonymous poster hash: f74f8...295
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #3 Skrevet 31. august 2014 Har begynt på candida-diett som funker svært bra for min kroniske soppinfeksjon, har nesten ikke utflod lenger. Men sliter litt med å lage gode frokost/lunsj/middags-måltider. Kan heldigvis spise hvete, så pasta og brød uten melkeprodukter og gjær går fint, men det er allikevel ikke lett å komme på noe nytt. Noen som har tips til hva jeg kan lage? Anonymous poster hash: 557d0...9b3 Jeg gikk på candidadiett for noen år tilbake etter at systemet mitt var helt satt ute av spill etter overdreven antibiotikabruk. Jeg gikk da til balderklinikken og fikk oppfølging der, både mtp tilskudd og diettråd. Fikk med meg lister med hva jeg kunne spise. Det jeg husker det gikk mye av for min del var dansk rugbrød (sånn på boks som egentlig ikke smakte sånn himmelsk men gikk ned med smaksrikt pålegg) eller Ryvita knekkebrød, og mest mulig rent pålegg, som skinke, kalkunpålegg, egg og grønnsaker. Husker dansk græddost sto på lista for min del. Salater med masse ulike grønnsaker og kylling til. Ellers fikk jeg tips til denne gode oppskriften på sunne pannekaker laget av speltmel av en venninne -skikkelig næringsrike matpannekaker helt uten melk, hvetemel og sukker!!; Pannekaker: eggerstatning eller egg tilsvarende 4-5 egg 1 liter melk (soyamelk, havremelk eller rismelk) 2 dl . olivenolje en teskje kardemomme 3 dl . siktet speltmel 2 dl sammalt speltmel 5-6 normal størrelses gulerøtter moses i blender Dette er en ca-mengde skissert over, ta mer melk eller mel alt etter hvordan konsistensen blir. Disse kan spises med skinke og smeltet ost på f.eks, slik det gjøres i frankrike Skikkelig mettende lunsj! Anonymous poster hash: e7cbc...4ce
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #4 Skrevet 1. september 2014 Takk for tips tror ikke jeg har alvorlig immunsvikt, er ikke mye syk. Har bare en soppinfeksjon som aldri har gått vekk, uansett om jeg har prøvd canesten, prevaryl og fluconazol flere ganger. De matpannekakene; skal gulrøttene være litt kokt først eller? Anonymous poster hash: 557d0...9b3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #5 Skrevet 1. september 2014 Takk for tips tror ikke jeg har alvorlig immunsvikt, er ikke mye syk. Har bare en soppinfeksjon som aldri har gått vekk, uansett om jeg har prøvd canesten, prevaryl og fluconazol flere ganger. De matpannekakene; skal gulrøttene være litt kokt først eller?Anonymous poster hash: 557d0...9b3 Nei, rå gulrøtter. Hun som ga meg oppskriften skrev "moses i blender". Jeg prøvde å putte litt store gulrotbiter oppi blenderen men det gikk dårlig, kjørte seg fast. Så jeg endte opp med å rive gulrøttene og så puttet jeg røra i blenderen littegrann, i to omganger. Da ble alt i alle fall godt blandet og gulrøttene finmost Anonymous poster hash: e7cbc...4ce
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #6 Skrevet 1. september 2014 Kronisk soppinfeksjon? Har du alvorlig immunsvikt?Anonymous poster hash: f74f8...295 Jeg er ikke TS men jeg har hatt kronisk soppinfeksjon, har ingenting med alvorlig immunsvikt å gjøre. TS Jeg gadd ikke prøve denne dietten, kanskje jeg var mindre rammet enn deg men jeg hadde sopp flere ganger i mnd, hver mnd i flere mnd. Ble anbefalt en eddikkur og jeg ble bra etter en kur, bare hatt sopp to ganger siden og er 3 år siden jeg hadde kronisk sopp. Har du prøvd denne eddikkuren? Anonymous poster hash: a65db...9e1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #7 Skrevet 1. september 2014 Jeg har prøvd å sitte i et kar med eddikvann (eplecider eddik) 2-3 ganger om dagen i 5-10 min og ellers skylle skjeden med eddikvann. Prøvde dette i 5-6 dager uten noe særlig virkning. Har også prøvd å drikke eplecider eddik utblandet i vann 2-3 ganger daglig i noen dager. Gjorde ikke disse to samtidig. Forsvant ikke da heller, men kanskje jeg burde prøvd lenger. Hvordan er den eddik-kuren du snakker om? Anonymous poster hash: 557d0...9b3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #8 Skrevet 1. september 2014 Takk for tips tror ikke jeg har alvorlig immunsvikt, er ikke mye syk. Har bare en soppinfeksjon som aldri har gått vekk, uansett om jeg har prøvd canesten, prevaryl og fluconazol flere ganger. De matpannekakene; skal gulrøttene være litt kokt først eller? Anonymous poster hash: 557d0...9b3 Har du forsøkt Fluconazol over 10-12 uker? Ofte må det til for å knekke en kronisk soppinfeksjon. Anonymous poster hash: 72067...6a9
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #9 Skrevet 1. september 2014 Ja, har prøvd det også. Fluconazol hadde ingen virkning på meg Anonymous poster hash: 557d0...9b3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #10 Skrevet 1. september 2014 Ja, har prøvd det også. Fluconazol hadde ingen virkning på meg Anonymous poster hash: 557d0...9b3 Gynekologen jeg var hos nevnte en annen medisin i tillegg, som man kan bruke på spesielt gjenstridige soppinfeksjoner. Dessverre husker jeg ikke hva det heter. Nå kan det jo hende dietten virker, men ellers så finnes det alternativer der ute. Man kan gjerne unngå sukker og hvitt brød i alle fall. Anonymous poster hash: 72067...6a9
Butter Skrevet 1. september 2014 #11 Skrevet 1. september 2014 Du kan sjekke ut ingridsblogg.no. Hun spiser (stort sett) etter candidadietten?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå