Gå til innhold

Hvilken yoghurt til barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken yoghurt gir dere til barnet deres på 1 år? De barneyoghurtene inneholder jo tilsatt sukker. Er vanlig yoghurt uten tilsatt sukker greit? Klumper har ungen min null problemer med så kan like godt "lære" hun at det er klumper i de fleste yoghurtene. Jeg strevde selv med å like yoghurt med klumper siden jeg var vant med uten.

Anonymous poster hash: fe3b5...c94
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da han var så liten brukte vi naturell yoghurt og blandet med most banan eller annen frukt, gikk rett ned!

Anonymous poster hash: c216b...027

• Liker 2
Skrevet

Vi har gitt Danonino. Og noen ganger Sprett eller Safari.

Skrevet

Hva med tyrkisk yoghurt som du kan smakssette med frukt eller saft ?

Skrevet (endret)

Tyrkisk, gresk eller russisk yoghurt. Enten naturell, eller med vaniljepulver og/eller bær.

Endret av Sushi
Skrevet

Vi har gitt Danonino. Og noen ganger Sprett eller Safari.

Disse har masse sukker.

Skrevet

Perle de lait.

Eller gresk yoghurt med bær.

Anonymous poster hash: d31cb...a83

Skrevet

Disse har masse sukker.

Sprett har ikke så mye sukker. Men Danonino er nesten for godteri å regne.

Anonymous poster hash: 82e04...158

Skrevet

Er det tilsatt sukker i vanlige yoghurter med frukt og bær?

TS

Skrevet

Er det tilsatt sukker i vanlige yoghurter med frukt og bær?

TSAnonymous poster hash: fe3b5...c94

Ja, bortsett fra de med kunstig søtstoff (yoplait har vel en som heter 0%). Lag selv, så har du kontroll :) Og husk at selv om du kanskje ikke liker naturell yoghurt selv, så kan det godt hende barnet ditt liker det.
  • Liker 1
Skrevet

Jeg liker naturell og tyrkisk. Russisk har jeg aldri smakt mens gresk smaker fælt syns både jeg og mannen.

Skrevet

Alt med måte mener jeg. Barnet vårt får danomino, sprett eller safari. Jeg vet det er sukker i disse yoghurtene, men så lenge barnet spiser sunt ellers er det en dråpe i havet.

Syns det blir litt for mye hysteri noen ganger og det er ikke sunt det heller

Anonymous poster hash: 08d21...17f

• Liker 12
Skrevet

Alt med måte mener jeg. Barnet vårt får danomino, sprett eller safari. Jeg vet det er sukker i disse yoghurtene, men så lenge barnet spiser sunt ellers er det en dråpe i havet.

Syns det blir litt for mye hysteri noen ganger og det er ikke sunt det heller

Anonymous poster hash: 08d21...17f

Helt enig!

Anonymous poster hash: 9203c...f86

Skrevet

Jeg er ganske enig med de over her, en sprett yoghurt i ny og ne er ikke skadelig for barnet. Ellers syns jeg at den greske yoghurten er kjempe god, tilsett litt bær o.l.

Til 5 åringen min tilsatte jeg musli og ristet havre, kjempe godt!

Skrevet

Dette sukkerhysteriet altså.... Da jeg var barn, hørte vi aldri noe om dette.

Det beste vi visste var nystekt brød med masse sirup eller sukker på, og det i tillegg til at brødet bestod av mest hvetemel.

Vi spiste potet til middag hver dag også. Altså vanlig norsk husmannskost. Vi var nesten aldri syke, hørte sjelden om allergier mot ditt og datt, ikke var vi overvektige heller.

Jeg er over 40 år, fortsatt frisk og slank, hverken kroppen eller huden har tatt skade av kostholdet vi hadde. OG, foreldrene våre røykte, til og med inne og i bilen! Å vi har ikke tatt skade av det heller.

Mener ikke at folk skal gi ungene sine usunn mat og masse gotterier, men sånn som det er blitt nå, er rett og slett hysteri fra ende til annen. Dessuten har det aldri vært så mye allergi og overvekt blandt barn og unge som nå heller, sjeldent å se tykke barn da jeg vokste opp.

Anonymous poster hash: 58789...9a5
  • Liker 1
Skrevet

Disse har masse sukker.

Danonino har ja, men vårt barn drikker ikke melk så da er denne et greit valg (http://www.klikk.no/foreldre/article838489.ece). De andre har ikke så mye tilsatt sukker. Vi gir heller ikke yoghurt hver dag. Ikke hver uke en gang.

Skrevet

Gutten her vil ikke ha naturell. Gir ikke mye yoghurt så tenker ikke veldig på sukker, men vi gir sprett, skyr eller gresk. Har i litt bær, musli, kruskakli eller annet. Men om ikke ungen får yoghurt hver dag ville jeg ikke vært hysterisk m sukker. En får jo snart ikke gitt ungene mat...

Anonymous poster hash: 584e1...404

• Liker 1
Skrevet

Vi gav barnet vanlig Tine yoghurt med vanilje da det var ett år. Eventuelt Safari eller Sprett.

Og ikke nok med det,- vi gav til og med Prim og brunost på brødskiva!

;)

En god bekjent av meg er anti-sukker-fanatiker. Ungene hennes får ikke et korn med sukker på havregrøten eller brunost på knekkebrødet. Og det er ingen unger i verden som går mer amok når det settes frem en kake, en isboks eller noe sjokolade. Interessant.

• Liker 1
Skrevet

Min får sukker i seg via annen mat, er ikke hysterisk. Men hun er veldig gald i yoghurt så hadde vært kjekt å gitt litt oftere enn bare en gang i blant, og da syns jeg at det er greit at det ikke er så mye tilsatt sukker, fruktsukker er helt greit, de fleste gangene uten tilsatt sukker. Vi har en barneyoghurt jeg ikke husker navnet på i kjøleskapet med sukker, hadde jeg vært hysterisk så hadde jeg ikke kjøpt den. Variasjon er en fin ting!

Jeg fikk alt for mye sukker og fett i barndommen min, og jeg vokste opp uten pc, ipad, videospill, ol. Vi var ute nesten hele dagen og lekte, når vi ikke var på skolen. Vi var fysisk aktive, men kostholdet hjemme var ikke bra og jeg ble overvektig som barn. Og sliter ennå med det som voksen. Håper at jenta min kan slippe det ved at vi passer på å spise normalt sunt.

TS

• Liker 1
Skrevet

Her går det i sprett eller safariyoghurt, de har 4 % sukker og er laktosereduserte så syns ikke de er så ille. Prøver ellers å holde kostholdet sunt og variert.

Det beste er sikkert naturell yoghurt, men det er ikke alle som liker det. Førstemann digget det, mens

andremann nektet å spise det, uansett hva jeg tilsatte av vaniljepulver, frukt eller bær.

Anonymous poster hash: ed67c...680

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...