Gå til innhold

Sluttet og barbere seg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ustelt ja, tviler på at man sier det om MENN som barberer seg. Hvorfor er vi kvinner ustelt fordi vi ikke barberer skinnet av oss hver dag? Nei takke meg til damer og mannfolk som lar det gro, hehe.

Samme sier jeg ! Har alltid ønska meg ei dame som tør å la det gro fritt jeg....sexy å være naturlig ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme sier jeg ! Har alltid ønska meg ei dame som tør å la det gro fritt jeg....sexy å være naturlig ;)

Når skal du skjønne at det er en enorm forskjell på å TØRRE og å VILLE. JEg tør. Men det kommer til et punkt der jeg syns det er disgusting, for min egen del. Tror det er mange, mange med meg som fjerner hår delvis eller helt fordi de ønsker det, helt uavhengig av hva sosiale medier sier man skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett for de å si. Pene, blonde kvinner. Ser ikke hår på beina deres engang. Skulle likt å sett de synes det samme med mørke, lange hår.

Enig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trimmer busken litt innimellom. men på vintern skal sant sies at jeg ikke barberer mye legger og under armen. Men nå skal det sies at jeg er heldig å har ikke mye hår under armen og på leggene. Og mannen? han syns jeg har lite hår så han skjønner ikke poenget med å barbere... og han synes jeg er fin som jeg er... naturlig. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

By all means. Selvsagt er det en sosial konstruksjon; nesten alt vi gjør er det. Men jeg lurer på om det er like greit om menn slutter å barbere seg? Det er tross alt i prinsippet nøyaktig det samme. Klipping av hår, barbering, fjerning av hår på kroppen - alt dette er rent kosmetiske ting, som er sterkt knyttet til samfunn og kultur. Men det betyr ikke automatisk at det er GALT. Galt blir det bare når sosiale normer, vaner etc. blir påtvunget folk mot deres vilje.

Jeg liker alle kvinner, jeg. Hårete, glatte, og de imellom. Jeg synes ikke det er spesiellt sexy med hårete legger eller armhuler, men jeg skal ikke bestemme at noen ikke får lov til å ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal du skjønne at det er en enorm forskjell på å TØRRE og å VILLE. JEg tør. Men det kommer til et punkt der jeg syns det er disgusting, for min egen del. Tror det er mange, mange med meg som fjerner hår delvis eller helt fordi de ønsker det, helt uavhengig av hva sosiale medier sier man skal gjøre.

Men du skjønner vel at du som alle andre blir påvirket av kulturen du lever i. Dersom du hadde levd i en kultur der det ble ansett som feminint å ha mest mulig hår på kroppen, hadde du neppe opplevd det som ekkelt å være full av hår selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke på det å shave som et stort nok samfunnsproblem til at jeg trenger å proteser mot det.. tar meg et par minutter i dusjen og jeg føler bedre, så why not?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du skjønner vel at du som alle andre blir påvirket av kulturen du lever i. Dersom du hadde levd i en kultur der det ble ansett som feminint å ha mest mulig hår på kroppen, hadde du neppe opplevd det som ekkelt å være full av hår selv.

Påvirket ja. Selvsagt. Men man er jo bra sikker dersom man lar seg definere av den. Jeg har pr akkurat nå både hårete mus og legger. Men ikke armhuler. Fordi jeg foretrekker å ha armhulene fri for hår. Jeg syns det lukter mer, spesielt ved trening, om det er hår der og jeg føler meg bedre uten. Ergo blir det slik. Ikke fordi samfunnet sier det. Da måtte jeg jo tatt resten også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noe galt i å gjøre noe bare fordi samfunnet ser på det som fint?

Ja,jeg gjør noen ting kun pga samfunnet syns det er vakkert. Hva så egentlig? betyr det at jeg ikke eier ryggrad? skal jeg gå og ha meningsløse protester som ikke har noe real verdi for meg og mitt liv? skal jeg ditche å shave, sminke og stelle meg fordi det er inn? høres ut som om noen gjør det bare på trass.

Problemet er selvsagt at hvis man IKKE gjør det, altså hvis man ikke gidder å shave, så er det stort altså!

Syns folk skal få lov til å gjøre som de vil uten at andre skal blande seg. Vil du gå med kroppshår så burde ingen si noe på det. Og vil du shave KUN pga skjønnhet, så syns jeg at ingen har noe å si på dette heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noe galt i å gjøre noe bare fordi samfunnet ser på det som fint?

Ja,jeg gjør noen ting kun pga samfunnet syns det er vakkert. Hva så egentlig? betyr det at jeg ikke eier ryggrad? skal jeg gå og ha meningsløse protester som ikke har noe real verdi for meg og mitt liv? skal jeg ditche å shave, sminke og stelle meg fordi det er inn? høres ut som om noen gjør det bare på trass.

Problemet er selvsagt at hvis man IKKE gjør det, altså hvis man ikke gidder å shave, så er det stort altså!

Syns folk skal få lov til å gjøre som de vil uten at andre skal blande seg. Vil du gå med kroppshår så burde ingen si noe på det. Og vil du shave KUN pga skjønnhet, så syns jeg at ingen har noe å si på dette heller.

Det er et problem dersom man egentlig ikke vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også et problem når jenter som ikke engang er i puberteten bekymrer seg fordi de har hår på armene eller leggene. Og når jenter omtales som ekle hvis de velger å ikke barbere seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes personlig at kroppshår ikke er så veldig fint og fjerner det meste av det. Om noen jenter velger å gå med ekte pels, så skal de bare gjøre det. Men fint er det ikke. Og feminint er det i hvert fall ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også et problem når jenter som ikke engang er i puberteten bekymrer seg fordi de har hår på armene eller leggene. Og når jenter omtales som ekle hvis de velger å ikke barbere seg.

En jeg kjenner er hudpleier og de har jenter inne ned i 11-12 års alderen for å fikse bryn ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen av disse jentene var ustelte. Syns det er synd at man skal kalle kvinner for ustelte, fordi de ikke fjerner kroppshår.

Jeg har prøvd, og syns ikke det var behagelig, men det er nok på grunn av min hårvekst og type. Og sikkert fordi jeg er ikke er vant til det, etter veldig mange år med barberhøvel som venn. Men, til tross for at jeg har tykk stålull til hårvekst vil jeg ikke si at jeg var ustelt. Jeg var heller bare veldig hårete :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet til USA som 16-åring. Da fikk jeg høre at jeg var ekkel og ustelt fordi jeg hadde kanskje sju blonde hår på leggen. Jeg nektet selvsagt å barbere meg på leggene, på trass.

Nå gjør jeg det, fordi jeg liker den helt fantastiske glatte følelsen. Den er min. Ser man forskjell på meg, nei.

Hva folk gjør eller ikke gjør er opp til dem og eventuelt partner og tenningsmønster. Men jeg syns jammen meg ikke det er et stort politisk statement å ikke barbere seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse jentene må da bare slutte å barbere hvis de ønsker det, de bestemmer selv over egne kropper.

Men for egen del, så barberer jeg hele året, liker følelsen, hater å ha stikkende hår, eller hår i det hele tatt på legger, under armer og underliv.

Med eller uten partner, sommer eller vinter så foretrekker jeg meg selv uten håret.

Ikke minst er oralsex mye bedre uten hår... både hos menn og kvinner.... det er min mening. :)

Endret av *Mocca*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke minst er oralsex mye bedre uten år... både hos menn og kvinner.... det er min mening. :)

Jeg liker nå best sex med folk som har litt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerer ikke så mye på disse fire jentene som har bestemt seg for å gjøre noe originalt.

Reager mer på det som står i teksten at når varmen kommer og folk kommer ut av langbuksene, så barberer de seg. Er det ikke normalt å barbere seg året rundt når man først gjør det?

:fnise:

Anonymous poster hash: a2d68...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker nå best sex med folk som har litt år.

Hehe.... Der skal jeg være enig med deg....

Liker helst folk som har litt år jeg og, skader ikke med flere år enn meg heller ;)

Endret av *Mocca*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har noe forskjellig, og det gjelder ikke kun jenter.

Jeg shaver hvis kjæresten shaver.



Anonymous poster hash: 1a5e1...0ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...