Gjest Gjest Skrevet 31. august 2014 #121 Skrevet 31. august 2014 Unnskyld, men folk gifter seg ikke så venner og familie skal få seg en fest. Du er unnskyldt. Eller brudeparet kan velge å ikke invitere folk som ikke vet å sette pris på det de får... De får jo ingenting, hvertfall ikke kaffegjestene.
Tøytigern Skrevet 31. august 2014 #122 Skrevet 31. august 2014 Du er unnskyldt. De får jo ingenting, hvertfall ikke kaffegjestene. Nå skal det ikke være noen kaffegjester i dette bryllupet...
umwar Skrevet 31. august 2014 #123 Skrevet 31. august 2014 Ikke lest alle sidene, men bare IKKE la meg måtte betale for mineralvann/brus. Var i bryllupsFEST i juni, og vi fikk 1 bong hver. Springvann var satt frem, og var gratis, brus kostet 45 kroner hvis jeg husker rett. Kjempe gøy å drikke vann hele kvelden. Gravid er jeg og, så velkomstdrinken måtte jeg gi bort. Toppers!
Tøytigern Skrevet 31. august 2014 #124 Skrevet 31. august 2014 men vi forventer ikke at de tar en del av regninga. men det som er UTENFOR regninga...aka budsjettet... samt. at vi arrangerer det vi har råd til..ønsker gjesten noe mer, så må de rett å slett betale for det... Det er liten vits i å diskutere dette med bridezilla-mafiaen på Kg. Her er det full pakke eller ingen pakke som gjelder... Ute i den virkelige verden, der de andre bor, så er det fullt akseptabelt om man har betal-bar. Om det ikke var det, så ville det ikke vært et alternativ hotellene la til rette for... De som argumenterer for å strø ut penger her, er dem som vil sole seg i glansen av bryllups-festen sin... Andre mennesker ser kanskje litt annerledes på det. Feks at det er viktigere at man får være sammen. 1
Tøytigern Skrevet 31. august 2014 #125 Skrevet 31. august 2014 Ikke lest alle sidene, men bare IKKE la meg måtte betale for mineralvann/brus. Var i bryllupsFEST i juni, og vi fikk 1 bong hver. Springvann var satt frem, og var gratis, brus kostet 45 kroner hvis jeg husker rett. Kjempe gøy å drikke vann hele kvelden. Gravid er jeg og, så velkomstdrinken måtte jeg gi bort. Toppers! Det var sikkert en fryktelig opplevelse. Helt grusomt for en gravid kvinne å drikke vann i et selskap...
umwar Skrevet 31. august 2014 #126 Skrevet 31. august 2014 Det var sikkert en fryktelig opplevelse. Helt grusomt for en gravid kvinne å drikke vann i et selskap... Ja traumatiserende rett og slett... Tror alle skjønner at det er greit å servere gjestene annet enn vann når de ikke på forhånd har informert om betalbar. Syns uansett at det er ufint å ikke servere gjestene sine drikke i selskap, og da særlig alkoholfritt. 3
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2014 #127 Skrevet 31. august 2014 Nå skal det ikke være noen kaffegjester i dette bryllupet... Ikke i det her, nei... Det var sikkert en fryktelig opplevelse. Helt grusomt for en gravid kvinne å drikke vann i et selskap... Vel, men det koster jo ingenting å lage en alkoholfri velkomstdrink....
Leo Skrevet 31. august 2014 #128 Skrevet 31. august 2014 Nei, der er en uskikk at folk forventer en overdådig, svinedyr fest og begynner å snakke dritt om vertskapet fordi de syns de ikke fikk bra nok bevertning.Nei, jeg forventer ikke overdådig og svinedyr bevertning. Jeg forventer at når jeg er invitert som gjest, så står vertskapet for bevertningen. Om det er lapskaus og rød saft eller en treretter med tilhørende viner spiller ingen rolle for meg. 5
Alice123 Skrevet 31. august 2014 #129 Skrevet 31. august 2014 men når vi har et budsjett så er det jo det, som flere har poengtert, som er alternativet...altså færre gjester...men de får så mye de vil av alt... Eller man kan nedgradere selskapet, slik at man IKKE holder festen på fancy hotell med flere retter 3
Gjest Whitestripes Skrevet 31. august 2014 #130 Skrevet 31. august 2014 Nei, der er en uskikk at folk forventer en overdådig, svinedyr fest og begynner å snakke dritt om vertskapet fordi de syns de ikke fikk bra nok bevertning. Dette er jo fullstendig usaklig. Ingen forventer en svinedyr fest, eller klager på dårlig bevertning. Poenget er at man må legge opp til et bryllup man selv har råd til å fullfinansiere, eller så får man vente til man har råd til det. 5
Gjest Vampen Skrevet 31. august 2014 #131 Skrevet 31. august 2014 Det siste bryllupet jeg var i foregikk i et billig lokale, hadde buffet og null alkohol. Det var helt greit. Det var rikelig med mat, kake og alkoholfri drikke, så folk hadde det hyggelig. Jeg foretrekker det over fancy selskap med betalbar any day. 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #132 Skrevet 31. august 2014 Vet du, jeg synes det er så mange som har fryktelig sterke meninger i forhold til det ene og det andre i bryllup her. Det er selvsagt opp til folk selv om de vil hisse seg opp over betalbar eller doruller på toalettene, men jeg er ikke helt der altså ... Jeg er i midten av tjueårene, og for tiden er det bryllupsboom i vår vennegjeng. Ikke alle er rike, de alle fleste er nylig ferdig med studiene, og det florerer både av kaffegjester og betalbarer i bryllupene rundt omkring her. Og jeg synes det er HELT ok. Det er viktig å tilby gjestene gratis drikke hele kvelden, både vann og mineralvann. Jeg synes også (med mindre det er alkoholfritt bryllup) at gjestene bør få vin til maten (hver rett), og gjerne et par bonger til senere. Men om det er en betalbar etter det, hvor de som ønsker å drikke mer enn fem enheter i løpet av kvelden, kan kjøpe seg en cognac eller en drink - så ser jeg virkelig ikke problemet. Hos oss er det vanlig og helt akseptert. Nå har vi ikke så mange av de storslåtte bryllupene bed budsjett på flere hundre tusen - jeg hadde nok også stusset på å måtte betale for alkoholen etter middagen dersom dokurvene i seg selv kostet 10 000 stk. De fleste av våre venner som har giftet seg har hatt et stort ønske om å dele dagen med sine venner og familie, og vi i venneflokken synes det er innmari koselig å dele dagen med dem - enten som kaffegjester eller gjennom hele dagen. Det er ikke like strenge regler over alt tydeligvis Anonymous poster hash: 0565f...c6e 4
Jade Skrevet 31. august 2014 #133 Skrevet 31. august 2014 Først må jeg bare si at om jeg blir invitert i et bryllup selv hvor jeg må betale i baren, så gjør jeg det uten å klage, og jeg koser meg. MEN jeg mener at når man inviterer venner og familie til et bryllup, så skal gjestene våre som vi er så glad i få slippe å dra opp lommeboken før de sitter i taxien på vei hjem. Skal jeg kreve penger for at min gamle onkel skal få kose seg med et glass konjakk utover kvelden, bare fordi jeg skal få ha et flottere bryllup enn jeg har råd til? Da må vi planlegge: Vi må se på hvor lenge vi har tålmodighet til å vente på å gifte oss Vi må se på hvor mye penger det er realistisk at vi klarer å spare Vi må planlegge bryllupet og antall gjester innenfor den summen vi har kommet frem til. Har vi ikke råd til å spandere alkohol på 70 gjester, så må vi evt. invitere 30 gjester. Eller kanskje vi kan finne et annet lokale som er billigere og hvor vi kan ha med egen drikke fra polet, taxfree osv. Å gifte seg er gratis (med unntak av noen hundrelapper for blomster i kirken). Man bestemmer selv hvor mye ekstra man vil bruke på bryllupet. Og har man ikke råd til et overdådig bryllup, så må man ha et enklere bryllup, eller vente så man får spart mer penger. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #134 Skrevet 31. august 2014 Det er liten vits i å diskutere dette med bridezilla-mafiaen på Kg. Her er det full pakke eller ingen pakke som gjelder... Ute i den virkelige verden, der de andre bor, så er det fullt akseptabelt om man har betal-bar. Om det ikke var det, så ville det ikke vært et alternativ hotellene la til rette for... De som argumenterer for å strø ut penger her, er dem som vil sole seg i glansen av bryllups-festen sin... Andre mennesker ser kanskje litt annerledes på det. Feks at det er viktigere at man får være sammen. Vi snakker vel heller om å dempe pengebruken, ikke øke den. Anonymous poster hash: 06d36...697
Jiffi Skrevet 31. august 2014 Forfatter #135 Skrevet 31. august 2014 Eller man kan nedgradere selskapet, slik at man IKKE holder festen på fancy hotell med flere retter noe vi heller ikke skal....
Jiffi Skrevet 31. august 2014 Forfatter #136 Skrevet 31. august 2014 Først må jeg bare si at om jeg blir invitert i et bryllup selv hvor jeg må betale i baren, så gjør jeg det uten å klage, og jeg koser meg. MEN jeg mener at når man inviterer venner og familie til et bryllup, så skal gjestene våre som vi er så glad i få slippe å dra opp lommeboken før de sitter i taxien på vei hjem. Skal jeg kreve penger for at min gamle onkel skal få kose seg med et glass konjakk utover kvelden, bare fordi jeg skal få ha et flottere bryllup enn jeg har råd til? Da må vi planlegge: Vi må se på hvor lenge vi har tålmodighet til å vente på å gifte oss Vi må se på hvor mye penger det er realistisk at vi klarer å spare Vi må planlegge bryllupet og antall gjester innenfor den summen vi har kommet frem til. Har vi ikke råd til å spandere alkohol på 70 gjester, så må vi evt. invitere 30 gjester. Eller kanskje vi kan finne et annet lokale som er billigere og hvor vi kan ha med egen drikke fra polet, taxfree osv. Å gifte seg er gratis (med unntak av noen hundrelapper for blomster i kirken). Man bestemmer selv hvor mye ekstra man vil bruke på bryllupet. Og har man ikke råd til et overdådig bryllup, så må man ha et enklere bryllup, eller vente så man får spart mer penger. så om jeg forstår deg rett da, så er du en av dem som ville foretrukke å ikke bli invitert, framfor å måtte betale for drinken etter middagen, der du kunne drikke det du ville, OG fritt alkoholfritt hele kvelden ? slik at de som ble invitert fikk drikke så mye de ville etter middagen.... 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #137 Skrevet 31. august 2014 Unnskyld, men folk gifter seg ikke så venner og familie skal få seg en fest. Det var ikke derfor vi giftet oss, nei. Men det var en av grunnene til at vi valgte å ha en bryllupsFEST. Å invitere en masse folk uten å legge opp til at de skal ha en så fin kveld som mulig, men heller bare planlegge ut fra egne behov blir helt fjernt i min verden. Vi ville ha en hyggelig dag og heidundrende fest SAMMEN MED folk. Da sier det seg selv at man ikke bare tenker på ønskene og behovene til to personer, som strengt tatt utgjør en 3-4% av selskapet. Anonymous poster hash: 9bf03...2d6
Jiffi Skrevet 31. august 2014 Forfatter #138 Skrevet 31. august 2014 Det var ikke derfor vi giftet oss, nei. Men det var en av grunnene til at vi valgte å ha en bryllupsFEST. Å invitere en masse folk uten å legge opp til at de skal ha en så fin kveld som mulig, men heller bare planlegge ut fra egne behov blir helt fjernt i min verden. Vi ville ha en hyggelig dag og heidundrende fest SAMMEN MED folk. Da sier det seg selv at man ikke bare tenker på ønskene og behovene til to personer, som strengt tatt utgjør en 3-4% av selskapet.Anonymous poster hash: 9bf03...2d6 det vil jo self vi også =)...innenfor budsjettet...som jeg går utifra dere også hadde...
Jade Skrevet 31. august 2014 #139 Skrevet 31. august 2014 (endret) så om jeg forstår deg rett da, så er du en av dem som ville foretrukke å ikke bli invitert, framfor å måtte betale for drinken etter middagen, der du kunne drikke det du ville, OG fritt alkoholfritt hele kvelden ? slik at de som ble invitert fikk drikke så mye de ville etter middagen.... Nei, for meg spiller det liten rolle om jeg må bruke noen ekstra penger utover kvelden. Men jeg ville ikke gjort slik selv. Om en venninne hadde invitert 300 stk, og tatt betalt for både mat og drikke for å sponse det, så skal du ikke se bort i fra at jeg hadde takket ja, selv om det i mine øyne blir helt feil. Hvis en venninne ikke hadde invitert meg i bryllupet pga at hun var fattig student og kun hadde råd til å invitere foreldre, søsken, besteforeldre og forlovere, så hadde jeg hatt stor forståelse for det, og synes det var bra at hun ikke arrangerte noe hun ikke kunne betale selv. Endret 31. august 2014 av Jade 2
Jiffi Skrevet 31. august 2014 Forfatter #140 Skrevet 31. august 2014 Nei, for meg spiller det liten rolle om jeg må bruke noen ekstra penger utover kvelden. Men jeg ville ikke gjort slik selv. Om en venninne hadde invitert 300 stk, og tatt betalt for både mat og drikke for å sponse det, så skal du ikke se bort i fra at jeg hadde takket ja, selv om det i mine øyne blir helt feil. Hvis en venninne ikke hadde invitert meg i bryllupet pga at hun var fattig student og kun hadde råd til å invitere foreldre, søsken, besteforeldre og forlovere, så hadde jeg hatt stor forståelse for det, og synes det var bra at hun ikke arrangerte noe hun ikke kunne betale selv. skjønner
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå