Gå til innhold

betalbar...igjen ;)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det handler ikke om å være grisk, men om at brudeparet inviterer til selskap, og da følger det med en del forpliktelser. I mine øyne er det frekt å kreve gjestene for betaling for drikke. Man gjør aldri det i andre typer selskap, men i bryllup er det liksom greit?

Nå har de fylt dem for lenge siden. TS krever ingen for drikke. Men de som krever mere drikke enn til maten, kan jo betale for det selv.

Videoannonse
Annonse
Gjest Whitestripes
Skrevet

Nå har de fylt dem for lenge siden. TS krever ingen for drikke. Men de som krever mere drikke enn til maten, kan jo betale for det selv.

Slik jeg leser denne tråden, er det ingen gjester som krever mer drikke, men at en forventer at vertskapet holder både mat og drikke når de inviterer til bryllup.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det gjør jeg, hvis jeg ikke ønsker å delta. Akkurat det trenger du ikke bekymre deg for.

Jeg bekymrer meg ikke. Jeg anbefaler gjester som ikke vet hvordan de skal oppføre seg respektfullt mot brudeparet om å la være å komme... Egentlig burde de ikke vært invitert hvis de forventer et opplegg der andre venter med å gifte seg til de har cash nok til å sy puter opp under armene på folk som bør være glade for i det hele tatt å få en invitasjon.

Å være gjest er et privilegie. Da kommer man ikke med krav til verten.

Endret av Tøytigern
Skrevet

Slik jeg leser denne tråden, er det ingen gjester som krever mer drikke, men at en forventer at vertskapet holder både mat og drikke når de inviterer til bryllup.

Det er vanlig at folk ikke forlanger råflott bevertning når de har fått en invitasjon.

Det er normalt å være ydmyk og respektere at alkohol koster mye penger i Norge. Såpass mye at man ikke skal forlange all verden av vertskapet, men være villig til å moderere seg så brudeparet får en god opplevelse og ikke trenger å blakke seg.

Gjest Whitestripes
Skrevet

Jeg bekymrer meg ikke. Jeg anbefaler gjester som ikke vet hvordan de skal oppføre seg respektfullt mot brudeparet om å la være å komme... Egentlig burde de ikke vært invitert hvis de forventer et opplegg der andre venter med å gifte seg til de har cash nok til å sy puter opp under armene på folk som bør være glade for i det hele tatt å få en invitasjon.

Hvor skal man begynne her....

Oh my lord. Sy puter under armene? Å være gjest er et privilegium?

Ingen har krevd noe som helst, men man krever ikke gjester for penger når man er vertskap og inviterer til selskap.

Og tro meg, jeg vet meget godt hvordan jeg skal oppføre meg i selskap, uansett hvor dårlig bevertning man måtte få.

• Liker 4
Skrevet

Og det er hva de fleste her svarer på.

Dere har valgt å oppgradere lokalet hvor feiringen skal foregå, og dere har valgt å ha en dyrere middag.

Denne oppgraderingen kan kun finansieres ved tre tiltak:

1. Redusere kostnadene (antall gjester) eller

2. La gjestene ta deler av regningen.

3. Øke budsjettet

Dette er valgene dere har.

Hva dere finner akseptabelt er opp til dere.

Anonymous poster hash: 06d36...697

Det er ikke snakk om at gjestene tar noen del av regningen. Det er snakk om at en gjest som ikke er fornøyd med det vertskapet serverer kan slå på stortromma med egne midler.

Skrevet

Hvor skal man begynne her....

Oh my lord. Sy puter under armene? Å være gjest er et privilegium?

Ingen har krevd noe som helst, men man krever ikke gjester for penger når man er vertskap og inviterer til selskap.

Og tro meg, jeg vet meget godt hvordan jeg skal oppføre meg i selskap, uansett hvor dårlig bevertning man måtte få.

Ja, å være gjest er et privilegium.

Og som gjest har man ingen rett på noe som helst.

Skrevet

Ja, å være gjest er et privilegium. Men når det blir snakk om spleiselag, så er man i mine øyne ikke gjest lenger.

• Liker 4
Skrevet

Ja, ja, folk kan jo velge to ting.

1. Gi blanke i å komme.

2. nyte medbrakt.

Eller brudeparet kan velge å ikke invitere folk som ikke vet å sette pris på det de får...

Skrevet

Ja, å være gjest er et privilegium.

Og som gjest har man ingen rett på noe som helst.

Nei hvorfor ikke starte å ta betalt for middag og...

Folk burde slutte å gi gaver til de som har betaling i bryllup. Da hadde nok fler klart å både finne råd og vente litt til de fikk råd.

Anonymous poster hash: 23e73...f6c

Skrevet

Ja, å være gjest er et privilegium. Men når det blir snakk om spleiselag, så er man i mine øyne ikke gjest lenger.

men det er jo overhode ikke snakk om noe spleiselag....

Skrevet

Spleiselag?

HerreKristus.

Verten har invitert og har et opplegg. De som vil ha mer enn dette, får anledning til å betale. Stakkars gjester, som har den muligheten. Grusomt.

• Liker 1
Skrevet

Nei hvorfor ikke starte å ta betalt for middag og...

Folk burde slutte å gi gaver til de som har betaling i bryllup. Da hadde nok fler klart å både finne råd og vente litt til de fikk råd.

Ja, hvorfor ikke.

Jeg vet om folk som inviterer andre til å møtes på en resturant, der alle kjøper sin egen mat.

Sjokk!!

Skrevet

Ja, hvorfor ikke.

Jeg vet om folk som inviterer andre til å møtes på en resturant, der alle kjøper sin egen mat.

Sjokk!!

Pitteliten forskjell på bryllup og gå ut med venner å spise...

• Liker 6
Skrevet

men det er jo overhode ikke snakk om noe spleiselag....

Nei, det er ikke det.

Det er et selskap du har invitert til og du bruker etter det jeg forstår rundt 100.000 på dette.

Om folk skulle velge om de fikk anledning til å komme mot å koste ekstra vin og øl selv ut over det som blir servert,- mot å være hjemme og ikke få invitasjon,- ja da er vel valget til de som bryr seg om dere rimelig klart. De vil gjerne få komme og dele dagen med dere...

• Liker 2
Skrevet

Pitteliten forskjell på bryllup og gå ut med venner å spise...

Jeg snakker da om bryllup...

Kirkevielse, til og med. :sjokkbla:

Grøss og gru. :sjokkert:

Og det kom tilogmed en masse gjester. :sjokk:

Skrevet

Jo, når man forventer at gjestene er med og tar deler av regningen, så er det et spleiselag. Og denne uskikken er et resultat av at folk velger å arrangere bryllup de ikke har råd til.

• Liker 6
Skrevet

Nei, det er ikke det.

Det er et selskap du har invitert til og du bruker etter det jeg forstår rundt 100.000 på dette.

Om folk skulle velge om de fikk anledning til å komme mot å koste ekstra vin og øl selv ut over det som blir servert,- mot å være hjemme og ikke få invitasjon,- ja da er vel valget til de som bryr seg om dere rimelig klart. De vil gjerne få komme og dele dagen med dere...

vel oppsummert! takk =)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jo, når man forventer at gjestene er med og tar deler av regningen, så er det et spleiselag. Og denne uskikken er et resultat av at folk velger å arrangere bryllup de ikke har råd til.

men vi forventer ikke at de tar en del av regninga. men det som er UTENFOR regninga...aka budsjettet... samt. at vi arrangerer det vi har råd til..ønsker gjesten noe mer, så må de rett å slett betale for det...

Endret av Jiffi
  • Liker 1
Skrevet

Nei, der er en uskikk at folk forventer en overdådig, svinedyr fest og begynner å snakke dritt om vertskapet fordi de syns de ikke fikk bra nok bevertning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...