Gå til innhold

betalbar...igjen ;)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bonger, bonger, bonger. Har dere råd til to øl/vin per gjest?

Og gratis alkoholfritt.

Anonymous poster hash: 0e6e3...c92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi ønsker kirkevielse...og at det skal være et bryllup..ikke bare et party ;)

...men dere har jo ikke råd til det...

Anonymous poster hash: 1423a...8e3

• Liker 1
Skrevet

Kirkevielse har vi jo råd til....det er hva som bør prioriteres på festbudsjettet....

Skrevet

Kirkevielse har vi jo råd til....det er hva som bør prioriteres på festbudsjettet....

Og det er hva de fleste her svarer på.

Dere har valgt å oppgradere lokalet hvor feiringen skal foregå, og dere har valgt å ha en dyrere middag.

Denne oppgraderingen kan kun finansieres ved tre tiltak:

1. Redusere kostnadene (antall gjester) eller

2. La gjestene ta deler av regningen.

3. Øke budsjettet

Dette er valgene dere har.

Hva dere finner akseptabelt er opp til dere.

Anonymous poster hash: 06d36...697

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke at så mange har problemer med betalbar, men jeg syns det er viktig at man får noen bonger pluss at det er gratis drikke til maten og at det står noe vann fremme etter middagen så man ikke må betale for vann.

Forrige bryllup jeg var i var til et søskenbarn som bor i en annen del av landet enn meg og samboeren min, så vi måtte fly, ta inn på hotell fra fredag til søndag, kjøpe gave og kjøpe nye klær å ha på oss. Søsteren min og hennes samboer bor i et annet land og måtte også fly og bo på hotell, kjøpe gave og kjøpe nye klær å ha på seg. Jeg og samboer har helt vanlige jobber, mens søster og samboer studerer. Ingen av oss klagde på at det var betalbar og vi storkoste oss i bryllupet. Under middagen var det gratis drikke, servitørene gikk rundt å fylte på hver gang noen hadde tomme glass.

Jeg ville reagert hvis det var betalbar hvis brudeparet hadde tatt med alkoholen selv, men er det på hotell/resturant er det helt greit.

Anonymous poster hash: 1715b...f44
  • Liker 1
Skrevet

Og det er hva de fleste her svarer på.

Dere har valgt å oppgradere lokalet hvor feiringen skal foregå, og dere har valgt å ha en dyrere middag.

Denne oppgraderingen kan kun finansieres ved tre tiltak:

1. Redusere kostnadene (antall gjester) eller

2. La gjestene ta deler av regningen.

3. Øke budsjettet

Dette er valgene dere har.

Hva dere finner akseptabelt er opp til dere.

Anonymous poster hash: 06d36...697

Ja, ja, folk kan jo velge to ting.

1. Gi blanke i å komme.

2. nyte medbrakt.

Gjest Whitestripes
Skrevet

Betalbar er en uting! Hvem ber folk om å betale for eget drikke i et finere selskap, som jo et bryllup er? Jeg synes det er frekt, og mener at man får vente til man har råd til det bryllupet man ønsker, framfor å be gjestene betale for seg. Argumentet om at "Ja, men jeg vil jo gifte meg NÅ", blir rett og slett for dumt. Man setter tæring etter næring.

Og før noen får trusa i krøll her, nei, jeg er ikke avhengig av alkohol i selskap, men betalbar omfatter all slags drikke. Dessuten blir man ikke snublefull av en drink eller to eller en likør i løpet av kvelden.

• Liker 2
Skrevet

Betalbar er en uting! Hvem ber folk om å betale for eget drikke i et finere selskap, som jo et bryllup er? Jeg synes det er frekt, og mener at man får vente til man har råd til det bryllupet man ønsker, framfor å be gjestene betale for seg. Argumentet om at "Ja, men jeg vil jo gifte meg NÅ", blir rett og slett for dumt. Man setter tæring etter næring.

Og før noen får trusa i krøll her, nei, jeg er ikke avhengig av alkohol i selskap, men betalbar omfatter all slags drikke. Dessuten blir man ikke snublefull av en drink eller to eller en likør i løpet av kvelden.

om man får så mye man vil til maten, og fritt alkoholfritt i etterkant...hadde det vært verre enn å evnt. ikke bli invitert?

Gjest Whitestripes
Skrevet

om man får så mye man vil til maten, og fritt alkoholfritt i etterkant...hadde det vært verre enn å evnt. ikke bli invitert?

"Enten får man finne seg i å betale drikket sitt selv, eller så blir man ikke invitert". Jau, jau.

• Liker 1
Skrevet

"Enten får man finne seg i å betale drikket sitt selv, eller så blir man ikke invitert". Jau, jau.

men når vi har et budsjett så er det jo det, som flere har poengtert, som er alternativet...altså færre gjester...men de får så mye de vil av alt...

Skrevet

Hva om dere gifter dere på tinghuset og bare holder fest om kvelden, inneforstått for alle at det er fest, ikke noe matservering overhodet, tror det kan bli like artig det.

Unnskyld, men folk gifter seg ikke så venner og familie skal få seg en fest.

• Liker 2
Skrevet

men når vi har et budsjett så er det jo det, som flere har poengtert, som er alternativet...altså færre gjester...men de får så mye de vil av alt...

La nå være å lytte til disse grådige folka.

Griske gjester vil alltid finnes. Flere av dem befinner seg tydeligvis i denne tråden.

• Liker 1
Skrevet

Eller så kan jo du bare krysse av for NEI der det står SU, når brudeparret ikke gjør som det passer deg på SIN dag...

Gjest Whitestripes
Skrevet

Dere må jo gjøre det som passer dere. Jeg ville heller valgt færre gjester og ikke betalbar, eller ventet til jeg hadde råd til det selskapet jeg egentlig ønsket meg.

Skrevet

Griske gjester vil alltid finnes. Flere av dem befinner seg tydeligvis i denne tråden.

hehe....man kan vel ikke gjøre alle til lags...men jeg liker å prøve i hvert fall ;)

Skrevet

hehe....man kan vel ikke gjøre alle til lags...men jeg liker å prøve i hvert fall ;)

Å spørre her er ikke egentlig tingen. Her vil du få svar fra dem som mener ditt bryllup handler om dem.

• Liker 1
Gjest Whitestripes
Skrevet

Det handler ikke om å være grisk, men om at brudeparet inviterer til selskap, og da følger det med en del forpliktelser. I mine øyne er det frekt å kreve gjestene for betaling for drikke. Man gjør aldri det i andre typer selskap, men i bryllup er det liksom greit?

• Liker 1
Gjest Whitestripes
Skrevet

Eller så kan jo du bare krysse av for NEI der det står SU, når brudeparret ikke gjør som det passer deg på SIN dag...

Det gjør jeg, hvis jeg ikke ønsker å delta. Akkurat det trenger du ikke bekymre deg for.

Skrevet

Det har de. Det de ikke har råd til er å spandere alkohol til 20.000 på gjestene. Noe ingen med en halv hjernecelle i behold vil finne på å klandre dem for.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...