Gå til innhold

Livmortapp?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har hatt mensen i en uke nå, og har brukt tamponger. Har akkurat byttet til en ny type p-piller, så mensen har vart i 7 dager. I går hadde jeg sex( selv om mensen ikke er helt ferdig?), og da jeg skulle vaske meg etterpå merket jeg at det var noe "hardt" inni meg. Jeg trodde først at jeg hadde glemt å ta ut tampongen, men da jeg sjekket var det en "tapp", ( vet ikke helt hvordan jeg kan forklare det) som var inni meg. Den var ganske hard og lå ganske langt fremme inni meg. Det er litt ømt nedentil nå.

Hva kan dette være? Og hvorfor har det kommet nå? Jeg blør fortsatt, men det kommer ikke ut. Jeg ser bare at jeg blør når jeg tørker meg etter å ha vært på do. Er dette fortsatt mensen eller har jeg ødelagt noe inni meg?

Jeg ser at dette er litt vanskelig å forklare, men håper noen har en forklaring. :)

Anonymous poster hash: 12cfa...e33
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom det du kjenner kjennes ut som en nesetipp, når du har nesten hele fingeren din inni skjeden, så er dette livmorhalsen.

Anonymous poster hash: 04b8c...844

Skrevet

Livmortappen flytter på seg i løpet av syklusen og også i løpet av livet. Jeg kjenner min om jeg tar halve fingeren min inn :P

Skrevet

ok, takk for svar :P ekkel følelse, men regner med at den flytter seg tilbake igjen snart :P

Anonymous poster hash: 12cfa...e33
Skrevet

Hva slags p-pille byttet du til?

Anonymous poster hash: eab62...40d

Skrevet

Livmortappen flytter på seg i løpet av syklusen og også i løpet av livet. Jeg kjenner min om jeg tar halve fingeren min inn :P

Her måtte jeg le litt, livmortappen/livmorhalsen har ikke store plassen å flytte seg på. Under svangerskap og fødsel endrer den seg, men den flytter ikke på seg. Skjeden blir utbodet under sex, men livmorhalsen flytter seg ikke. Hvis den flytter på seg så er det ved hjelp utenfra, f.eks. fra en kirurg.

Det livmorhalsåpningen derimot gjør i løpet av en sykluss er å åpne seg mer opp i forbindelse med menstruasjon, slik at blod kommer lettere ut. Derfor foretrekker enkelte leger å setre inn spiral de siste mensdagene da er livmorhalsen letter å få satr spiralen inn i.

Skrevet

Her måtte jeg le litt, livmortappen/livmorhalsen har ikke store plassen å flytte seg på. Under svangerskap og fødsel endrer den seg, men den flytter ikke på seg. Skjeden blir utbodet under sex, men livmorhalsen flytter seg ikke. Hvis den flytter på seg så er det ved hjelp utenfra, f.eks. fra en kirurg.

Det livmorhalsåpningen derimot gjør i løpet av en sykluss er å åpne seg mer opp i forbindelse med menstruasjon, slik at blod kommer lettere ut. Derfor foretrekker enkelte leger å setre inn spiral de siste mensdagene da er livmorhalsen letter å få satr spiralen inn i.

Beveger seg opp og ned da, regner med de fleste skjønte det.

Skrevet

Den er plassert litt ulikt hos ulike individer, og kan ha litt ulik fasong og lengde. Noen kan ikke kjenne den, for den er langt inn (og kanskje kombinert med lang skjede). Den kan sitte slik du beskriver, noen har litt kort fremre skjedevegg, og da er den ikke helt øverst, men heller litt foran og litt lengre ned. Antar du kan få en finger forbi den. Det er en normalvariant. Om du ikke har født eller er overvektig er det lite sannsynlig at det er en nedsunken livmor (da kan man også kjenne den).

Anonymous poster hash: 2d170...b58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...