AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #1 Skrevet 29. august 2014 Ok. Enten fornekter jeg at det her er alvorlig og derfor tar det så lett, eller har jeg forstått feil. Jeg vet faktisk ikke selv. Jeg har hatt celleforandring i ett år nå. Har tatt mange celleprøver og biopsi. Resultater har alltid vært "celleforandringer". I går var jeg på sykehuset, jeg tror jeg hadde konsiering! De sa at de skal fjerne en del av livmorhalsen. Fikk beskjed om ikke å bade, ha samleie osv, i tre uker. Fikk ikke noe papirer eller noe, og husker ikke alle disse begrepene de brukte, men de sa hvert fall at jeg kom til å blø i ca tre uker. Grunnen til at jeg er usikker, er at de sa at den biten de fjernet skulle bli undersøkt. Er det vanlig? Og hva er forskjellen mellom det de gjorde i går og biopsi? Har jeg kreft uten at jeg vêr om? Hvorfor vil de ikke si noe til meg? En voksen kvinne på 32!Anonymous poster hash: 87ced...631
Gjest C'est la vie:) Skrevet 29. august 2014 #2 Skrevet 29. august 2014 (endret) Da beklager jeg for noe feilaktig svar. Positiv til at det ikke er noe å bekymre seg over Endret 30. august 2014 av C'est la vie:)
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #3 Skrevet 29. august 2014 http://nhi.no/sykdommer/kvinne/diverse/konisering-5444.html Konisering har ingenting med livmoren å gjøre, poster over her er på villspor. Som det fremgår fjernes en del av livmorhalsen for å få fjernet den biten som det sitter celleforandringer i. Alt fra levende mennesker som fjernes enten det er en føflekk eller en hel livmor eller andre menneskebiter, blir sendt rutinemessig til undersøkelse, for å være på den sikre siden. Når livmorhalsen din er "skrellet" eller skåret i, tror vel de har brent bort med laser og? Så får du et sår. Alle sår er utsatt for infeksjoner. For å forhindre infeksjon i livmorhalsen / livmortappen etter inngrep har du fått restriksjoner mht. Sex, bading og tampongbruk. Går ut i fra at du har fått dette utført i lokalbedøvelse? Anonymous poster hash: b173a...c1c
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #4 Skrevet 30. august 2014 Takk skal dere ha. Så jeg trenger nødvendigvis ille ha kreft? Når legen undersøkte med mikroskopen, sa hun at alt see bra ut og så skar hun en bit av livmorhalsen. Hvis alt så fint ut, hvordan vet vi at det er en utsatt del hun fjernet eller bare en tilfeldig bit? Ja, jeg var besøket lokalt. 6 uker er lang tid å vente på svar!Anonymous poster hash: 87ced...631
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #5 Skrevet 30. august 2014 Takk skal dere ha. Så jeg trenger nødvendigvis ille ha kreft? Når legen undersøkte med mikroskopen, sa hun at alt see bra ut og så skar hun en bit av livmorhalsen. Hvis alt så fint ut, hvordan vet vi at det er en utsatt del hun fjernet eller bare en tilfeldig bit? Ja, jeg var besøket lokalt. 6 uker er lang tid å vente på svar!Anonymous poster hash: 87ced...631 Konisering gjøres når gjentatte celleprøver viser celleforandringer. Konisering er for å forhindre at celleforandringer får utvikle seg til kreft.Så at du mellom siste celleprøve og koniseringen har utviklet kreft er svært liten. Har ikke tilstrekkelig inngående kunnskap til å forklare hvordan de velger hvilken bit de tar, men jeg tror ikke de tar en tilfeldig bit, men er relevant bit i forhold til problemstillingen. Tror du skal slappe helt av mht. At det er noe galt, selv om det aldri er hyggelig å gå og vente på svar på prøver.Anonymous poster hash: b173a...c1c
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #6 Skrevet 30. august 2014 Grunnen til at jeg er usikker, er at de sa at den biten de fjernet skulle bli undersøkt. Er det vanlig? Og hva er forskjellen mellom det de gjorde i går og biopsi? Har jeg kreft uten at jeg vêr om? Hvorfor vil de ikke si noe til meg? En voksen kvinne på 32!Anonymous poster hash: 87ced...631 Helt vanlig å ta prøver av det som blir fjernet. De tar også en prøve av det som ikke er fjernet for å bekrefte at de har fått med seg alt av celleforandringene. I mitt tilfelle ble det oppdaget kreft i det som ble fjernet, men prøvene av det som ikke er fjernet var fine. Venter nå på svar fra Radiumhospitalet som skal se nærmere på prøvene og avgjøre om jeg er ferdig behandlet eller om jeg må gjøre noe mer. Legen har uansett forsikret meg om at prognosene er de beste siden det er oppdaget så tidlig. Jeg vil tro i de fleste tilfeller at de får bekreftet at alt er ok og da skal du bare ta en ny celleprøve om 3-4 måneder. Anonymous poster hash: 253f5...64c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå